Lastenhoidollisia ennakkoluuloja ja periaatteita

Katiaana
Nooh, se että vaippa pitää vaihtaa muutaman kerran yössä. (ja pah, jos vauva nukkuu niin uikoot vaikka pissassa... :ashamed: ) Ainaki mulle kaikki uni oli tärkeempää...

:whistle:

Ja tuo vauva aika, muka raskasta ja PÖH....

Ja se "minuutti ulkoilu", aloita viidestä minuutista... Ja plaa... TYHMÄÄ. Johan se tottuu kun vie sisältä autoon jne, sen "mintuutin" olemaan.
Kyllä minä olen odottanut sen sopivan ilman ja pitänyt kerta laakista puolisen tuntia.

Ja voi, paljon ois vielä, mutta taitas tulla sellanen ryöppy niskaan että.... :whistle:

vieras
Niin, vauva-aika oli minulla ainakin ruusuita. Lisäksi toitotetaan, että esikoinen muuttaa vanhempien maailman, ei ainakaan meillä, jotka olimme jo tarpeeksi iäkkäitä ja emme muutenkaan kulkeneet missään. Vasta toinen lapsi muutti maailman, jäi omat harrastukset ja tiesi mitä on lapsiperhe-elämä, kovaa työtä...

Pillimehut ja kalliit lelut ei kuuluneet periaatteisiin, mutta kyllä noita kaapista löytyy.

lähes kaikki "kauhukuvat" siitä millaista lasten kanssa olisi pitää paikkansa mutta sitä en osannut kuvitella (vaikka siis luulin osaavani) miten suuren onnen lapset tuovat tullessaan. :heart: :heart: :heart:

Katiaana
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaJackSparrow:
Alkuperäinen kirjoittaja Katiaana:
Ja voi, paljon ois vielä, mutta taitas tulla sellanen ryöppy niskaan että.... :whistle:
Anna tulla vaan, edes lievimmistä päästä ;) ..

ehkä kuites jätän väliin....... ;)
Nää omat "näkemys erot"....... :whistle:

Lehmänmaitoo 6kk vanhalle juottaneena... 1kk vanhalle pottuja antaneena jne jne... :)

Mutta palatakseni aiheeseen, :D
Kyllä sellasia kauhu kuvia maalattiin seinille kun ekaa odotin, tyyliin-elämä loppu siihen. :D
Mutta eihän se ihan niin mennyt.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaJackSparrow:
Anna tulla vaan, edes lievimmistä päästä ;) ..

ehkä kuites jätän väliin....... ;)
Nää omat "näkemys erot"....... :whistle:

Lehmänmaitoo 6kk vanhalle juottaneena... 1kk vanhalle pottuja antaneena jne jne... :)

Mutta palatakseni aiheeseen, :D
Kyllä sellasia kauhu kuvia maalattiin seinille kun ekaa odotin, tyyliin-elämä loppu siihen. :D
Mutta eihän se ihan niin mennyt.

Näköjään muitakin jotka käyttää maalaisjärkeä ja jättää hössöttämisen

Lasta pitää alkaa vauvasta asti kieltämään, siitä se oppii. Ja pyh, kyllähän ne oppii ei sanan ja oppii myös, miten saa äidinhuomion... Paljon paremmin on mennyt kahden pienemmän kanssa, kun olen vältellyt ei sanaa, sanon vasta sitten kun on pakko.

Hintelä
Vauvan kanssa ei saa kulkea missään ennen kuin se on vähintään kuukauden ikäinen. Ei siis kesälläkään olisi saanu lähtä....vou lähettiin me ja käytiin kaukanakin.

Siis onko edelleen noin tarkkoja sääntöjä vastasyntyneen kanssa liikkumisesta?
Tyttö nyt 2vk ja ollaan käyty kaupoissa ja kylässä... Vähemmän niitä päiviä ettei oltas käyty missään ja pihallakin on oltu tunteja kun oon koiraa ja 3v:tä ulkoiluttanu...
Taidan olla tuhma :x

koi-isä
Maitokakka ei haise.

Pillimehut ja purkkiruoat muuttuneet hyväksyttäviksi.

En ennen pitänyt yhtään vaaleanpunaisista lässylässytyttövaatteista, mutta kylläpä vaan nuita nyt sitten onkin...

Vauvat itkee paljon (meillä ei ole itketty oikeastaan koskaan)

Yhteistyössä