Lasten yskänlääkkeistä, osaiskos joku neuvoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köhköh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köhköh

Vieras
Eli saako apteekista mitään pienille lapsille sopivaa yskänlääkettä, josta oikeesti olis jotain hyötyäkin ? Tyttö 2.5 vuotta on flunssassa ja nyt alkaa tuo yskävaihe...viimeksi lääkäri määräsi jotain reseptilääkettä yskään, mutta kun ei viitsisi sen takia varata lääkäriaikaa.

varmasti löytyy, kysyppä sieltä suoraan. mutta suosittelen myös sitä voidemaista Vicciä, jota hierotaan rintaan. meillä monet yskät yöllä parantunu sillä.

Mä en antaisi mitään reseptivapaita yskänlääkkeitä noin pienelle. Yskä lähtee yskimällä ja jos ei lähde tai haittaa nukkumista pahasti niin kannattaa hakea resepti.

hyviä kotikonsteja yskään: sängyn päätyä ylemmäs,kosteutta huoneeseen esim.pyykit telineeseen kuivamaan ja itse olen pienelle vickiä laittanut nenäliinaan ja sen sitten puseron alle.särkylääkettä helpottaa särkyä.

ja olen kyllä soittanut lastenneuvolaan ja pyytänyt puhelinreseptin lähi apteekkiin ovat kirjoittaneet tosin tämä on pieni paikkakunta. Sir epehtriin(?) auttoi joskus joskus taas ei,kerran oli niin karse yskä että tuntui tulevan pienet keuhkot pihalle- terkka sanoi ettei auta kuin yskiä :(