lasten vaatteiden nimikoiminen onkin aika iso homma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "argh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"argh"

Vieras
jotenkin kuvittelin et sit just ennen päikyn alkua valitsen jotkut vaatteet "päikkyvaatteiksi" ja laitan niihin sit nimet. tajusin just et munhan on nimikoitava KAIKKI vaatteet joilla on pienikin riski päätyä päiväkotiin päälle- etenkin kun mies niitä täällä aamulla pukee ja vie päikkyyn. eli siis kaikki paitsi yöpuvut?!? kummallakin on oma kaksiovinen vaatekaappi TÄYNNÄ vaatetta.. käytin jo yhden yön siihen että nimikoin pojan kalsarit ja alushousut, sukkien kohdalla menin nukkumaan kun en edes tajua miten niihin sen nimen saa...?!?! (voisko joku kertoa).
am I missing something? miten helkatissa te teette tämän? käytättekö muuten niminauhoja/ merkkaustussia/ muita metodeja? etenkin hankalat kuten sukat, miten saat niihin nimen? vai riittääkö jos tunnistaa omansa, täytyykö päikyntädinkin tietää mikä on kenenkin? (siis jos lapsella on sukat jalassa ja vaihtosukat omassa lokerossa, eikö sukat esim likaantuessaan mene suoraan pyykkipussiin/reppuun tms, eikä näin ollen sekoitu muiden sukkien kanssa?)
valaiskaas noviisia ;)

Permanent-tussilla saa paljon merkittyä. Apteekin haavateippiä voi käyttää merkkausnauhana, kestää aika monta pesua.

Märät sukat laitetaan kuivamaan ja sen jälkeen kukaan Työssäoleva ei muista kenen ne ovat.

Aikanaan kun esikoinen oli päikkärissä, nimikoin housut ja paidat ja ulkovaatteet joissa oli pesulappu tms, ja siis kangastusilla siihen pesulappuun ja kenkiin sisäpuolelle tussilla.
Sukkia ja alushousuja en nimikoinut sillä logiikalla et jos häviää niin ei oo iso tappio.

ja on aika hyvä. mites sukat? laitelkaas nyt vinkkejä vaan. pelkkä tunniste ei siis riitä vaan oltava nimi.ei kai kukaan ompele niitä nimikointinauhoja johonkin sukkiin tai alusvaatteisin?

Tussilla olen merkannut vaatteet. Sukkiin en ole laittanut mitään eikä yksikään pari ole hukkunut. Lapsen omassa lokerossa päiväkodissa on aina vaihtovaatteita jos jokin likaantuu/kastuu. Likaiset/märät sukat siellä aina laitetaan suoraan muovipussiin ei koskaan kuivumaan.

Mie en oikeestaan nimikoi ees sisävaatteita... mut en käytä kyllä päiväkodissa kun halpis vaatteita.. vaihto vaatteet on visusti hoitorepussa.. ulkovaatteet hanskat, kengät hatut ja puvut sit nimikoin kumminkin :)

Laundry pen eli merkkauskynä vaan käyttöön, kestää pesut. Monissa vaatteissa on valmiina laput, jos ei ole, niin pesulappuun sitten. Sukkia en ole vaivautunut merkkaamaan.

Mä merkkaan aina aamulla ennen päiväkotiin lähtemistä sen päivän vaatteet. Kun vaatteet kiertää, niin vähitellen on kaikki merkattu ilman stressiä. .

Näin teen minäkin. Ja jos mies vie aamulla hoitoon, niin nostan jo illalla ne vaatteet esille mitkä laitetaan päälle ja merkkaan ne jo silloin. Tussilla pesulappuun. Haavateippiä ja tussia niihin joihin on muuten hankala laittaa. Ei ole minusta iso homma.

Mullakin on tuo nimikointi edessä kahden lapsen vaatteiden osalta. Jotenki olin ajatellut, että piece of cake. Tunti kaks ja se on sitten siinä.

jollakin tussilla ajattelin nimet niihin pesulappuihin laittaa.

Ei ilmeisesti menekään aivan niin kivuttomasti, ku olin aatellu.

oon nimikoinut vaun ulkovaatteet ja kengät enkä sisävaatteita ikinä..eikä mikään oo koskaan hävinnyt,kerran takki vietiin mutta siinä oli nimi.Nyt aloittaa 2 lasta päiväkodin enkä nytkään nimikoi sisävaatetta.

Yhteistyössä