lasten ulkoilusta huono omatunto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäiti loskamoska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotiäiti loskamoska

Vieras
Mul on hirveen huono omatunto kun en saa vietyä lapsiani ulos,
nuorimmainen on 1kk ja vanhin 2,5v, tuntuu että jokainen päivä on selviytymistä muutenkin ja aina löytyy ittelleni muka "tekosyy" (sataa,kylmä,nuha yms.) ettei tarviis lähtee.. Sitten jos ulos mentäisiinkiin hirveen pukemis rumban ja tappelun jälkeen, 2,5vee hyppää ensimmäiseen lätäkköön ja muutenkin on hankalana, vaunuissa 1kk rupee lohduttomaan itkuun kun ollaan lenkillä ja 2,5vee on jo sillä välin läpimärkä ja itkee levynä mutasessa maassa ja TAAS menee äitillä niiin hermot!!!! Olenko epäonnistunut kasvattajana?
Onko teidän muiden lapset joka ikinen päivä ulkona?

Mulla on sama juttu, eikä ulkoilla joka päivä. Sisällä sit järjestän askartelua, luetaan, lauletaan, leikitään jne. Mulla on 3- ja 2-vuotiaat, ja olen raskaana rv 30. Ensin hirveä tappelu aamupalan kanssa, kuopus ei halua syödä ja saattaa heittää kaiken lattialle. Sitten kiukuttelee kun ei ole syönyt. Mä laitan lounasta uuniin hautumaan, yleensä edellisestä päivästä ei oo jääny mitään. Täytän tiskikoneen, siivoon lasten syöntisotkut ja yritän ehtiä juoda kahvit. Molemmille tulee kakkahädät, siivoilen pottaa ja pesen pyllyjä. Uloslähtiessä molemmat kiukuttelee ja ulkona huutavat kilpaa kun molemmat haluaa aina saman lapion. Etenkin tuosta 3-veestä lähtee ihan hirveä ääni kun se suuttuu. Ei osaa kävellä ja heittää levyksi lätäkköön, sit ulisee kun meni haalarinkauluksesta mutavedet sisään. Kuopus empatiaitkee vieressä. Esikoinen on tosi paha suustaan muutenkin kuin äänen perusteella, mä oon pissiäiti, kakkaäiti ja vaikka mikä. Se huutaa apua jne. Mua hävettää ihan hemmetisti kun tuntuu että kaikkien muiden lapset on niin hiljaa ja kilttejä aina.

Kotiin tullaan ja äkkiä ruokaa ennen kuin alkaa huuto. Meillä on ainoa suihku yläkerrassa ja kannan sinne kaikki mutaiset kumpparit, hanskat, kurikset, yleensä myös hatut. Kumartelu ja kyykkiminen on hankalaa tämän mahan kanssa ja kaikki tuntuu raskaalta. Kamojen huuhtelussa kestää iäisyyden ja ne pitää johonkin ripustaakin kuivumaan. Meillä on taloyhtiössä kuivaushuone, mutta sieltä varastettiin syksyllä meidän Ticketin haalari kuivumasta, joten sinne en enää vie mitään arvokasta. Oli kyllä kätevä siellä kuivattaa kun siellä pystyi myös letkulla huuhtelemaan.

Emmä jaksa joka päivä ulos. Anteeks lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti loskamoska;26092557:
Sitten jos ulos mentäisiinkiin hirveen pukemis rumban ja tappelun jälkeen, 2,5vee hyppää ensimmäiseen lätäkköön ja muutenkin on hankalana, vaunuissa 1kk rupee lohduttomaan itkuun kun ollaan lenkillä ja 2,5vee on jo sillä välin läpimärkä ja itkee levynä mutasessa maassa ja TAAS menee äitillä niiin hermot!!!! Olenko epäonnistunut kasvattajana?
Onko teidän muiden lapset joka ikinen päivä ulkona?

Ei me olla joka päivä ulkona mutta mun lapsella on näillä säillä ulkona aina kunnolliset kurakamppeet. Ei haittaa lätäköihin hyppiminen, päinvastoin, siihen yritän jopa yllyttää. Kuluupahan energiaa. Ei siis lähdetä lenkille vaan pysytään kotia lähellä juurikin siksi, että vauva alkaa yleensä aina huutaa, mutta saa vanhempi tehokkaasti purettua sen energiansa kun riehuu lätäköissä.

Mitä kurakamppeita te oikein käytätte? Kun meillä on Rukan kurahousut molemmilla, ja silti tulee melkein joka kerta niin kauhea sotku että pitää myös haalaria pyyhkäistä, kurat menee vissiin yläkautta kuristen sisään. Sadetakkia en sentään ilkeä laittaa.

Todellakin SAA hyppiä lätäköissä, mut kyllä se sotku on paljon kauheampi tähän vuoden aikaan kuin mitä kesällä. Kesää mäkin odottelen kuumeisesti.

Kyllä me yleensä ulkoillaan joka päivä. Paitsi ei tietenkään jos lapsi on sairaana. Ja miljoonan asteen pakkasella ei kyllä liiemmin ulkoiltu. Tänään täällä päin on tullut lumiloskamoskaa taivaalta ja oltiin ulkona reilu puoli tuntia. Sitten uskoi lapsikin,että sää on kamala :)

Ei toi kurarumba niinkään haittaisi jos voisi jättää kuriksia, kumppareita ja kaikkea muuta varustetta vaikka ulos kuivumaan ja varisemaan, tai vois huudella kodinhoitohuoneessa tms. Meillä huuhdellaan yläkerran lavuaarissa. Vitsi miten ihanaa hommaa tuon 110-kokoisenkin kuriksia tunkee lavuaariin ja saada puhtaaksi, mutta muutakaan konstia ei oikein ole. Suihkutila on niin avara ja seinätön, että sitten on suihkuverhokin ja aivan kaikki hiekassa.

Joo, kyllä mäkin odotan kesää kuin kuuta nousevaa, en todellakaan itse nauti tästä kurakelistä :) Ihan peruskuriksia meillä on, merkittömiä halpakaupoista ja Ticketiä noista "merkillisistä". Ticketeissä on tosi tiukat lahkeen- ja hihansuut, auttaisko se jonkun verran kuivana pysymisessä. Mutta meillä käytetään sitä sadetakkia myös, olen itsekin huomannut että pelkät kurahousut ei paljoa auta, kun neiti päättää hypätä lätäkköön ja kahmia mutaa syliinsä. Sisälle tultaessa nostan sitten tytön isoon Ikean kassiin ja riisun vaatteet sinne ja kannan alakertaan pesuhuoneeseen. Pitää vähän sitä sotkua kurissa

Tää menee ohi aiheen, mutta mulla oli aikanaan huono omatunto, kun en vienyt poikaani vauvana leikkikentälle. Taisi olla vuoden ennen kuin ekan kerran vein keinumaan. Mutta sitten kun saatiin pää auki, niin alettiin käymään siellä ja lapsi viihtyi, kun näki muita lapsia. Omassa pihassa oleminen oli vähän niin ja näin, mutta leikkikentällä viihtyi sekä äiti että lapsi.

Olisiko ap:n esikollakin mukavampaa, jos voisi seurailla toisten touhuja? Uloslähtemisen vaivaan, siitä eri kyllä ole apua. Onneksi on tosiaan kesä tulossa.

no älä vedä stressiä kun on noin pieni vauva talossa.

No näinpä!

Ihan rauhassa voi olla kotipäiviä eikä siitä kukaan kärsi. Viime viikkoisen kura-episodin jälkeen en minäkään vienyt lapsia ulos pariin päivään, mies sai hoitaa sen hommat koska minua suoraan sanottuna ahdisti se hiton pukeminen, loska, kura, märkä ja tylsyys mikä ulkona tähän aikaan vuodesta on. Mietin vain että mitä sitten jos nyt en jaksa? Ei kestä ikuisuutta tämä, ja pian pitäisi olla jo oikea kevät ja ulkonakin on taas kivempaa.

Kovasti jaksamista arkeen! Sinun vauvasi on niin pieni ja synnytyksestäkin niin vähän aikaa että ota rauhallisesti jos siltä vain tuntuu.

Kiitos vastauksistanne, se jo helpottaa etten ole asiani kanssa yksin ;) Ton ikea kassi jutun otan kyl meilläkin käyttöön! ja nyt -->nokka kohti kesää!!!

Yhteistyössä