Lasten tyhmäilyistä ja rangaistuksista, mitä olette mieltä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
9 v poikani ja hänen kaksi kaveriaan tekivät tosi tyhmän tempun.
Olivat menneet johonkin pihaan, jota olivat luulleet autioksi taloksi. No se ei ole mikään selitys. Mutta olivat siis rikkoneet siellä ihan tahallaan ja tyhmyyttään lasisia kasvilavoja. Kesämökin omistaja oli ollut kuitenkin kotona ja nappasi nämä ipanat kiinni, mikä olikin ihan hyvä juttu.

Ongelma on nyt tässä, että mun lapseni ja toinen kaveri tunnustivat heti tekonsa, kertoivat myös että he kaikki kolme rikkoivat niitä lavoja.
Mökin omistajakin oli nähnyt, että kaikki pojat olivat heitelleet kiviä ja potkineet laseja siellä.

Nyt kuitenkin, tämän kolmannen lapsen vanhempi väittää että on keskustellut lapsensa kanssa ja uskoo että hän puhuu totta, kun hän väittää että vain minun lapseni ja tämä toinen tunnustanut tekivät nämä jutut. Ja että hänen lapsensa vaan katseli vierestä ja oli ehkä pakotettu mukaan, kun sanoo niin.
Hän ei myöskään suostu uskomaan mökin omistajan kertomusta siitä, mitä hän näki :0

Eli, nyt vaan mun lapsi ja tää toinen kaveri joutuivat kaksistaan käymään pyytämässä anteeksi. Kolmas pääsi kuin koira veräjästä, vaikka olen ihan varma että oli yhtälailla syyllinen tohon hommaan. Vahingonkorvauksia ei jouduttu maksamaan.
Mökin omistaja oli sitä mieltä että anteeksipyyntö ja katumus riittää. Hänellä on lasia, millä korjata vahingot.

Niin ja mä laitoin oman lapseni viikon kotiarestiin ja pelikieltoon mokomasta tyhmäilystä.
Onkohan järkevää, että ummistetaan silmät oman lapsen touhuilta?

No ei todellakaan, pistä koville se riiviö ja ala soittelemaan lastenkotiin paikkaa, soita sille lusmu kaverin vanhemmille ja neuvottele ja sano heille että heidänkin lapsi voisi mennä samaan kasvatuskotiin sinun lapsen kanssa, anna selkään sille niin on ollut pahatapainen, kenenkään lapsen ei pidä hajottaa mitään vaikka olisikin autio talo kun joku ne joutuu kuitenkin siivoamaan.