Lasten tosi-tv Jenkeissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hallatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hallatar

Aktiivinen jäsen
27.10.2005
2 242
0
36
Katsoitteko eilen uutisia, kerrottiin amerikkalaisesta tosi-tv -ohjelmasta, jossa lapset (8-15 v.) lähetetään autiomaahan selviytymään ilman aikuisia? Minusta alkaa mennä jo vähän yli tää tosi-tv homma kun lastenki tehtävä on viihdyttää aikuisia!!! Ja Suomessa MTV3 kuulemma harkitsee sarjan ostamista... Oisko jonku adressin paikka, vai halutaanko me OIKEESTI katsoa tuommoista? Vai oonko mä nyt taas vanhanaikainen ja tiukkapipoinen...?

Joo, mä kuulin radiosta, osa meni hiukan ohi, ukolla oli puheripuli...

Mutta noin äkkiseltään kuulostaa aika pahalle:( Mun mielestä 8vuotias on ihan, ihan liian pieni moiseen!! Mietin tota omaa tokaluokkalaista, niin voi herran jumala! EHKÄ jotenkin vois menetellä, jos lapset KAIKKI siinä viidentoista korvilla, huom! EHKÄ!

Todennäköisesti ohjelma rantautuu jokapuolelle, negatiivisesta palautteesta huolimatta ja osaksi juuri sen takia, sen verran "sensaation-nälkäisiä" ihmiset, ikävä kyllä on....

Tosta oli juttua BBC:n tai CNN:n sivuilla. Kaikki ihmiset ei oikein lämpene kyseiselle idealle, en mäkään. CBS kuitenkin aikoo vetää ohjelman läpi. Se muistaakseni alkoi jenkeissä 19.9, eli eka jakso näytetty.

*muoks tässä linkki sarjan kotisivuille
http://www.cbs.com/primetime/kid_nation/

Mä en oikeen usko että Amerikan tosi-tv on niin rankkaa kuin mitä telsusta ulos näkyy.. Amazing racessakin sanotaan aina sana pakollinen levähdystauko, mutta ei näytetä mitä se sisältää, näytetään vaan se stressaava koheltaminen kun kilpajuostaan paikasta toiseen.

Hih! Eihän tossa sit tarvii muuta kuin näyttää suomalaista partioleiriä ;)

Mut joo, ajatuksena kuulostaa aika oudolta. Ei kai tollanen voi oikein täkäläisten lakien mukaan sallittuakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Mä en oikeen usko että Amerikan tosi-tv on niin rankkaa kuin mitä telsusta ulos näkyy.. Amazing racessakin sanotaan aina sana pakollinen levähdystauko, mutta ei näytetä mitä se sisältää, näytetään vaan se stressaava koheltaminen kun kilpajuostaan paikasta toiseen.

No kyllä minäki uskon, että noi tosi-tv -jutut on osin käsikirjoitettua, ja että niistä leikataan sellaisia, että ihmiset jaksaa seurata. Mutta jo ajatuksena tuo, että lapsia käytetään tämmöiseen ohjelmaan, on musta kuvottava. Olkoonki heillä sitte aikuisia siellä ja olosuhteet ok, se perusajatus on mun ajatusmaailman vastainen. Ei lapset oo mitään sirkuseläimiä.

Alkuperäinen kirjoittaja scout:
Hih! Eihän tossa sit tarvii muuta kuin näyttää suomalaista partioleiriä ;)

Mut joo, ajatuksena kuulostaa aika oudolta. Ei kai tollanen voi oikein täkäläisten lakien mukaan sallittuakaan.

oot ihan oikeessa...
miten sitten vanhemmat työntää lapsiaan partioleirille..
eihän siellä taida ku yksi tai kaksi vanhempi jotka katsoo vaan perään...

Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:

No kyllä minäki uskon, että noi tosi-tv -jutut on osin käsikirjoitettua, ja että niistä leikataan sellaisia, että ihmiset jaksaa seurata. Mutta jo ajatuksena tuo, että lapsia käytetään tämmöiseen ohjelmaan, on musta kuvottava. Olkoonki heillä sitte aikuisia siellä ja olosuhteet ok, se perusajatus on mun ajatusmaailman vastainen. Ei lapset oo mitään sirkuseläimiä.

No minusta tuollaisen sarjan voi lanseerata kyllä, mutta jos joku on sirkusfriikki niin eikös se ole aikuinen joka antaa lapsensa tuohon mennä?

Sairasta, katoin linkin ja aika tosissaan nämä lapset yritti aikuisten asettamia odotuksia täyttää. Onko amerikkalaiset oikeesti ite täysin sokeita omalle hulluudelleen?!!

Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:

No minusta tuollaisen sarjan voi lanseerata kyllä, mutta jos joku on sirkusfriikki niin eikös se ole aikuinen joka antaa lapsensa tuohon mennä?

Öh, nyt en ihan ymmärtänyt... Enkä ymmärrä aikuista, joka päästää/haluaa lapsensa tuollaiseen.

Mun mielestä tämä menee jo aivan liiallisuuksiin :o
Aika rahan ahneita vanhempia täytyy olla, että lapsensa tuonne lykkäävät!
Luulin aluksi, että sarja on jenkkiläinen.. Ei pahalla, mutta niiltä olisin tämän ennemmin uskonut, kuin briteiltä :whistle: Jenkit kun tuntuvat haluavan itsensä tai lapsensa telkkariin hinnalla millä hyvänsä..

Tässä vielä linkki, jos joku ei tiedä mistä puhutaan: http://www.yle.fi/uutiset/24h/id70170.html

Yhteistyössä