Lasten tappelu!!!!...onks ihan normaalia että...

  • Viestiketjun aloittaja neuvoton
  • Ensimmäinen viesti
neuvoton
noi kaks ei voi sietää toisiaan...
heti aamusta alkaa nahistelu, lällätys, kiistely ja lopuksi ihan tappelu ja tätä siis jatkuu koko päivän.
lapset 3v ja 6v ja yhtään eivät tuu tosiaankaan toimeen, ihan sama mitä yritän ehdottaa, leikkiä, ym, niin aina vain tappelevat.
meneekö ohi ja missä vaiheessa, tarkoitan siis että kauanko tälläista voi jatkua?
mä oon jo ihan hermoromahduksen partaalla ja neuvoton.
kiitos jo etukäteen neuvoja antaville!
 
Muakin mietityttää joskus sama. :( Mutta sitten mä tutustuin idolini Jari Sinkkosen kirjoituksiin ja nyt voinkin iloisesti ajatella aina, kun siellä taas huudetaan, karjutaan ja kiskotaan siskon tukkaa, että "hmm, ihanaa kun sisarukset saavat keskenään harjoitella aikuisuuden sosiaalisiin tilanteisiin ja valmistautua mahdollisiin konflikteihin.." Toivon totisesti että oppivat kyllä ennen aikuisikää ratkaisemaan konfliktitilanteet jollain muulla tavalla..
 
Mimiii
Me kuulemma tapeltiin isoveljen kanssa (1,5v. ikäeroa) koko lapsuus ja siis ihan teini-ikään asti. Sen jälkeen tappelu jatkui, mutta ei enää niinkään fyysisesti. Vanhemmat eivät uskaltaneet pienempänä jättää meitä ikinä kahdestaan, kun ei tiennyt mitä käy. Veli osasi vetää just oikeasta narusta, että menetin hermot ja siihen ei paljon vaadittu. :) Nykyään (lähempänä kolmekymppiä) olemme ihan hyvissä väleissä muttei tekemisissä juurikaan. Ei vaan ole asiaa...
 
neuvoton
kiva kuulla että muillakin riidellään, mutta mua huolettaa tämä mun lasten riitelytapa.
tönitään, tuupitaan, purraan, revitään tukasta, hakataan täysillä jollakin mitä käteen osuu, tai heitetään toista jollakin, revitään vaatteista, ym tuollaista...
mä joudun siis kokoajan vahtimaan noita kahta sillä jos mun silmä välttää niin ties mitä voi sattua.
 
Piika-äiti
Ja iloisella kokemuksen rintaäänellä voin kertoa, että se jatkuu ja jatkuu ja jatkuu. Ainakin seuraavat 10 vuotta.

(Jossain vaiheessa tajuavat, että tämä sattuu ja otteet hiukan pehmenee, ainakin meillä pehmeni.)
 
clivia
Meillä ottaa matsia jatkuvasti 10 vee ja 13 vee.
Pahinta on se kielenkäyttö,potkiminen ja lyöminen.
Äsken juuri erotin ne eri huoneisiin nukkumaan kun taas olivat toistensa kimpussa kun takiaiset.
Loppuu siinä vaiheessa kun muuttavat pois kotoa :/
 
mä oon nahistellu koko pienen ikäni mun saman ikäsen serkkupojan kanssa.. :whistle:
meidän lapsuudessa siis ollaan oltu todella paljon tekemisissä. ne hetket kun ei oltu yhdessä, niin kamalaa vinkunaa kun on ikävä ja kumpikin ois halunnu leikkiä vaan toistensa kanssa, siis aivan jatkuvaa ulinaa. sit kun nähtiin, niin tapeltiin. tapeltiinriideltiinpainittiintapeltiinkinattiinitkettiinhuudettiintapeltiin. aivan koko ajan. :xmas:
nykyään ollaan 25vuotiaita ja sama meininki jatkuu hieman lievempänä, ei nyt enää vinguta toistemme seuraa, mut toistemme ajatuksissa ollaan usein ja sit kun nähdään niin jatkuvaa nälvimistä ja törkkimistä, sitä jotenki taantuu 5vuotiaaks :xmas:
ja silti se on mun paras serkku, en mä mun siskon kaa sillee tapellu.. :D
 
Normaalia, meillä se voi alkaa heti aamulla ja jatkua iltaan asti, väliin mahtuu hyväkin hetkiä, mutta se sisarrakkaus on ah- niin raastavaa. |O
(vielä kun itse selviäisi lasten nahinoita katsellessa menettämättä hermojaan :ashamed: )
 

Yhteistyössä