Lasten tappaminen on kuulema ihan ok

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sillälailla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25782228]Luitko yhtään? Randomhullujen mielipide.[/QUOTE]

En ole kauhean väkivaltainen ihminen enkä kovin usein menetä hermoja, mutta pitäisikö noita etiikkapellejä käydä vetämässä kunnolla turpaan, tulisvatkohan senjälkeen järkiinsä.

Epäilen, ehkäpä heidät pitäisi vain sulkea mielisairaalaan ja ovi kiinni.

Enpä uskaltaisi antaa lastani moiselle hoidettavaksi, vaikkei vammainen olisikaan. Jotenkin viiraa pahasti päässä.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2108433/Doctors-right-kill-unwanted-disabled-babies-birth-real-person-claims-Oxford-academic.html?ito=feeds-newsxml

Aika erikoinen uutinen.

Mitähän tutkijat ovat mieltä vaikka 43-vuotiaan, onnettomuudessa neliraajahalvaantuneen, ihmisoikeuksista? Pitäisikö kaikki yhteiskunnan tuottamattomat jäsenet lopettaa? Miten tää kuulostaa etäisesti tutulta, superrodun jalostaminen :whistle:

Toisaalta mun mielestä se oli ihan asiallinen pointti, että olivat eettisin perustein verranneet myöhäisessä vaiheessa tehtävää aborttia ja vastasyntyneen tappamista ja tulleet siihen tulokseen, että eivät eroa mitenkään toisistaan. Että jos vammaiselle sikiölle siinä vaiheessa on oikeus tehdä abortti, niin pitäisi olla vammaiselle vastasyntyneellekin.
Ihan asiallinen keskustelunherättely mielestäni.

Toisaalta mun mielestä se oli ihan asiallinen pointti, että olivat eettisin perustein verranneet myöhäisessä vaiheessa tehtävää aborttia ja vastasyntyneen tappamista ja tulleet siihen tulokseen, että eivät eroa mitenkään toisistaan. Että jos vammaiselle sikiölle siinä vaiheessa on oikeus tehdä abortti, niin pitäisi olla vammaiselle vastasyntyneellekin.
niinpä, myös siinä abortissa murhataan se syntyvä lapsi

• Tykkää
Reactions: MINTYNEN
Ihan oikeassahan he ovat. Jos moraalikäsityksemme on, että abortti on hyväksyttävä esim. koska sikiöllä ei ole vielä tietoisuutta, pitäisi meidän samalla argumentilla hyväksyä kaiken muunkin ei-tietoisen ihmiselämän tappaminen. Minä en hyväksy aborttia, koska en ole vielä kuullut sellaista argumenttia, jolla abortti olisi ok, vaikka muun ihmiselämän tappaminen ei ole.

• Tykkää
Reactions: MINTYNEN
Aika erikoinen uutinen.

Mitähän tutkijat ovat mieltä vaikka 43-vuotiaan, onnettomuudessa neliraajahalvaantuneen, ihmisoikeuksista? Pitäisikö kaikki yhteiskunnan tuottamattomat jäsenet lopettaa? Miten tää kuulostaa etäisesti tutulta, superrodun jalostaminen :whistle:

Sanoppa se ...

Ei ole asiallinen. Raja menee jossakin. En tosin itse halua tehdä aborttejakaan, ellei olisi aivan pakko. Ja sekin on vaikea kysymys milloin olisi sitten pakko...Lapseni olen tehnyt, onneksi ei tarvitse moisia pohtia. Yhden vammaisen lapsen olen saanut terveiden lisäksi, joten jollain lailla loukkasi tuo artikkeli. Hänen vammansa tosin paljastui vasta paljon paljon myöhemmin...

Avaa sateenvarjon: mut siis mä en pystys hoitaan kyl vaikeasti vammasta lasta. En tiedä onko murha oikea ratkasu mut laitokseen jäis meidän laps jos niin kävis. Mä oon liian vapaasieluinen siihen et voisin sitoutua sellaiseen. Ja turha kysyä mitä tekisin jos nykyisille lapsille kävis jotain - en tiedä, ehkä tilanteeseen sopeutus. Toisaalta mä oon käynyt jo raskauden aikana tutkimukset läpi välttääkseni vaikeavammaisen lapsen syntymää, koska ehdottomasti raskauden keskeyttäisin jos tietäisin asiasta etukäteen, joten olen siinä ielessä jo murhaaja.

Ja kyllä, haluaisin itse kuola jos olisin esim. neliraajahalvaantunut, vihannes tai saisin aivovamman. Ei ole ihmisarvoista elämää olla sellainen.

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma;25782816:
Ei ole asiallinen. Raja menee jossakin. En tosin itse halua tehdä aborttejakaan, ellei olisi aivan pakko. Ja sekin on vaikea kysymys milloin olisi sitten pakko...Lapseni olen tehnyt, onneksi ei tarvitse moisia pohtia. Yhden vammaisen lapsen olen saanut terveiden lisäksi, joten jollain lailla loukkasi tuo artikkeli. Hänen vammansa tosin paljastui vasta paljon paljon myöhemmin...

Minusta tämä oli vain huonosti uutisoitu, toisin sanoen Iltalehti oli vetänyt mutkat suoriksi saadakseen paremman lööpin. Mielestäni tarvitaan keskustelua länsimaissakin siitä, milloin elämä alkaa? Onko vammaisten lasten abortointi rv 20 jälkeen eettistä? Itse tajusin, että ko tutkijat halusivat herättää keskustelua tästä aiheesta. Nyt asia oli vain uutisoitu niin huonosti, että kaikki suu vaahdossa tuomitsee, että haluavat tappaa vastasyntyneitä...

Avaa sateenvarjon: mut siis mä en pystys hoitaan kyl vaikeasti vammasta lasta. En tiedä onko murha oikea ratkasu mut laitokseen jäis meidän laps jos niin kävis. Mä oon liian vapaasieluinen siihen et voisin sitoutua sellaiseen. Ja turha kysyä mitä tekisin jos nykyisille lapsille kävis jotain - en tiedä, ehkä tilanteeseen sopeutus. Toisaalta mä oon käynyt jo raskauden aikana tutkimukset läpi välttääkseni vaikeavammaisen lapsen syntymää, koska ehdottomasti raskauden keskeyttäisin jos tietäisin asiasta etukäteen, joten olen siinä ielessä jo murhaaja.

Ja kyllä, haluaisin itse kuola jos olisin esim. neliraajahalvaantunut, vihannes tai saisin aivovamman. Ei ole ihmisarvoista elämää olla sellainen.

Mulla on vaikeavammainen lapsi, hänen hoitonsa tosiaan on raskasta. Aina ei voi valöita, hänen vammansa huomattiin vasta pikkulapsi-iässä. Rakas on ja pakko ollut sopeutua, vaikka vaikeaa on....oneksi on tukiverkkoa ja muut asiat hyvion , kaksi tervettäkin lasta.

Samaa mieltä. Lehtien uutisointi on kärjistävää, mutta itse aihe keskustelunarvoinen. Mikäli vastasyntynyt on erittäin vaikeasti kehitysvammainen, hyväksyksyisin armokuoleman hänen kohdallaan. Nykylääketiede mahdollistaa hyvinkin vaikeasti vammaisten vastasyntyneiden pitämisen hengissä, mutta aina se ei ole mielekästä. Aiemmin kun lääketiede ei ollut nykytasolla, vaikeavammaiset lapset kuolivat luonnollisesti eikä jouduttu tämän kysymyksen eteen.

[QUOTE="niin";25782876]Minusta tämä oli vain huonosti uutisoitu, toisin sanoen Iltalehti oli vetänyt mutkat suoriksi saadakseen paremman lööpin. Mielestäni tarvitaan keskustelua länsimaissakin siitä, milloin elämä alkaa? Onko vammaisten lasten abortointi rv 20 jälkeen eettistä? Itse tajusin, että ko tutkijat halusivat herättää keskustelua tästä aiheesta. Nyt asia oli vain uutisoitu niin huonosti, että kaikki suu vaahdossa tuomitsee, että haluavat tappaa vastasyntyneitä...[/QUOTE]

Näin juuri. Ikävä kyllä ihmiset eivät ole kovin hyviä erottamaan asioista toisistaan (ainakaan tällä palstalla), harvalla tuntuu olevan minkäänlaista medianlukutaitoa ja Iltis nyt on Iltis.

Yhteistyössä