Lasten talvivaatetus,mistä kannatta ostaa ja mitä?

tarvitsee talveksi ulkovaatteet,mitä kannattaa ostaa?
Minkähän kokoisia nuo tytöt ovat,mistäs minä sen saan tietää?
Anteeksi ,että vaivaan näin.
Suvin äiti olisi tässä lähellä jolta kysyä,mutta en tahtoisi antaa hänelle kuvaa etten osaa hoitaa tyttöjä,muutenkin kun hän sanoi ,että voi ottaa tytöt huostaansa,enkä tahdo heitä menettää.
Itseläkään ei ole kuin veljiä ja heistä ei kamalasti apua ole.

vieras
Isoista marketeista kuten citymarket tai prisma löytyy monenlaista. Haet rohkeasti vaan myyjän, se kyllä osaa auttaa koon valitsemisessa ja muidenkin varusteiden. Itsekkin olen pyytänyt myyjää apuun vaikka koon tiedänkin, mutta sekin vaihtelee niin paljon eri vaatteiden välillä.

Otat mukulat mukaan ostoksille ja menette vaikka johonkin kauppakeskukseen jossa useampia liikkeitä, voi tehdä hintavertailuja. Monissa liikkeissä on lastenvaateosastolla sellainen suuntaa antava taulukko, josta käy ilmi minkäkokoiset vaatteet käyvät minkäikäiselle lapselle.
Jos et ota tyttöjä mukaan, niin mittaa pituus molemmilta ja sitten vaan kauppaan ostoksille ja neuvoa kysymään myyjiltä (sitä vartenhan ne myyjät siellä ovat että auttavat).
Itse olen ostanut kummitytöilleni talvivaatteita edeullisesti esim City-marketista ja prismasta. Niistäkin saa ihan laadukkaita vaatteita kohtuuhinnalla, jos merkillä ei ole niin väliä.

Niin ja kannattaa ihmeessä sovittaa jo vaikka kaupassa, jos vain pystyy. Jos ei pysty niin säilytä kuitti ja vaihda tarpeen mukaan. Niin aj myyjät osaa auttaa varmasti.
Kuten tuolla joku jo sanoin kannattaa niitä vanhoja vaatteita katella ja sen mukaan lähteä ostamaan on jo apua paljon siinäkin :)

Mittaa kotona, ota pituusmitta ja jalan mitta seisten paperin päällä. Näillä mitoilla saat ostettua haalarit ja kengät, myyjät ovat varmasti apuna kaupassa :)

Lisäksi tarvitaan tietysti pipot, hanskat, kaulurit, kalsareita, villasukkia. Näitä varmaan löytyy varastostakin, ei muuta kuin kokeilemaan =)

VilliTrilli
Sukkahousuja/kalsareita+sukkia, villahaalarit,kaulurit, vedenpitävät/vettä hylkivät rukkaset (2kpl/lapsi), talvihatut, 2-vuotiaalle kätevä kypärähhattu talvihatun alle, villalapaset rukkasten alle kovilla pakkasilla, villasukkia, kunnon talvikengät ja talvihaalarit, toppahousut+ -takki(jos haalari pesussa/märkä on vaihtovaatteet), villatakit/fleecetakit. Pienemmälle käy varmaan jo isommankin vaatteet, ei tarvii kaikkia ostaa.

vieras
anteeks mutta..pakko avata suu. Sä olet ilmeisesti sama Kari joka jäi leskeks eilisen jutun perusteella..? Mikä se oli sitten se provo-ilmotus? Pilaileeko joku sun kustannuksella vai sinä meidän?
Jos olet leskeksi jääny niin osanottoni ja voimia.
Sen kysyn vielä että oletko avoin tapaus vai kuinka kun noin avoimesti kerrot lastesi nimet ja mainitset Suvit ja muut`?!?!
Anteeksi vaan,avoin saa olla mutta hiukka oudoksuttaa tapa puhua Suvistakin ihan kuin me kaikki tunnettais se...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
anteeks mutta..pakko avata suu. Sä olet ilmeisesti sama Kari joka jäi leskeks eilisen jutun perusteella..? Mikä se oli sitten se provo-ilmotus? Pilaileeko joku sun kustannuksella vai sinä meidän?
Jos olet leskeksi jääny niin osanottoni ja voimia.
Sen kysyn vielä että oletko avoin tapaus vai kuinka kun noin avoimesti kerrot lastesi nimet ja mainitset Suvit ja muut`?!?!
Anteeksi vaan,avoin saa olla mutta hiukka oudoksuttaa tapa puhua Suvistakin ihan kuin me kaikki tunnettais se...
Eikös se provo-ilmoitus ollu tullu ihan eri ip-osoitteesta kuin alkuperäinen Karin kirjoitus...ja poistettiin siksi.

Tätä etsin.Tyhmähän minä olen,tuollahan se asia on ratkaistu kun tosiaan otan tytöt mukaa.Miten minä näin pässiksi olen tullutkin.Ja oli joku kirjoittanut kuinka avoimesti puhun Suvista,anteeksi,en sitäkään ajatellut noin,mutta en kirjoita enään avoimesti sitten kuin perus asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja Kari:
Onko tuo Provo jos oikein tulkitsen mielikuvitusta vai jotain naisten juttuja?

se provo-huutelu tarkottaa sitä että joku provosoi toisia keskustelupalstalla esim. keksimällä mitä utopistisimpiä alotuksia ja juttuja. siksi monet huutelee että aivan selvä provo.
=)

harmauduin minäkin
Oikeesti, nyt provo tutka piipittää ja lujaa. Nämä "kari" ja hänen "edesmennyt Suvi" on taas jonkun mtr-ongelmaisen palstalaisen alterego. Tyyppi on kieltämättä panostanut tähän juttuun, mutta nyt tämä talvivaate juttu paljasti kaiken lopullisesti.

Mies vasta menettänyt naisensa ja nyt yllättäen täällä kaks+ hakee sympatiaa ja kas kummaa heti tarttuu oikein päivän polttavaan aiheeseen "lasten talvivaatetus"

Poistun mielenkiinnolla seuraamaan mitä seuraa jatkossa tässä draamassa...

Onko tuo Provo jos oikein tulkitsen mielikuvitusta vai jotain naisten juttuja?
Noin pienet kasvaa sit nopeesti et kannattaa ostaa hiukan väljät tamineet niin menee koko talven.

Provo on nimike täällä jutulle joka on jonku keksimä tyyliilä
"mies pettää, hakkaa ja lukitsee päiväks kotiin. Mitä tekisit? Itse en tiedä ku sanoo rakastavansa kuitenki. Niin ja noi lapset, Niko-Petteri ja Jesmiin ja sit LA on ens viikolla"

tai
"ei meillä vaan autossa mitään turvaistuimia ole, hyvin pysyy 5kk vauva vöissäkin"

Yritys provosoida muita palstalaisia.

hei
Alkuperäinen kirjoittaja Mirkku:
Uskokaa nyt vaan, tuo Kari ei ole oikea henkilö. Aivan selvästi keksitty ja uskon vielä että kaiken takana on nainen, kirjotus ym tyylistä.

minun mielestäni kirjoittaa taas kuin mies,aikuinen mies....
Karille,hienosti tulette varmasti pärjäämään lasten kanssa,ei anoppisi heitä voi viedä..en minäkään ennen lapseni syntymää tiennyt minkä kokoisia vaatteita millekkin menee ja jos nyt sanoisin miehelleni että lähdeppä ostaman esim.haalaria lapselle ei se tietäisi yhtään minkä kokoista hakee myös syöttö puuhat voisivat olla hakusessa.Pahoittelut vaimosi pois menosta.Koittakaa jaksaa ja vaalikaa vaimon/äidin muistoa.

No jopas minä aiheutan ongelmaa.En ketään halunnut häiritä,en tule tänne kirjoittamaan.Menen katsomaan tuon Ringleaderin antaman keskustelu osion,kiitos siittä.Pahoittelut jos olen vaivaksi,en jaksa mielistelläkään ketään ,ettei tarvitse minusta vaivaa nähdä.Pahoittelut vaivasta.

tarvitsee talveksi ulkovaatteet,mitä kannattaa ostaa?
Minkähän kokoisia nuo tytöt ovat,mistäs minä sen saan tietää?
Anteeksi ,että vaivaan näin.
Suvin äiti olisi tässä lähellä jolta kysyä,mutta en tahtoisi antaa hänelle kuvaa etten osaa hoitaa tyttöjä,muutenkin kun hän sanoi ,että voi ottaa tytöt huostaansa,enkä tahdo heitä menettää.
Itseläkään ei ole kuin veljiä ja heistä ei kamalasti apua ole.

Kuopukselle menee varmasti esikoisen vanhat. Ja kannattaa kaupassa ihan sovittaa ni selviää. Neuvola kortista näät mitat. Ihan prismasta ja cittarista löytyy talvikamppeita,pyydä myyjältä apua.

No jopas minä aiheutan ongelmaa.En ketään halunnut häiritä,en tule tänne kirjoittamaan.Menen katsomaan tuon Ringleaderin antaman keskustelu osion,kiitos siittä.Pahoittelut jos olen vaivaksi,en jaksa mielistelläkään ketään ,ettei tarvitse minusta vaivaa nähdä.Pahoittelut vaivasta.

Älä välitä noista urpoista. Kyllä täältä löytyy meitä asiallisia, jotka vastataan ja neuvotaan asioissa. Vaivaksi et missään nimessä ole. (oon seurannut keskustelua taustalta).
Mielistelykin on ihan turhaa, tärkeintä on se, että jaksat lapsistasi huolehtia, ja niin kyllä teetkin.

Yhteistyössä