Lasten talvikengistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jos lapsella on nyt kengänkoko 30 ja tilaa kengässä 1½-2cm, pitäsko talvikenkien olla samaa kokoa vai 31 numeroiset. On siinä ja siinä kasvaa ko se jalka niin paljon että 30 on talvella pieni tai sitten se jalka tekee kasvupyrähdyksen just ennen talvea tai talven aikana ja sit menis kengät kuitenkin uusiks.

Joku varmaan käskee odottamaan lähemmäs talvea, mutta on varma että niissä näkemissäni ihanissa kengissä ei sit enää ole kokoja kun mä ostasin.

ne isommat ja laittaisin vaikka lisäpohjallista / paksumpaa sukkaa alkuun. Harmittaisi, jos hetikohta uudet kengät olisivat pienet. Mittaa irrottamalla kengän sisäpohja ja laita lapsi seisomaan sen päälle.Numerothaan eivät kerro kaikkea, riippuu niin valmistajasta ja kengän mallista.

Suositellussa 1,5 sentissä on kasvunvara laskettu mukaan, eli siihen nähden mun mielestä 2 cm on varsin hyvä vara. Ihan liian isojakaan ei ole kiva pitää, koitapa itse juosta pihalla numeroa liian isoissa kengissä. :)

Minä ne ole koskaan sitä kokonumeroa katsonut kuin suuntaa antavasti. Kaikissa kunnon kengissä on nykyään irrotettava pohjallinen, jonka päällä seistessä pystyy katsomaan, paljonko jää tilaa. Kyllä siinä pystyy katsomaan mikä on järkevä kasvutila. Sen jälkeen kengät jalkaan ja ottamaan pieni spurtti, että miten pysyy ja tuntuu jalassa ne kangät.

Ja meillä on kerran ostettu numeroa pienemmät uudet isommat kengät edellisten pieneksi menneiden tilalle. Eri valmistajien kenkien sama koko voi olla hyvin erilainen.

• Tykkää
Reactions: Oisku