Lasten takia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mimmi

Vieras
Onko täällä muita minun lisäkseni jotka olette lasten takia palanneet yhteen? Miten se on sujunut? Oliko se täysin selvää että muutatte takaisin yhteen? Oliko alkuvaikeuksia ja kannattiko paluu?
Mitä jäitte kaipaamaan?

Minä jäin kaipaamaan uutta rakastani. Eläkepäivieni kumppanin menetin, koska laitoin lapset etusijalle.

Tosikoille tiedoksi että en lähtenyt toisen miehen matkaan.

Et kertonut, mikä oli tilapäisen erosi syy? Mikäli se oli pelkästään ihastuminen toiseen mieheen, ei se mielestäni ollut riittävä syy jättää hyvä aviomiehesi.

Mutta jos taas ensimmäistä miestä kohtaan rakkaus oli loppunut ajat sitten, teillä oli riitoja, alkoholi-tai mielenterveysongelmia, niin lapsia ei olisi pitänyt käyttää tekosyynä avioliittoon paluuseen.

Joten kysymykseesi ei voi antaa suoraan ""kyllä"" tai ""ei"" vastausta, ilman että tietää enemmän taustoja.

Kyllä kannatti .Ole iloinen että tulit järkiisi.Kun elätte elämäänne niin vain lapset antavat siihen oikean maun.Himot hiipuu ja elämän oikea tarkoitus tulee tärkeäksi.Yhteenmenoanne voit joskus kertoa lapsenlapsillesi kun heillä on vaikeaa.Eläkeiässä toiset kysyvät sinulta mitä sinun lapsistasi tuli.Saat ylpeänä sanoa että kasvatimme yhdessä ja vastuussa niistä kunnon kansalaisia.Ei saa olla itsekäs vaan äiti ja munno vaan saa lopuksi kiitosta,muista se.Aina hyvä asia kannattaa.Jokainen eronnut on rikkinäinen ihminen ja tyytymätön sisällään vaikka se ei muille tunnusteta ja touhutaan turhanpäiväistä.Iloitkaa yhdessä lasten kanssa ne ovat teidän ikiomia halatkaa usein se auttaa.Vain toisen kunnioitus vie voittoon.Onnittelen.Teillä on vielä pitkä tie yhdessä ja lapsilla isä ja äiti kotona.Olen 60v ja saman kokenut.Aika parantaa menkää luontoon se ei maksa mitään.Tavarat ja ulkokullaisuus ei anna tyydytystä ja kaikki menee pieleen.Lapset ovat elämän tärkein sisältö-ajatteles lapsettomia.Teillä on kultaa ja ihan omaa.

Kantaisit Mimmi vastuusi omasta elämästäsi, etkä yrittäisi piiloutua niiden vieattomien lastesi selän taakse.

Itsekin entisenä avioerolapsena ja tuttujeni elämää seuranneena väitän, että lapsi pääsääntöisesti pärjää. Pärjää vanhempien riitaisassa liitossa kuin yksinhuoltajankin kanssa. Väkivalta ja alkoholismi erikseen ja toki toiset lapset reagoivat helpommin kuin toiset vanhempiensa ratkaisuihin.

Se ei kuitenkaan oikeuta ratkaisuanne puoleen eikä toiseen. Minä aina toivoin, että äitini olisi ollut mielummin onnellinen kuin marttyyri. Hän oikeutti omat onnettomat ratkaisunsa ""lasten parhaalla"" minun ja sisareni toiveiden vastaisesti.

Kerropas uudelleen, mitä sinä itse tahdot. Onko marttyyrin sädekehä arvokkaampi kuin onnellinen tulevaisuus?

Ei ole ihan noin yksipiippuinen juttu. Lapsi pärjää päällisin puolin, mutta on jo paljon tieteellistä näyttöä siitä, että erolapsilla on aikuisiässä suurempi riski esim. masennukseen ja päihdeongelmiin. Erityisesti jos erotaan lasten ollessa pieniä, eiköhän semmoiset teini-ikäiset jo ala ymmärtää aikuistenkin maailmaa.
Mun mielestä ""lasten takia"" yhdessä pysyminen on hieno ja arvostettava syy, jos vanhemmat ovat vain ns. kyllästyneet - ei siis ole tappeluja, viinaa eikä väkivaltaa kuvioissa.

Mielipiteesi on kuin taivaanlahja enemmistölle Suomen miessukukuntaa. Ainakin Ellejen mukaan mies äärettömän harvoin lähtee tylsästä liitostaan, vaan hankkii virikkeensä kodin ulkopuolelta pitäen kulissit ja hoivapalvelut kunnossa. Kiitos mielipiteestäsi, vaikka se mielestäni olikin hieman eroa hakevia naisia syyllistävä.

Lasten takia ei kannata palata yhteen. Lapset kyllä vaistoavat turhautumiset ja peitellyt riidat. Jos elävät koko ajan ahdistuneiden vanhempien kanssa, ei sekään ole hyväksi. Mieluummin ero ja tasapainoiset vanhemmat jotka jaksavat tukea lapsia kun energia ei kulu turhaan yrittämiseen. Onneksi vanhempani vihdoin tajusivat erota kun siskoni kanssa kerroimme ettemme enää jaksa asioiden peittely. Nyt eletään äidin kanssa ja kaikki ollaan asiasta tyytyväisiä. Isäkin jaksaa olla iloisempi meidän kanssa.

Kiitos vastauksistanne!
Teen lasteni puolesta mitä vain ja en voi sanoa uhrautuvani koska saan heiltä todella paljon tällä hetkellä. He ovat varhaismurrosiässä olevia, enkä voi pakottaa heitä muuttamaan kanssani uuteen kotiin. Olen sen kokeillut mutta he viihtyvät isällään, lapsuudenkodissaan mieluummin.

Ainoa ongelma takaisin paluussani on suhde mieheeni. Meillä ei todellakaan ole riidan poikastakaan, alkoholi ei kuulu kuvioihin, edes juhlimisen merkeissä. Väkivaltaa ei ole, ei edes henkistä. On kuin asuisin veljeni kanssa.

Tiedän kyllä sisaruksia jotka asuvat yhdessä ja voivat oikein hyvin, molemmilla omat menonsa.
Uskottelen itselleni että jaksan elää ""veljeni"" kanssa. Ei se haittaa vaikkei seksiä ole eikä muutakaan yhteistä lasten lisäksi.

Huono vaan että nyt tiedän mitä on olla jonkun kanssa yhdessä ja viihtyä. Toivoisin että miehenikin tietäisi.

Yhdessä emme ole lapsia kasvattaneet. Minä olen yksin vastuun perheestä kantanut. Mies on tuonut perheelle rahan, kuten minäkin.
Joku kysyi miksi lähdin. Syy oli se että en jaksanut elää ihmisen kanssa joka oli täysin piittaamaton minusta. Tukea en saanut silloin kun sitä tarvitsin ja katkeruus tuli kuvioihin.
Pois kotoa muuttaminen oli puuttuvan rakkauden etsimistä. Sen sain, mutta huomasin kuinka ikävä minulla oli lapsia.

Tässä sitä nyt ollaan mutta kestän lasteni takia

Siis silloin kun asuit erilläsi miehestäsi, lapsesi halusivat mieluummin elää ja asua isänsä kanssa kuin sinun kanssasi? Vaikka sinä omien sanojesi mukaan olet kasvattanut lapset yksin?

Anteeksi nyt vain, mutta sinulla taitaa olla aikamoinen tarve nähdä itsesi virheettömänä uhrautujana.

En usko hetkeäkään, että lapset haluavat mieluummin elää sen vanhemman kanssa, joka on heille etäinen, ja joka ei heitä ole koskaan kasvattanut.

Sen kyllä uskon, että olet muuttanut ""lasten takia"" yhteen. Et kestänyt elää yksin ilman lapsia, jotka eivät halunneet elää sinun kanssasi. Lapsesi tarvitsisivat äitiä, joka näyttää heille miten eletään. Ei surkimusta, joka hakee lapsistaan syytä elää.

halusko sun mies, että muutat takaisin sen ""siskoksi""? Miksihän? Eikö sitä koskaan seksitytä? Entäs sitten, kun tuotte näytille lapsillenne uusia kumppaneita? en nyt kyllä taas ymmärrä vaan olisko se nyt jotain uutta...

ero on aina sappinen juttu. teini-ikäiset reagoivat eroon raastavalla tavalla,varsinkin,jos perheessä ei ole ollut väkivalta,alkoholi eikä sen tyyppisiä ongelmia. Heille ero on hirvittävä tilanne.

Kestän lasteni takia = marttyyri.

Lapset pärjäävät varmasti. Sinä tässä et pärjää.

Mitä sitten kun lapset ovat isoja.. tuppaako väkisin heidän elämäänsä = kauhea anoppi

Etsi oma elämäsi, lapsesikin tulevat sen tekemään kasvettuaan.

Väärin teet miestäsikinkohtaan. Olisit kerrankin hänelle rehellinen, kertoisit kaiken.

Minäkin elän kuvaamassasi sisaruussuhteessa ja oikeastaan lapsen takia. Kannan vastuun ja huolehdin Kaikesta. Ymmärrän kyllä miksi lapset haluavat jäädä entiseen kotiinsa tuttuihin kuvioihin. Silloin heille tulee vähemmän raskaita muutoksia eron lisäksi. Itse pidin sitä vastaavassa tilanteessa erittäin tärkeänä. On hienoa jos voi antaa lapsilleen kodin ja juuret. Vaikeita valintoja!!

Elän hyvin itsenäistä elämää ja teen monia yksinäisiä valintoja. Enimmäkseen olen tyytyväinen elämääni.

Miksi siis tyydyn tähän suhteeseen?
Vaihtoehtona on yksinäisyys. Vapauteni on osittain mahdollista koska voin jättää kotini vaikkapa viikoksi pariksi ja asuinkumppanini huolehtii lapselle ruokaa ja päästää kissan yöksi sisälle...

En millään tavalla kuitenkaan pyri rajoittamaan kumppanini elämää ja valintoja - jollei mukaan lasketa että maatilalla tarvitsen apua halkojen tekemisessä ja muissa liian raskaissa töissä. (Niihinkään ei suosiolla osallistu).

Pieniinkin remontteihin joudun kuitenkin palkkaamaan ammattilaisen.

Joskus ohimennen jopa kaipaan entistä rikkinäistä liittoani intohimoineen, mustasukkaisuuksineen, alistamisineen, kyttäämisineen ... Tai (hyvänen aika) Ei sentään!!

Aikoinaan, kun pohdin jatkaako vai ei ankeata avoiliittoa, sain tuolloin 12 vuotiaalta lapseltani neuvon: ""Sinulla on tasan kaksi vaihtoehtoa, jätät se ja saat mahdollisuuden elämään ja onneen...tai jatkat sen kanssa ja kuolet henkisesti"". Keskusteluissa lasteni kanssa kävi ilmi, että he olivat huolissaan jaksamisestani...yrityksistäni huolimatta heitä ei voinut huijata että hyvin menee!

En siis jatkanut lasten takia vaan erosin itseni ja heidän vuoksi. On ihanaa tuntea olevansa lastensa rakastama ja tietää, että he ymmärtävät äitinsä olevan ihminen kaikkine vikoineen ja puutteineen...tunteineen...

Tiedoksi, ei ollut uutta miestä eron aikaan....hän tuli kuivioon vasta vuosia myöhemmin....

Mistähän johtuu, että jos nainen pettää, niin hän saa tällä palstalla lähes varauksettoman tuen; hän vain etsii naiseuttaan. Jos nainen haluaa palata lasten vuoksi yhteen, niin hän on marttyyri ja vaikka mitä. Aivan selvästi suomalaiset naiset elävät vielä murrosikää, kapinaa. He etsivät itseään ja kuvittelevat, että kovuus menee aina harkinnan edelle.

Minusta ap teki hänelle oikean ratkaisun, koska hän tunsi niin. Ei ap loppuelämäkseen sitoudu lastensa hoitajaksi, van kyllä hekin varttuvat pelottavan nopeasti. Ja silloin on uusien ratkaisujen aika?

Minusta yleinen vihamielisyys lastensa luokse palaavaa äitiä kohtaan johtuu siitä, että harva pystyy sitä tekemään: ylpeys ei anna periksi.

Toivon sinulle ap voimia ja haluan, että onnistut. Se välittäminen puolisosta on pieni liikahdus aivoissa; tehkää toistenne eteen asioita ja huomioikaa toisianne, kerro se myös miehellesi.

Tunnen kyllä olevani marttyyri kun olen palannut lasten vuoksi takaisin.
Silloin kun erosin ei ollut toista miestä vaan ajattelin että voisin sillä tavalla löytää ihmisen joka välittää ja huomioi ja joka on minun kanssani. Aviomieheni kanssa kun ei ollut muuta kuin eletyt vuosikymmenet ( en vähättele niitä) ja omat menot.

Kaipasin keskusteluja, yhteisiä lomia, hellyyttä ja kumppanuutta. Iloa, naurua ja onnea. Näitä sain lapsiltani mutta en mieheltäni. Eikä hän edes tiedä miksei hän halunnut samaa.
Hän tiesi uudesta suhteestani eron aikana. Toivotti vaan onnea. Mustasukkaisuus on hänelle täysin vierasta.
En syytä häntä mistään. Hän on juuri sellainen ja muuksi ei voi muuttua ellei halua näytellä.
Minä vain kaipasin muutakin kuin mitä häneltä sain.

Tuntuu vain tosi pahalta jättää ihminen joka on kuin toinen minä.

ymmärrä:

Siis lähdit toisen takia? Mihin se toinen jäi? Jos palasit takaisin, niin ottiko miehesi sinut vastaan: ""tervetuloa taas""? Voisitteko löytää sen asian uudestaan, minkä takia olette menneet yhteen? Jos menisit miehesi kainaloon ja hän saisi ""pitää sinusta"" taas huolta ja näin olisi teillä turvallinen ja hyvä olla yhdessä ja ""löytäisitte toisenne uudestaan""?

Kun lapset kasvaa niin kyllä se mieskin vapautuu, kun huomaa, että perheen kanssa on kiva puuhastella yhdessä vai onko hän työsidonnainen (narkkari)? Olisiko tämä kaikki mahdollista, jotta tuntisit taas itsesi tärkeäksi suhteessanne jälleen? Miehesi huomaisi sinut ja myös tarvitsisi sinua? Mahdoton yhtälökö? Kyllä teillä tulee vielä aikaa matkustella TOISTENNE KANSSA, KUTEN SILLOIN NUORENA ENNEN LAPSIA. Silloin voitte puuhastella kaikkea yhdessä. Lapset lentävät nopeasti pesästään. :)
Voimia sinulle!

Minäkin palasin puolisoni luo ja lasten takia, ENKÄ KADU.

Lapset, jo murrosikäiset eron aikoihin, kärsivät tilanteesta, vaikka uusia isä- tai äitipuolitarjokkaita ei ollut, vanhempien välit olivat asialliset, taloudellisia ongelmia, väkivaltaa, päihteitä taikka mielenterveysongelmiakaan ei ollut.

Eron syy oli aika sama kuin alkuperäisellä.

Päinvastoin, kuin moni väittää, lapseni kärsivät. Toinen alkoi oireilla käytöksellä: tupakointia, näpistyksiä, koulupinnausta, välinpitämättömyyttä. Ja toinen alkoi syödä ja lihota ja sai käsittämättömiä raivokohtauksia.

Asiasta puhuttiin ja he sanoivat haluavansa ehjän perheen. Kerroin minun ja puolisoni välisestä laimeudesta, mutta he kokivat sen vähemmän pahana kuin eron.

Muutaman mutkan jälkeen perheemme sitten yhdistyi. Puolisoni oli ja on se mikä on, mutta lapset alkoivat eheytyä. Koulumenestys parani huimasti, raivoamiset loppuivat samoin sairaalloinen syöminen ja nyt molemmat ovat täysin jaloillaan. Vanhempi opiskelee kolmatta vuotta yliopistossa ja nuorempi on abiturientti.

Koska tästä erovaiheesta on kulunut jo muutama vuosi, voin nähdä asioiden todelliset merkitykset paremmin kuin alussa, palatessani.

Lapset ovat itse sanoneet, että takaisinpaluu pelasti heidät. He olivat hyvää matkaa luisumassa reunan yli. Vanhempi kerto jo käyneensä jokusen kerran porukoissa, missä huumeet ja rikollisuus kuuluivat asiaan ja nuorempi tunnusti harkinneensa itsemurhaa. Joten niille, jotka sanovat lapsia joustaviksi, niin eivät taida joustaa niin paljoa, kuin eroajat haluaisivat.

Minä olen tieten tahtoen lapseni tähän maailmaan hankkinut ja minun on myös kannettava vastuu, vaikka se ei aina niin kivaa olisikaan. Lapset ovat tärkeintä, mitä minulla on ja heidän hyvinvointinsa menee minulla kaiken edelle. Sanotaan, että lapset voivat hyvin, jos äiti (vanhemmat) voivat hyvin. Voi olla, mutta ei se oikeuta vanhempia asettamaan omaa hauskuuttaan ensimmäiseksi.

Vaatii tosin joustoa, venymistä ja mielikuvitusta rakentaa elämä hyväksi vähän kehnommissakin puitteissa, mutta mahdollista se on. Minä olen siitä todiste.

Avioliitto VOI perustua kaverisuhteelle. Siinäkin on paljon hyvää, kuten ap kertoi. Se on turvallista, niin taloudellisesti kuin muutenkin, siinä jaetaan vastuuta. On joku kotimiehenä, kun toinen on poissa, vaikkapa työmatkalla.

Lapseni iloitsevat, että heillä on tulevaisuudessa omille lapsilleen mummula, heidän lapsuuskotinsa. Yllättävästi sekin merkitsee, mutta sehän edustaa jatkuvuutta ja turvallisuutta.

Hellyys ja seksi ovat merkittäviä asioita, samoin se, että puoliso huomioi, mutta kaikkea ei voi saada. Kyllä minulle olisi merkittävää (tai ainakin olisi nuorena ollut) olla varakas ja kaunis ja kielitaitoinen. Vaan kun olin köyhään perheeseen syntynyt ja saanut perunanenän perinnöksi ja matematiikka luisti kieliä paremmin, niin ei auttanut kuin tyytyä.

Nyt minulla on hyvä mieli siitä, että tunnen tehneeni oikein, palatessani takaisin mieheni luo lasten takia. Mutta jokainen meistä on yksilö ja samat säännöt eivät päde kaikille

Äitini muutti pois kotoa vasta kun olimme kaikki täysikäisiä, minulle hän puhui lähdöstä minulle jo vuosia sitten mutta sanoi että haluaa odottaa kunnes pikkuveljeni olisi lähdössä opiskelemaan. Ajatus itketti silloin ja itkettää vieläkin. Mutta kyllä kotona oli ahdistavaa olla, ikuisia riitoja, mököttämistä, piilovittuilua jne... Sitä vaan silti toivoi, että asiat korjaantuisivat. Nyt kun erosta on pari vuotta kulunut, äiti on selvinnyt masennuksesta ja on pirteämpi ja hoikempi kuin ikinä muistan häntä nähneeni.
Isällä on uusi naisystävä, jostä hän ei paljon puhu. Lisäksi hän on alkanut käymään ravintoiloissa ja juomaan melko paljon, mitä hän ei ennen tehnyt.. Silti mielellämme käymme kotona, se on se paikka mihin kaipaa, vaikka äiti meidät kasvattikin ja huolehti kokonaan itse. Mutta ainut 'oppi' tästä oli että toivoo kumpa miehet ymmärtäisivät mitä heillä on kun on vaimo ja lapset. Vaikka se vaimo nalkuttaisi tm. niin eron jälkeen elämän laatu ei parane, huonommaksi se on kaikilla tuntemillani eronneilla miehillä mennyt, vaikuttaa että ei ole enää ketään joka vaatisi että ryhdistäydy...

Juuri tuon miehen kainalossa olemisen oppinut vasta uuden kumppanin kanssa. Lasteni isän kanssa emme ole kyyhkyläisiä olleet, edes seurustelun alussa. Joten hankalaa löytää menneisyydestä aikaa kun olemme olleet yhdessä.

En lähtenyt siis toisen takia, en suinkaan. Olin yksin monta kuukautta ( silti liian vähän aikaa).

Joo. Lasteni isä toivotti tervetulleeksi takaisin. Hän on tyytyväinen kun joku laittaa ruokaa, siivoaa ja pesee pyykit. Hän on sellainen työnarkomaani että perheen kanssa hän ei kyllä olisi, vaikka olisi aikaakin.

En saisi verrata muita parisuhteita omaani, mutta monesti kyllä mietin että meillä ei ole sellaista hellyyttä, huumoria, kosketusta eikä katsekontaktia kuin muilla.
Mutta minulla oli lapset, jotka korvasivat puuttuvat asiat.

Vasta kun lapset kasvoivat niin huomasin kuinka yksin jäin.

jäävät yksin, kun lapset kasvaa (kouluikäiseksi) ja toinen alkaa tehdä uraa tai on kokoajan tehnyt ja toinen ollut ehkä enemmän kotona. Nyt sinun vaan nautittava elämästä, lapsistasi ja kumppanistasi sellaisena, kun hän on. Tuo on nyt tuo aika ja sitten jotain muuta. Muuta itseäsi äläkä vaadi toiselta sitä, mitä hän ei osaa antaa. Silloin voitkin yhtäkkiä saada sen mitä et enää vaadi. Toivottavasti sinulla on hyviä ystäviä, joiden seurassa voit nauttia elämästä muuten.

Miehen uskottomuuden vuoksi erosimme ja vuoden kuluttua palasimme yhteen ns. lasten vuoksi. Mikä ei tarkoita missään nimessä, että olisimme jatkaneet yhdessä, jos tunteita ei olisi ollut. Mutta jos lapsia (3) ei olisi ollut, olisin skipannut uskottoman puolison elämästäni lopullisesti.

Lasten olemassaolo vaikutti siihen, että molemmat menimme parisuhdeterapiaan ja sen tuloksena päätimme, että rakastamme sittenkin toisiamme niin paljon, että voimme jatkaa ehjänä perheenä.

Olemme nyt onnellisia ja lapsetkin ovat. Ehjän perheen puolesta kannattaa taistella, jos tunteita vielä on toista kohtaan. Tuskinpa kukaan ihan pelkästään lasten vuoksi yhteen palaa, siinähän ei ole mitään järkeä.

""Minä olen tieten tahtoen lapseni tähän maailmaan hankkinut ja minun on myös kannettava vastuu, vaikka se ei aina niin kivaa olisikaan. Lapset ovat tärkeintä, mitä minulla on ja heidän hyvinvointinsa menee minulla kaiken edelle.""

Hyvin sanottu, tässä se on pähkinänkuoressa. Lasten eteen on uhrattava tarvittaessa omat halunsa ja tarpeensa, jos kerran on lapsia hankkinut. Se ei ole mitään marttyyrinkruunun havittelua vaan vastuullista vanhemmuutta. Joka puolella hoetaan että ei ne lapset kauan ole lapsia, yhtäkkiä ne vaan lentää pesästä - jos niin lyhyttä aikaa ei voi omia päähänpistojaan siirtää lasten hyvinvoinnin takia, ei ole kypsä vanhemmaksi.

No mie voinen puuttua tähän keskusteluun sen verran, että oma mieheni palasi takaisin entisensä luo lastensa takia. Toisaalta ymmärrän kun lapset olivat 3 ja 5 vanhat.

Hän asuu lasten äidin kanssa tällä hetkellä, mutta aina kun olen häneen yhteydessä niin hän sanoo että välittää ja kaipaa vieläkin enemmän kuin pitäisi.

Itse tiedän että lapsi selviää erosta, kun olen itsekin avioerolapsi. Olen selvinnyt kaikesta vaikka vanhemmat ei yhdessä asuneetkaan.

Olen käsittänyt että paluu entiseen ei välttämättä ollut hyvä vaihtoehto. En usko, että hän muuten jatkuvasti soittaisi perään ja pyytäisi että jutellaan ja ollaan vain yhdessä.

Ymmärrän että jos lapset hankkii niin niistä on myös huolehdittava, mutta ei siitäkään mitään tule jos vanhemmat ovat koko ajan riidoissa toistensa kanssa. Lasten kannalta on parempi vaikka vanhemmat olisivat erossa, jos kerran se tekee lapsesta onnellisempia.

Voinen omasta kokemuksesta mainita, että vanhempani kun erosivat, he olivat hetken erossa. Päättivät kuitekin koittaa paluuta yhteen. Siitä ei kuitenkaan mitään hyvää seurannut, päinvastoin.

Loppujen lopuksi on parempi jos vanhempien yhteiselosta ei tule mitään, että ovat erossa ja onnellisempia. Vaikka lapset ovat pieniä niin kyllä ne vaistoaa jos kotona ei ole kaikki hyvin.

Pitkällä tähtäimellä kannattaa ajatella lasten parasta. Vaikka se paluu takas saattaa vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta, niin se saattaa aiheuttaa lapselle enemmän pahaa.

Tietysti jokainen tekee omat päätöksensä, mutta jos siihen aikaisempaan eroon ei ole kolmas osapuoli syyllinen, niin miten ne asiat nyt voisi olla yhtään sen paremmin. Sitä kannattaa miettiä ja tarkasti.

Yhteistyössä