Lasten synttärijuhlat nykyään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Semu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Semu

Jäsen
13.09.2008
400
0
16
:o
Olen ihan täysin pudonnut kehityksen kelkasta ilmeisesti..
Olen siis lapseton immeinen.

Pitääkö lasten synttäreille nykyaikana kehittää jotain ohjelmanumeroita ja lahjuksia vieraille? Silloin kun olin pieni, niin kutsuttiin vain kaverit kylään kakulle, kehitettiin ite leikit ja lahjat sai synttärisankari. Kavereiden vanhuksia tuli harvoin edes nähtyä synttäreillä, tai siis vanhemmat oli paikalla, mutta teki omia asioitaan. Teemasynttärit oli silloin tooosi harvinaisia. Nykyäänkö pitää aina pistää pikkasen paremmaksi, kuin mitä viime synttärijuhlat oli ja keksiä mitä ihmeellisempiä yllätyksiä?

Koskaan en ole lahjuksia vieraille hankkinut, mutta ohjelmaa meillä on synttäreillä aina jotain ollut. Nyt, kun nuo ovat jo koululaisia kaikki, niin saavat itse kehitellä ohjelmansa =)

No meillä ainakin on pojan kavereiden keskuudessa äärimmäisen harvinaisia kotisynttärit ylipäätään. Eli synttärit pidetään jossain paikassa, esim. Hesellä, sirkuskoulussa yms.yms. Ja aina tosiaan tuo pussukka mukanaan niistä tulee.

Meillä on sit ollut sama käytäntö :)

Minä järjestin lapselleni prisessajuhlat ,
kaikki pukeutu prinsessoiksi ja tuhkimokakun tilasin täältä , kun en itse ehdi leipoa ja karkkeja ostin kaupasta.
Oli hauskat juhlat

http://www.anninjuhla.fi/hinnasto_kuvakakut.html

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
No meillä ainakin on pojan kavereiden keskuudessa äärimmäisen harvinaisia kotisynttärit ylipäätään. Eli synttärit pidetään jossain paikassa, esim. Hesellä, sirkuskoulussa yms.yms. Ja aina tosiaan tuo pussukka mukanaan niistä tulee.

Mulla oli varmaan kahet kaverisynttärit pienenä. Täytin kuus niin leikittiin vain parturia tyttöjen kans. :D Ei äiteen tarvinnu ohjelmaa kehitellä. Yleensä synttäreillä oli vain sisarukset ja setiä ja tätiä ja serkkuja (jos niinkään paljo vieraita).

Yhden kaverin synttärit oli aina parhaat, koska niillä oli sikala. Ei muuten, mutta ne tilas fazerilta tai jostain 'pilalle menneitä' suffeleita tms. sioille ruuaksi :D Siis semmosia mistä puuttu yks keksikerros tai jtn, mitä ei voitu laittaa myyntiin. Niitä sitte saatiin mussuttaa sielä vaikka kuinka paljon. :D
Ei varmaan enää mammat antaisi lastensa syödä 'sianruokaa'. :laugh:

ei kakun tekemiseen muuten kauaa mene :) . Mä en myöskään ymmärrä että synttärivieraitten pitäisi saada jotain lähtiessään pois juhlista. johan he ovat saaneet syödä ja juoda kutsuilla. ja kyllä ne lapset osaa leikkiä vaikkei niin kauheasti ohjelmaa tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Räpylä:
No en mä ainakaa aio ohjelmanumeroita keksiä tai kotiinlähtöpussukoita tehä sitte ku lapsille pitää juhlia järjestää. Oon varmaan sitten se kaupungin tylsin äiti :'(

peesi.Ei ole meilläkään mitään sirkushuveja, eikä pussukoita lapsille

Alkuperäinen kirjoittaja Semu:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:

Mulla oli varmaan kahet kaverisynttärit pienenä. Täytin kuus niin leikittiin vain parturia tyttöjen kans. :D Ei äiteen tarvinnu ohjelmaa kehitellä. Yleensä synttäreillä oli vain sisarukset ja setiä ja tätiä ja serkkuja (jos niinkään paljo vieraita).

Yhden kaverin synttärit oli aina parhaat, koska niillä oli sikala. Ei muuten, mutta ne tilas fazerilta tai jostain 'pilalle menneitä' suffeleita tms. sioille ruuaksi :D Siis semmosia mistä puuttu yks keksikerros tai jtn, mitä ei voitu laittaa myyntiin. Niitä sitte saatiin mussuttaa sielä vaikka kuinka paljon. :D
Ei varmaan enää mammat antaisi lastensa syödä 'sianruokaa'. :laugh:

:D :D . Mulla itelläni ei oo koskaan ollut kaverisynttäreitä ja siks mä olin ihan pihalla kun alkoi noita kutsuja satelemaan. Mun mielestä kaikkein kivoimmat synttärit oli ne jotka jäi sit pitämättä. Suunniteltiin siis että meidän mökille olis lapset tulleet. Olisivat päässeet katsomaan lampaita ja kilejä ja ajelemaan mönkijällä yms.

Sit vaan aloin miettimään että mitäs vanhemmat tykkäis...ja totesin ettei tykkäis :/

Ohjelmaa on hyvä olla, ei ne ole sen kummempia kuin ihan normaaleja leikkejä, mihin tarvitaan enempi porukkaa. Mitä villimpiä vieraita, sitä enemmän on syytä olla ohjattua tekemistä, varmuudella keksivät itsekin tekemistä, mutta se ei välttämättä ole hyväksi omalle kodille :D Tosin nykyään pidetään useinmiten niitä synttäreitä muualla kuin kotona ja porukkaa on paljon, eihän ketään kerhoryhmästä tai luokasta voi jättää kutsumatta, kun tulee paha mieli - ainakin kun tätä palstaa lukee.
Noiden lahjapussien kanssa olen tehnyt kompromissin, kaikkialtahan niitä oikeastaan nykyään saa, joten ei viitsitä poiketa muista. Niinpä tarjoan synttärikarkit ongintapussukassa juhlien päätteeksi mukaan otettavaksi.

kaikenmoisia synttäreitä koluttu ja monissa eri paikoissa...silti ne koti syndet on ollu kaikkein mukavimpia...kamalimpia ollu nämä hampurilaissynttärit jossakin hamppariravintelissa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ohjelmaa on hyvä olla, ei ne ole sen kummempia kuin ihan normaaleja leikkejä, mihin tarvitaan enempi porukkaa. Mitä villimpiä vieraita, sitä enemmän on syytä olla ohjattua tekemistä, varmuudella keksivät itsekin tekemistä, mutta se ei välttämättä ole hyväksi omalle kodille :D Tosin nykyään pidetään useinmiten niitä synttäreitä muualla kuin kotona ja porukkaa on paljon, eihän ketään kerhoryhmästä tai luokasta voi jättää kutsumatta, kun tulee paha mieli - ainakin kun tätä palstaa lukee.
Noiden lahjapussien kanssa olen tehnyt kompromissin, kaikkialtahan niitä oikeastaan nykyään saa, joten ei viitsitä poiketa muista. Niinpä tarjoan synttärikarkit ongintapussukassa juhlien päätteeksi mukaan otettavaksi.

Niin tuo onkin, kun on niin paljon vieraita. Meillä oli niin pieni koulu, että kaikki koulun tytöt kutsuivat toisensa synttäreilleen (tai siis ne jotka piti synttäreitä, ei kaikki läheskään pitäneet). Meitä oli sitten 1. luokasta 6. luokan tyttöihin sielä. Aika rauhallinen oli meininki, en tiedä johtuuko tuosta kun oli keskenään niin eri-ikäisiä lapsia? Vanhempien tyttöjen synttäreillä kuunneltiin vain madonnaa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
ei kakun tekemiseen muuten kauaa mene :) . Mä en myöskään ymmärrä että synttärivieraitten pitäisi saada jotain lähtiessään pois juhlista. johan he ovat saaneet syödä ja juoda kutsuilla. ja kyllä ne lapset osaa leikkiä vaikkei niin kauheasti ohjelmaa tehdä.

Tuota on kyllä vaikea ymmärtää, että pitää 'läksiäislahjat' vielä kehitellä. Tulee varmaan aika kalliiksikin nykyään järjestää synttäreitä.

Mutta vastauksista päättelisin, että 'tavis-synttäritkin' on ihan ok, kuitenkin? Joskus jos on omia lapsia, niin voi järjestää perinteiset pippalot, vaikka sitten olisikin tylsä äiti. :)

Meidän lapsilla nyky mittapuun mukaan ankeat synttärit. ELi kotona pidetään. Ite tehdään kakku tai jotain muuta mitä lapsi haluaa. Leikit saavat lapset ite keksiä. Vieraiden määrä rajoitettu viiteen per lapsi.
Ite en käsitä synttäreitä mitä juhlitaan niin että siellä on n 30 kaveria ja vielä suku päälle. Mutta jokainen tyylillään.

mulle ei ikinä pidetty synttäreitä korkeintaan sellaset että mummu/kummitäti/setö tuli käymään.
enkä siis oo kertaakaan pitänyt omille lapsillenikaan. nyt tyttö aloitti koulun ja kolmet dynttärit kolutta ja parin viikon päästä oma tyttö täyttää 7vja kai jonkimmoiset kaveri synttärit tarvii pitää. mua kyllä jänskättää paljon.että meneekö hyvin,mitä tekevät mukaan tulossa kuitenkin sekä tyttöjä että poikia =)

Yhteistyössä