Lasten synttärijuhlat ja sukulaiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiku

Vieras
Onko kellään muulla samanlaista kuin meillä eli lasten sukulaisia ja kummeja ei tunnu lasten synttärijuhlat kiinnostavan?
Lapsillehan ne juhlat ovat tärkeät!! Muutamasta viime vuodesta oppineena en enää kutsu sukua vaan juhlimme oman perheen kesken, isommat pyytävät kavereita.

On outoa! Jos asuvat kauempana niin ymmärrän, että tuleminen voi olla vaikeampaa. Mutta silti. Täytyisi edes yrittää järjestää niin, että pääsisivät. Mitä jos etukäteen kyselisit heidän aikatauluistaan, että milloin olisi hyvä pitää juhlat jotta pääsisivät mukaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Tiku:
Onko kellään muulla samanlaista kuin meillä eli lasten sukulaisia ja kummeja ei tunnu lasten synttärijuhlat kiinnostavan?
Lapsillehan ne juhlat ovat tärkeät!! Muutamasta viime vuodesta oppineena en enää kutsu sukua vaan juhlimme oman perheen kesken, isommat pyytävät kavereita.

olen itse yhden kummilapsen kummi. Vanhemmat kyseli meiltä päiviä ja valkkas sitten ne jotka ei meille sovi. Lahjasta ei ole ikinä kiitetty. kyllä sitä pakosta kiinnostus häviää, vaikka eipä se lapsen vika ole

Täällä sama homma muuten paitsi yhden lapsen yksi kummi on todella aktiivinen yleensäkin kummiudessaan lasta kohtaan. Neljä muuta lasta on todella kateellisia ja itsellä sellainen olo että olen täysin epäonnistunut kummien valinnoissa.

jatkoa...
kun sitten kummilasta näkee ja leikkii hänen kanssaan, niin vanhemmat kattelee vieressä ja nauraa, että oletpa lapsellinen(kun viitsin lapsen kanssa leikkiä). iikinä en ole saanut viedä lasta mihinkään lastentapahtumaan tai retkelle.

miehen sukua ei tunnu kiinnostavan meidän lasten (heidän kummilasten) synttärit. aina on jotain tekosyytä, miksi ei voi tulla.
kerran oli niinkin tärkeä juttu, että just silloin piti mennä uimahalliin! siis juuri sen tunnin aikana, milloin meille oli kutsuttu synttäreille, vaikka oli viikkoa aiemmin kutsuttu. Kiva sitten keksiä lapsille jotain tekosyitä, että eivät lakkaisi tykkäämästä serkuistaan ja heidän vanhemmistaan.

Meillä on myös todella tuttua, että koskaan ei sukulaiset pääse lasten synttäreille.. Milloin on niin kaunis ilma, että pitää ottaa aurinkoa ja milloin ollaan niin väsyneitä, ettei jaksetakaan tulla.. Ilmoituskin tulee yleensä vasta synttäripäivänä (vaikka olisikin aiemmin ilmoittanut tulevansa), kun olen jo kertonut lapselle mahdollisista vieraista, jolloin pettymys on valtava!!!
Kyllähän se lapsen puolesta harmittaa suunnattomasti, mutta minkäs teet.. Olen jo oppinut sanomaan lapsille, että en tiedä tuleeko ketään, mutta se on niiden häviö.. Me juhlitaan sitten perheen kanssa sitäkin hauskemmin!!

Minun veljeni on sellainen, että hän ei suoranaisesti koe antamisen iloa lahjoista ja juhlat on aina pakkopullaa. Nyt hänelle on itselleen tulossa ensimmäinen lapsi. Totesin tässä kerran siskolleni, että mitähän veljeni sanoisi jos minä vuoden päästä soittaisin hänelle päivää ennen lapsensa synttäreitä pirun kiukkuisena, että "mitä ihmettä se nyt tarvii lahjaksi, sano äkkiä kun ei mulla oo koko päivää aikaa ettiä jotain lahjoja". Tai että kiukkuaisin ennen ristiäisiä, että "pakkoko sinne on pukee jotkut juhlavaatteet, eikö ihan tavalliset kuteet käy kun kaikki on kuitenkin ihan tuttuja ihmisiä".

Yhteistyössä