Lasten suuttumuksesta

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohdintaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä tuo vajaa 3v. ainakin suuttuu helposti jos ei saa sitä mitä haluaa ja haluaa kovasti kaikkea koko ajan. Suuttumuksensä näyttää huutamalla ja heittäytymällä maahan tai muuten van veltoksi, jolloin kantaminen ja nostaminen on tosi vaikeaa. Onneksi leppyy helposti, kun suuntaa ajatukset muualle keksimällä jotain muuta juttua tilalle.

5v. ei suutu yhtä helposti kuin nuorempi, koska ikää on jo enemmän. Ruokailu aiheuttaa suuttumista aika usein jos ruoka on esim. kuumaa, se ei ole heti pöydässä jne. Taustalla taitaa olla nälkä ja usein illalla vielä väsymys. 5v. suuttuu mm. lähtemällä pois ruokapöydästä ja mököttämällä. Yleensä tulee kyllä itse jonkin ajan päästä syömään tai jos ei tule, niin muutamalla pyynnöllä tulee kun on kuitenkin nälkäinen.
 

Yhteistyössä