Lasten suunhoitopalveluista

Olen ylen hämmästynyt, kun lapsen hampaat tarkisti suuhygienisti eikä hammaslääkäri. Kaupunki säästää ja ensimmäinen hammaslääkäritapaaminen on vasta koulussa 5. luokalla. Mites muualla on nuo asiat järjestetty?

Mun lapsi on viidennellä, eikä koulusta ole enää kuulunut mitään asian tiimoilta vuoteen, kai pitää itse huolehtia ja varata tarkastusaika. Jotenkin tuntuu, että kehnompaan suuntaan on mennyt sekin. Tulee vähän semmoinen olo, että kun se reikiintyminenkin on nykyään äitien vika (mutans), niin ei tarvi enää yhteiskunnan hoitaa...

Täällä 1., 3., 5,. 8. luokilla tarkastus ja suuhygienisti tekee. En tiedä milloin on lääkäri tarkastamassa.
Olen kyllä pyytänyt vuosittain lasten hampaat tarkastamaan vaikka suositus on 2 vuoden välein ja itse varannut ajan, onneksi voi jättää takaisinsoittopyynnön.

Viimeksi muokattu:
imupimu
itse hammashoitajana työskennellyt 25 v.meidän lafkassa lasten hampaat tarkastaa suuhygienisti,ja uskokaa vaan,ainakin yhtä hyvin kuin hll,ellei paremminkin.ja se reikiintyminen,kyllä ne reiät on ihan vältettävissä-se on sitte eri asia haluaako sen myöntää itselleen,äidit ja isät-huonoa hammasluuta ei sitte oo kellään suomalaisella lapsella-perusterveellä.eikä sekään maata kaada jos lapselle paikka hampaaseen tehdäänkin.ihmeitä ei mekään hammashoitolassa voida tehdä,jos lapsi on kovin nuori tms.

Yhteistyössä