Lasten säädettävät luistimet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "piipaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"piipaa"

Vieras
Olen aikeissa ostaa lapselle (3 v) luistimet ja ajattelin että nuo säädettävät vois olla kätevät ettei joka vuosi tarvisi ostaa uusia, mutta ovatko hyviä vai ihan surkeita? Lapsi ei ole aiemmin käynyt edes luistimien päällä.
Ajattelin vielä hokkarimallisia että pikkuveli voi sitten tulevaisuudessa niitä käyttää.

Meillä pojalla on säädettävät. Poika on kyllä nyt yheksän vuotta vanha. Ostettiin viime talvena. Ja menee ainakin ensi vuionna vielä. Mie oon ainakin on ollut enemmän kuin tyytyväinen. Ja niin on ollut poikakin :).

Osta mielummin kunnolliset luistimet, mutta älä ota niitä muovisia ns. harjoitusluistimia niillä ei tee mitään ja oppii aivan väärän tavan luistella

No ei meidän säädettävät ainakaan mitkään harjotusluistimet ole. Malliltaan hieman kuin laskettelumonot. Pehmeä sisus. Poika ainakin totesi, että ovat huomattavasti paremmat jalassa kuin "tavalliset"hokkarit.

Osta mielummin kunnolliset luistimet, mutta älä ota niitä muovisia ns. harjoitusluistimia niillä ei tee mitään ja oppii aivan väärän tavan luistella

Mikä sun mielestä tekee luistimista kunnolliset ja säädettävistä vähemmän kunnolliset? itse nimittäin katselin kaupassa juurikin noita säädettäviä ja näyttivät ihan kelpo vehkeiltä, päädyin kuitenkin kirpparihokkareihin. Mutta olivat hyvin nilkkaa tukevan oloiset, kunnolliset kiinnitykset ja terä samanlainen kuin hokkareissa. Eli miten se koon säädettävyys tekee luistimesta epäkelvon?

Olen kirpparilta katsellut jo pitemmän aikaa yleensäkkin luistimia tuolle tytölle, mutta ei ole tullut vastaan oikean kokoisia, joten aattelin että paras kai ostaa uudet kun tuolla kirppareita kyttäämällä taitaa olla kesä ennen kun ne luistimet saa.
Hobby hallissa tai anttilassa oli ainakin yhdet semmoiset säädettävät ja hokkarimalliset luistimet ja hintaa oli jotain 29 e. Niitä tässä alan kohta tilailemaan, ellei joku tiedä mistä sais halvemmalla?

Yhteistyössä