lasten rukous,auttakaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos

Vieras
meidän tytöllä on tänään srk kerho ja vasta nyt muistin että kerhovihkon välissä on lappu johon pitää kirjoittaa meidän kotona käyttämä rukous.Ei olla ikinä rukouksia luettu niin voisiko joku ystävällinen kertoa minulle jonkun lasten rukouksen kun pakkohan siihen on jotain laittaa..

Alkuperäinen kirjoittaja kiitos:
meidän tytöllä on tänään srk kerho ja vasta nyt muistin että kerhovihkon välissä on lappu johon pitää kirjoittaa meidän kotona käyttämä rukous.Ei olla ikinä rukouksia luettu niin voisiko joku ystävällinen kertoa minulle jonkun lasten rukouksen kun pakkohan siihen on jotain laittaa..

Ei ole pakko jos ei kotona rukousta lueta.

Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Niinm utta on se nyt vähän noloa kun kerhotädit lukevat jokaisen vihkosta rukouksen ja sitten olisi meidän tytön rukouksen vuoro niin on tyhjä lappu..

Mistä tiedät, että kaikilla muilla on jokin rukous? Hassu huoli sinulla.... :) Totuudessa kannattaa pysyä.

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Levolle lasken luojani armias ole suojani jos sijoiltaan en nousisi taivaaseen ota tykösi.

mut kannattaako valehdella..lapsilla on tapana puhua :D

Hyvä pointti....srk:n päiväkerhoissa on lapsia monenlaisista kodeista, ei kaikilla ole kotona esillä näitä asioita, lueta rukousta jne. Reilusti sanoo ettei ole tapana.

No enhän minä varmaksi tiedä onko kaikilla muilla mutta varmasti suurimmalla osalla on.Ehkäpä jätän täyttämättä sen lapun.Ei vaan huvittaisi siinä tyttöä viedessä rueta kaikien muiden kuulleen rueta selvittämään että en ole laittanut rukousta kun meillä ei sellaisia olla luettu..

Alkuperäinen kirjoittaja apua:
No enhän minä varmaksi tiedä onko kaikilla muilla mutta varmasti suurimmalla osalla on.Ehkäpä jätän täyttämättä sen lapun.Ei vaan huvittaisi siinä tyttöä viedessä rueta kaikien muiden kuulleen rueta selvittämään että en ole laittanut rukousta kun meillä ei sellaisia olla luettu..

Eikös se sun tyttösi hämmästy enemmän, kun tädit siellä sitä sitten lukee. Hyvässä lykyssä kysyvä jotain rukouksesta tytöltäsi ja ja tyttö pamauttaa siihen, että ei me tollasta ole koskaan luettu. Rehellisyys kannattaa.

Kirjoitat lappuun ne asiat, esim. iltasatu, suukko jne. millä "mennään" nukkumaan ja kerrot myös tytöllesi miksi teillä ei rukousta lueta vaan lappuun kirjataan muita iltarutiineita.

Kirjoita, ettette rukoile. Tai keksikää rukous. Meillä ainakin rukoillaan ihan täysin vapaamuotoisia rukouksia, eikä mikään riimitettyjä ulkoaopeteltuja. Meillä tyttö rukoilee iltaisin usein ihan itse omilla sanoillaan oma-aloitteisesti.

Mitäjos alkaisitte nyt rukoilemaan, koskaan ei liian myöhäistä. Itselle äidin opettama tapa on ollut apuna aikuisena, kun ketään muuta ei ole kuulemassa, rukous kuullaan, vaikka toisin luullaan.
Isä meidän, siunaus tai omin sanoin voi keksiä, mikä on huolettanut tai mistä kiittää. vaikka:
"Kiitos, Jeesus kaikesta, kodista ja lapsista, ystävistä, kerhosta.
Siunaa meitä kaikkia. Aamen!"

Yhteistyössä