Lasten riidoista ja niiden selvittelysta.

Alma Puunaula

Aktiivinen jäsen
26.04.2007
2 001
0
36
Onko teidan mielestanne tarkeaa selvittaa lasten riidoissa, se kuka sen aloitti, vai se kokonaisjuttu, mita tapahtui?

Mua ei yleensa kiinnosta loppuviimeksi se riidan aloittaja, vaan se seikka, miten itsekukin on riidassa kayttaytynyt, ja sen setviminen jalkeenpain. Tuon edellisen aloitukseni jalkeen meilla oli lasten kanssa muutaman tunnin mittainen keskustelu hyvista tavoista, vieraanvaraisuudesta, siita mietn ihmisten kanssa on sopivaa kayttaytya jne. Avarsi mun kuvaani viela lisaa lasteni ajatusmaailmasta, ja antoi osviittaa siita, mihin suuntaan heita kantsisi yrittaa luotsata tulevaisuutta varten.

Eli mulle tosiaan riidan aloittajalla ei ole suurta merkitysta, vaan jalkipuinnilla.

Mä olen sun kanssa samaa mieltä. Meilläkin pääasia riitojen selvittelyssä on se, mitä oikeasti on tapahtunut (= totuus) ja sen jälkeen puhumme siitä, mitä mahdollisesti olisi pitänyt tehdä toisin.

Ei se riidan aloittaja lopulta tärkeä ole,riitaan kun aina kuitenkin tarvitaan vähintään kaksi.Käyttäytyminen ja loppupuinti tosiaan merkkaa.

Tosin esim. jos toista on löyty haluan kyllä tietää kuka löi. Tosin on tärkeä painottaa,että kukaan ei saa lyödä vaan puhumalla setvitään asiat.

Yhteistyössä