"Lasten ravintolasuosikeista voisi jo luopua", mitä mieltä?

  • Viestiketjun aloittaja 532425
  • Ensimmäinen viesti
Tyttyy
Oletko syönyt oikeasti hienossa ravintolassa hampurilaista.. Tuskin.. Minä söin sellaisen, missä oli käsintehty täysjyväsämpylä, poron ohutta fileetä, ravintolan omaa majoneesikastiketta, heidän omia pikkelssikurkkuja, bataatti ja peruna ranskalaisia.. Onko vähän eri kuin Hesburgerin eines hamppari..
bataatti ja peruna ja ranskalaisia..

Vai bataatti- ja perunaranskalaisia?
 
suosikkeja...
Alkuperäinen kirjoittaja ei millään hyvällä;30159979:
Kukas se nyt sitä kissanhäntää nostaa? Söpöt sullekin vaan.

Mutta vakavasti, minusta on oikeasti ankeaa se, että jollekin se herkuttelu merkitsee rankasti prosessoitua ruokaa, tai kilokarkkeja, joissa on lisäaineita pilvin pimein. Tätä kuulee monesti, että siitä juuri puhutaan, kun puhutaan, että nyt herkutellaan. Enkä oikeasti tosiaankaan usko, että tämänkaltaista herkuttelua harrastavat syövät sen kummemmin muutenkaan, miksi he söisivät ns. huonoa ruokaa erikoistilanteissa, jos muuten syövät järkevää, maistuvaa, terveellistä ruokaa?
Juuri näin..Mutta kun joillekin on näköjään oikeasti vaikea tajuta, että kaikkien mielestä einekset ja irtokarkit eivät maistu hyvälle!!
 
nooohh
Alkuperäinen kirjoittaja ei millään hyvällä;30159979:
Kukas se nyt sitä kissanhäntää nostaa? Söpöt sullekin vaan.

Mutta vakavasti, minusta on oikeasti ankeaa se, että jollekin se herkuttelu merkitsee rankasti prosessoitua ruokaa, tai kilokarkkeja, joissa on lisäaineita pilvin pimein. Tätä kuulee monesti, että siitä juuri puhutaan, kun puhutaan, että nyt herkutellaan. Enkä oikeasti tosiaankaan usko, että tämänkaltaista herkuttelua harrastavat syövät sen kummemmin muutenkaan, miksi he söisivät ns. huonoa ruokaa erikoistilanteissa, jos muuten syövät järkevää, maistuvaa, terveellistä ruokaa?
Tykkään makeista ei voi mitään, silti terveyden vuoksi syön arkena terveellisesti, myös Se on tosi hyvää. Nakki jää vain herkuksi, kun tekee pahaa minulle. Pari kertaa vuodessa nakkia hyvin mielin. Ei tarvitse uskoa että syömme terveellisesti, ei mustavalkoinen ihminen voi ymmärtääkään.
 
ei millään hyvällä
Tykkään makeista ei voi mitään, silti terveyden vuoksi syön arkena terveellisesti, myös Se on tosi hyvää. Nakki jää vain herkuksi, kun tekee pahaa minulle. Pari kertaa vuodessa nakkia hyvin mielin. Ei tarvitse uskoa että syömme terveellisesti, ei mustavalkoinen ihminen voi ymmärtääkään.
Siis maistuuko se nakki sinusta kuitenkin hyvältä? Millä lailla se tekee pahaa sinulla?
 
sama...
Alkuperäinen kirjoittaja ei millään hyvällä;30160000:
Siis maistuuko se nakki sinusta kuitenkin hyvältä? Millä lailla se tekee pahaa sinulla?
Epäterveellistä jos niitä syöpöttelisi runsaasti, joten jää harvinaiseksi herkuksi. Ei Se kaikkein paras herkku tosiaankaan, mutta yksi niistä. :)
 
suosikkeja...
Tykkään makeista ei voi mitään, silti terveyden vuoksi syön arkena terveellisesti, myös Se on tosi hyvää. Nakki jää vain herkuksi, kun tekee pahaa minulle. Pari kertaa vuodessa nakkia hyvin mielin. Ei tarvitse uskoa että syömme terveellisesti, ei mustavalkoinen ihminen voi ymmärtääkään.
Juu ja minukin herkutteluun kuuluu esim. juustot ja todellakin tiedän etteivät ole terveellisiä, mutta kun ne nakit ja ranskikset ei oikeasti ole mielestäni hyviä! Vaikka olisivat terveyspommeja, niin tuskin söisin, kun ne maistuu pahalle. Pitääkö minun ja mieheni ja lapseni syödä niitä vain siksi, että kaikkien "kuuluu" herkutella niillä välillä tai on pelkkiä gojimarjoja lapselleen tuputtava terveysintoilija.
 
Mielipiteeni
Minun mielestäni ei tarvitse poistaa lastenlistoja, tosiaankin ravintolasta saa nytkin tarvitaessa ala cartestakin puolikkaita annoksia.
Mielestäni lastenlistat eivät haittaa, kyse on niistä valinnoista. Poissulkemalla ranskalaisetym. ei tehdä muuta kuin haittaa, parempi opettaa sille lapselle että vaikka on niitäkin saatavissa, löytyy paljon parempiakin vaihtoehtoja menusta. Esimerkkinä meillä 6v tilaa lähes aina kalaa, viime viikonloppuna punajuurisottoa ja siikaa.Lapsi osaa itse lukea, joten tottuneesti tekee myös oman tilauksensa tarjoilijalle.
Meill käydään säännöllisesti ravintoloissa, toki joskus myös pikaravintoloissa, jopa paljon parjatussa Rossossa. Erilaisten ravintoloiden kirjo opettaa myös lapsille, miten missäkin se ravintolakäyttäytyminen hoidetaan. Etniset ravintolat ovat lemppareita, nuorimmat lapset haluavat mieluiten nepalilaiseen tai marokkolaiseen, kun heiltä kysytään mihin mentäisiin. Eivätkä sielläkään halua mitään lastenaanoksia.
Kyse puhtaasti mitä kotoa käsin opetetaan ja satsataano edes ravintoloissa käymisiin.
 
suosikkeja...
Niin ja inhosin nakkeja myös lapsena, silloin kyllä pidin ranskiksista. Nykyään ei maistu kummatkaan. Ei myöskään se ketsuppi eikä launtaimakkara, mistä joku höpötti aiemmin. Tomaatti tomaattina ja liha lihana tai molemmat eri tavoin valmistettuna, mutta ei pitkälle prosessoituna mössönä, josta ei erota edes raaka-aineiden makuja.
 
hohhoijaaa
Juu ja minukin herkutteluun kuuluu esim. juustot ja todellakin tiedän etteivät ole terveellisiä, mutta kun ne nakit ja ranskikset ei oikeasti ole mielestäni hyviä! Vaikka olisivat terveyspommeja, niin tuskin söisin, kun ne maistuu pahalle. Pitääkö minun ja mieheni ja lapseni syödä niitä vain siksi, että kaikkien "kuuluu" herkutella niillä välillä tai on pelkkiä gojimarjoja lapselleen tuputtava terveysintoilija.
Kukaan ei väittänytkään, että sinun tulisi niitä syödä.
 
suosikkeja...
Minun mielestäni ei tarvitse poistaa lastenlistoja, tosiaankin ravintolasta saa nytkin tarvitaessa ala cartestakin puolikkaita annoksia.
Mielestäni lastenlistat eivät haittaa, kyse on niistä valinnoista. Poissulkemalla ranskalaisetym. ei tehdä muuta kuin haittaa, parempi opettaa sille lapselle että vaikka on niitäkin saatavissa, löytyy paljon parempiakin vaihtoehtoja menusta. Esimerkkinä meillä 6v tilaa lähes aina kalaa, viime viikonloppuna punajuurisottoa ja siikaa.Lapsi osaa itse lukea, joten tottuneesti tekee myös oman tilauksensa tarjoilijalle.
Meill käydään säännöllisesti ravintoloissa, toki joskus myös pikaravintoloissa, jopa paljon parjatussa Rossossa. Erilaisten ravintoloiden kirjo opettaa myös lapsille, miten missäkin se ravintolakäyttäytyminen hoidetaan. Etniset ravintolat ovat lemppareita, nuorimmat lapset haluavat mieluiten nepalilaiseen tai marokkolaiseen, kun heiltä kysytään mihin mentäisiin. Eivätkä sielläkään halua mitään lastenaanoksia.
Kyse puhtaasti mitä kotoa käsin opetetaan ja satsataano edes ravintoloissa käymisiin.
Samaa mieltä..meillä 3-vuotias tilaa nykyään itse ravintolassa :)
 
"vierastus"
En ole ikinä ollut ravintolassa, jossa ei saisi tilattua normaalin listan annoksia lasten annoksina. Aina on onnistunut ja yleensä just se puolet halvempi kuin normaali annos.

Ja lapsi on kyllä aina itse saanut valita mitä haluu ja on itse halunnut sieltä normilistalta lasten listan sijasta.
Missä te olette käyneet syömässä? Ja minkä ikäinen lapsi? Me tavikset tavataan useimmiten ravintolakäynnillä syödä jossain ketjuravintolassa, ja niissä taas harvemmin saa aikuisten listalta tilata. Tai saa, jos maksaa aikuisen hinnan! " Ei me mitään pihvejä voida alkaa puolittelemaan", sanoi tarjoilija!

Sama tarjoilija ehdotti silti maksun yhteydessä, että seuraavalla kerralla voitaisiin kokeilla tilata sieltä aikuisten listalta (siis täyteen hintaan täysi annos), "kun lastenlistan ruuat on suunniteltu pienemmille." -Listalla luki, että lasten annokset saa alle 12-vuoitiaille! Meillä nyt siis jo koululainen, mutta olisi aika mukava keino opetella aikuisten ruuille, tarkoitan nyt esim. oliiveja, punaviinikastikkeita ja erikoissalaatteja, jos saisi halvemmalla aikuisten listalta vähän pienemmän annoksen.
 
suosikkeja...
Kukaan ei väittänytkään, että sinun tulisi niitä syödä.
no itse asiassa tuli aika monta kommenttia siitä kuinka lasten nakin syönti estetään ja että mitä väliä vaikka niillä herkuttelisi välillä ja että on terveysintoilija, jos ei ymmärrä ettei maailma kaadu nakin syöntiin. Halusin vain kertoa, että meillä nakit jätetään syömättä, koska niistä ei tykätä ei siksi että maailmamme romuttuisi, jos pistäisimme nakin suuhun. Mutta edelleen olen sitä mieltä että hyvät raaka-aineet ja alusta asti ruuan itse valmistaminen takaa parhaan makuelämyksen :)
 
suosikkeja...
[QUOTE="vierastus";30160047]Missä te olette käyneet syömässä? Ja minkä ikäinen lapsi? Me tavikset tavataan useimmiten ravintolakäynnillä syödä jossain ketjuravintolassa, ja niissä taas harvemmin saa aikuisten listalta tilata. Tai saa, jos maksaa aikuisen hinnan! " Ei me mitään pihvejä voida alkaa puolittelemaan", sanoi tarjoilija!

Sama tarjoilija ehdotti silti maksun yhteydessä, että seuraavalla kerralla voitaisiin kokeilla tilata sieltä aikuisten listalta (siis täyteen hintaan täysi annos), "kun lastenlistan ruuat on suunniteltu pienemmille." -Listalla luki, että lasten annokset saa alle 12-vuoitiaille! Meillä nyt siis jo koululainen, mutta olisi aika mukava keino opetella aikuisten ruuille, tarkoitan nyt esim. oliiveja, punaviinikastikkeita ja erikoissalaatteja, jos saisi halvemmalla aikuisten listalta vähän pienemmän annoksen.[/QUOTE]

Aina on onnistunut ketjupaikoissakin. olette saaneet kyllä todella kummallista palvelua. Tekisin varmaan itse jonkun sortin ihmettelevän valituksen ylemmälle taholle ja jos siellä olisi kanta sama että lapset ei puolikkaita annoksia saa, niin sitten vaihtaisin paikkaa. Tosiaan kaikentasoisissa paikoissa on perheemme vieraillut ja aina on onnistunut.
 
"kokki"
Minua hen.koht ärsyttää aina tarjoilla lapsille noita nakkeja/ranuja/lihapullia vain ja ainoastaan siksi kun lapset ei kuulemma muuta syö ja näkeehän sen kun lapsille ei meinaa mikään ns tavallinen ruoka maistua noutsikasta.
Sitten jos noita "lasten herkkuja" ei olekaan tarjolla niin voi mikä poru ja valitus ryöppy odottaa kun nyt ei olekaan nakkeja tarjolla,eikä meidän nytti syö mitään noutsikassa tarjolla olevaa.
 
[QUOTE="kokki";30160064]Minua hen.koht ärsyttää aina tarjoilla lapsille noita nakkeja/ranuja/lihapullia vain ja ainoastaan siksi kun lapset ei kuulemma muuta syö ja näkeehän sen kun lapsille ei meinaa mikään ns tavallinen ruoka maistua noutsikasta.
Sitten jos noita "lasten herkkuja" ei olekaan tarjolla niin voi mikä poru ja valitus ryöppy odottaa kun nyt ei olekaan nakkeja tarjolla,eikä meidän nytti syö mitään noutsikassa tarjolla olevaa.[/QUOTE]

meillä töissä aika moni lapsiperhe syö ihan noutopöydästä, tänäänkin yksi pikkuinen oli erittäin onnellinen kun sai hernekeittoa :D
toki osa tilaa lapsille niitä ranskalaisia ja nakkeja tms, mut ei kaikki..tosin niitä annoksia meillä ainakin useammin ottaa työmiehet, ei lapset.

ja tosiaan kannattaa kysellä sieltä ravintolasta et onnistuisiko saada puolikas annos lapselle.Itse ainakin teen aina jos vaan mahdollista myös listan ulkopuolelta annoksia (esim kasvisannoksia tms ) jos joku vaan sellaista kysyy.
 
Mua vähän ärsyttää tuo koko konsepti "lasten ruoka".
Siis joo, toki pienemmät annokset, mutta sisällöltään erilaista kuin aikuisilla, sitä en ymmärrä.

Ei mua kyllä haittaa, jos lapseni joskus ravintolassa syö sellaisen "nakit/lihapullat ja muusi/ranskalaiset"-annoksen, sillä ei syödä kotona koskaan sellaista, eli se on siinä mielessä lapselle special.
Kotona taas kokeillaan makuja eri kulttuureista jne.
 
vierass
Kesälomareissuilla yritettiin kerran syödä päivällistä ABC:lla ja kyllä oli mahdotonta mitään annosta sieltä löytää edes itselle saati lapselle. Pelkkiä jauhonakkeja ja ranskalaisia lastenlistalla, ennen oli sentään lohi+muusi. Meidän lapset syö kyllä nakkeja ja lihapullia kotona välillä, mutta nakit on täyslihanakkeja ja lihapullat itse tehty hyvästä jauhelihasta eikä mitään jauhokamaa. ABC:n nakit jää lautaselle. Mun mielestä jokaisen ravintolan ruoan pitäisi olla laadukasta eikä sitä einessontaa. Kuka tahansa osaa mikroa käyttää, miksi ravintolassa on kokki jos puolivalmisteista annokset väsää?
 
"höhhöh"
Mua vähän ärsyttää tuo koko konsepti "lasten ruoka".
Siis joo, toki pienemmät annokset, mutta sisällöltään erilaista kuin aikuisilla, sitä en ymmärrä.

Ei mua kyllä haittaa, jos lapseni joskus ravintolassa syö sellaisen "nakit/lihapullat ja muusi/ranskalaiset"-annoksen, sillä ei syödä kotona koskaan sellaista, eli se on siinä mielessä lapselle special.
Kotona taas kokeillaan makuja eri kulttuureista jne.
Meillä lapsi 5v osaa lukea.. Ja mikä kuulostaa 5-vuotiaan korvaan siellä listalla paremmalta. "Merirosvon aarrearkku" vai "Pihvi kasvispyreellä", luulisin että se aarrearkku useimmilla vekaroilla. Eikä lapsi oikein ymmärrä edes sitä että hänkin saa tilata aikuisten puolelta vaan kun lastenlista, niin tottakai lapset tilaa sieltä hänen logiikalla. Ja sitten se merirosvon aarrearkku on joku 10e nakki-ranskalaiskori.

Minä saan nakkeja ja ranskalaisia kaupasta isot paketit 2 euroon.. Eli olisi kiva, jos ravintolassa lapsikin voisi syödä paremmin, noiden nakkikorien ohella.
Jos se merirosvon aarrearkku olisikin vaikka, lohimedaljonki peruna-bataattisoseen ja salaatin kera? Ja aina ajatellaan että sinne lastenlistoille laitetaan sellaisia mitkä on "varma nakki" ja uppoaa joka lapseen..
Onneksi monista paikoista löytyy lastenlistaltakin vaikka lehtipihvi. Iänikuiset ranskalaiset vois vaihtaa vaikka kerma- tai lohkoperunoihin. Ja harvoin lasten ravintola-annoksissa olen nähnyt kasviksia! Aikuisille melkein aina joku salaatti tai muu kasvislisuke.. Lapsille ei mitään.. Ketsuppi, nakit, ranet..
 
Nohh
[QUOTE="höhhöh";30161270]Meillä lapsi 5v osaa lukea.. Ja mikä kuulostaa 5-vuotiaan korvaan siellä listalla paremmalta. "Merirosvon aarrearkku" vai "Pihvi kasvispyreellä", luulisin että se aarrearkku useimmilla vekaroilla. Eikä lapsi oikein ymmärrä edes sitä että hänkin saa tilata aikuisten puolelta vaan kun lastenlista, niin tottakai lapset tilaa sieltä hänen logiikalla. Ja sitten se merirosvon aarrearkku on joku 10e nakki-ranskalaiskori.

Minä saan nakkeja ja ranskalaisia kaupasta isot paketit 2 euroon.. Eli olisi kiva, jos ravintolassa lapsikin voisi syödä paremmin, noiden nakkikorien ohella.
Jos se merirosvon aarrearkku olisikin vaikka, lohimedaljonki peruna-bataattisoseen ja salaatin kera? Ja aina ajatellaan että sinne lastenlistoille laitetaan sellaisia mitkä on "varma nakki" ja uppoaa joka lapseen..
Onneksi monista paikoista löytyy lastenlistaltakin vaikka lehtipihvi. Iänikuiset ranskalaiset vois vaihtaa vaikka kerma- tai lohkoperunoihin. Ja harvoin lasten ravintola-annoksissa olen nähnyt kasviksia! Aikuisille melkein aina joku salaatti tai muu kasvislisuke.. Lapsille ei mitään.. Ketsuppi, nakit, ranet..[/QUOTE]
Muuten olen samaa mieltä, mutta pakko kommentoida, että minusta ei väliä, onko perunat lohkoja vai ranskalaisia, samaa palastetavaraahan ne on useimmissa paikoissa. Kermaperunat taas ei mun mielestä sovi lehtipihvin kanssa, mutta esim. muusi olisi hyvä vaihtoehto.
 
"Jenis"
Missähän ihmeessä te oikein käytte syömässä? Kyllä on tän kaupungin jokaisessa ravintolassa onnistunut tehdä lapselle oma annos aikuisten listalta, about puoleen hintaan. Ja niissä paikoissa, jossa lapset on ottaneet "lasten listalta" jotain, niin aina on ollut myös rehuja kylkeen. On se kumma, jos ylenkylläisessä Suomessa ei lapselleen pysty ravintolassa muuta järjestämään kun nakkeja ja ranuja :D
 

Yhteistyössä