Meillä lapsi ei halua ranskalaisia, eikä nakkeja, koska ei ole niiden makuun kotona tottunut. Minä ja mieheni syödään nakkeja ja ranskalaisia vain pakon edessä, joten miksi syöttäisimme niitä lapsellemme. Valmislihapullia, kalapuikkoja, nugetteja tai pakastepizzaa 3 vuotias lapsemme ei ole edes maistanut. Ei ole kun niitä ei kotiin osteta, kun kukaan meillä ei halua niitä syödä. Meillä ruoka valmistetaan raaka-ainesita alusta asti myös arkena.Jos joskus harvoin turvaudumme puolivalmisteisiin, niin nekään eivät ole ravintoarvoltaan ja maultaan yhtä onnettomia kuin nakit ja ranskikset.
Huom! en kritisoi muiden perheiden valintoja, jokainen syököön sitä mikä maistuu 
Joten kun käymme ravintolassa, jos lista on tuota nakkilinjaa lapsemme osalta, niin tilaamme aikuistenlistalta ja tämä on onnistunut niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Ja nyt kun lapsemme osaa jo itse valita, niin saa tosiaan itse valita. Viimeisimpiä valintoja ovat olleet mm. lohikeitto, lohipasta, paistettu siika lisukkeineen, lasagne, parsarisotto, kaikenlaiset kana-annokset jne.
Hetki sitten ajauduttiin mäkkäriin, koska piti saada ruokaa ja äkkiä. Noh tulos oli pari syötyä ranskista ja haukku hampurilaisesta, maidon joi kokonaan ja miniporkkanat rouskutti innoissaan.Taannoista lohikeittoa taas tilasimme "hienossa" ravintolassa toisen annoksen, koska poika tuumasi että lisää ja hyvällä ruokahalulla meni toinenkin annos. Pointtini on se että ravintolassa saa kyllä lapsellekin sitä ruokaa mitä pyytää, hinnoittelu vaihtelee muutamasta eurosta aikusen annoksen puolikkaaseen hintaan. Hyvää palautetta olemme ravintoloista saaneet ja tarjoilija monesti tuumannut, että täytyypä suositella muillekin lapsille myös "aikuisten" annoksia. Toinen pointti on se että ei ne nakit ja ranskikset yhtäkkiä vaan hyppää lapsen suosikeiksi, kyllähän se makumaailma ja lempiruuat muodostuu siitä, mitä siellä kotona on tarjolla. Tai mitä siellä ravintolassa tilataan lapselle, joka ei vielä itse osaa valita. Eli rohkeasti vaan kaikki pyytämään lapsille aikuisten annoksia, jos haluaa lapsensa ruokkia muullakin kuin kovalla rasvalla ja eineksillä.