Lasten raamattu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ilta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ilta"

Vieras
Lapsi otti kirjahyllystä lasten raamatun ja halusi sitä luettavan iltasaduksi. Hyllyyn on jäänyt - muistaakseni jostain seurakunnan synttäreiltä saatu lahjaksi. No hän valitsi sieltä Nooan arkista kertovan tarinan.

En vaan pystynyt taas lapselle lukemaan noita sanasta sanaan - "ihmiset oli pahoja, jumala päätti hävittää, kaikki elävä kuoli jne. " Mikä ihmeen lasten raamattu..? Taitaa jäädä hyllyyn jatkossakin!

siinä voi olla jokin ikäsuositus, katso lukisiko takakannessa tai ekoilla sivuilla. Meillä on just lainassa 2-vuotiaalla kovakantinen Muksujen raamattu, missä on myös kertomus Nooan arkista ja siinä ei käsitellä vihaa tai kuolemaa. Olisiko tuo teidän raamattu vähän isommille lapsille tarkoitettu?

No meidän lapset on jo 6- ja 7- vuotiaat. Molemmat osaisivat itsekin lukea, joten täytyy piilottaa vielä syvemmälle. Mun uskova äiti on myös joskus lainannnut jotain tosi julmia raamatullisia tarinoita ja on kyllä itsekin todennut, että eihän näitä tosiaan voi lukea..

Haloo, eihän se olisi enää Raamattu jos niitä tarinoita muuteltaisiin paljon? Raamattu on julma kirja. Melkein kaikki kertomukset on jollain tavalla julmia (käärmeen viekkaus, paratiisista karkoitus, valaan vatsaan joutuminen, veljen myyminen orjaksi, ristiinnaulitseminen...) mutta toisaalta niin on monet ei-kristilliset, ihan lapsille suunnatut sadutkin...

Ja en siis tarkoittanut, et raamattua pitäisi lukea lapsille koska muuutkin sadut on julmia, vaan pointti oli et ylipäätään raamattu ei ehkä ole sopiva kirja jos ei halua lukea pelottavista asioista.

[QUOTE="vieras";27698143]En ihan ymmärtänyt, mitä kamalan pahaa siinä Nooan kertomuksess oli, jos lapset kuitenkin jo noinkin vanhoja.[/QUOTE]

No ehkä mä en vaan lapsille halua illlalla mielikuviksi kuvia, joissa ihmiset hukkuu ja yks äijä seisoo arkissaan.. Sanavalinnat ja kuvat mun mielestä ahdistavia.