Lasten punkasta..

  • Viestiketjun aloittaja charlotta
  • Ensimmäinen viesti
charlotta
Te joilla useampi kuin yksi lapsi, onko pienillä omat punkat vai yhteinen? Meillä 2v ja 4kk. Hoitopöytäamme alkaa olla liian pieni niin mietin että häätyykö ostaa vauvalle oma vai voiko käyttää samaa kuin isompi?
 
vieras
No yksi punkka on! Ei olisi tiloja säilytellä jokaiselle omaa. Meillä lapset nyt 5v, 3v ja pian 2kk. Kaikki käyttää samaa. Ja kyllä - toi 5v tykkää myös joskus siinä istuskella. Isommat siis käyttääkin sitä vain satunnaisesti enää nykyisin. Joskus annan läträtä siinä, en joka kerta.
 
poitsuli
meil o yhteinen...sopimus tehty et ensi käy kuopus ja sit vast esikoinen....ja syystä että yleensä toi esikoinen o nii likanen et vesi olis pakko vaihtaa(mitä ei nyt tehdä ku kuopus käy eka)lisätää vaa lämmintä vettä!pojilla ikää 3v6kk ja 11kk
 
plääh
Ja vastaus, jos kerra onkin kyse ammeesta: meillä on vaan yks amme ja siinä kylpevät vuoron perään. Ja totta helvetissä se vesi vaihdetaan välissä. Ei sitä tartte ääriä myöten täyttää.
 
Mangusti, lue Peter Bichselin novelli Pöytä on pöytä. :D Siinä vanha mies kyllästyy tylsään elämäänsä ja alkaa puhua sängystä pöytänä, pöydästä lamppuna ja lampusta valokuva-albumina (tms.). Tuli vain se mieleen.. :) :)

No mutta minulle amme on punkka ja olen Lapista. Ouluun olen siis sopeutunut hyvin.

Ja kainuulaiset ne vasta pahimpia on. Leipäjuusto on juustoleipä ja nyt kuulemma maitopottukin on pottumaitoa. Kun sanovat "varsin", tarkoittavat "muuten vain, huvikseen". :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pömppiäisten äiti:
Mangusti, lue Peter Bichselin novelli Pöytä on pöytä. :D Siinä vanha mies kyllästyy tylsään elämäänsä ja alkaa puhua sängystä pöytänä, pöydästä lamppuna ja lampusta valokuva-albumina (tms.). Tuli vain se mieleen.. :) :)
Täytyypä joskus lukea :D oonkin kuullut tuosta moneen otteeseen. Jos vaikka itekin perustais ihan oman murteensa :D
 
vieras
Minä olen satakunnasta ja lapsesta asti olen sanonut punkka. Amme toki myös tuttu sana. Vanna tuli tutuksi jossain keskustelupalstalla esikoista odottaessa aikoinaan, mutta sitä en itse käytä, mutta tiedänpä mitä se tarkoittaa. Synnärillä kätilö puhuikin vannasta ja ajattelin vain mielessäni, että onneksi nyt tiedän mitä se höpisee. : )

Ja punkka voi olla myös sänky,mutta erotan kyllä kummasta puhutaan koska meillä ei kylvetä sängyssä. :D :D :D
 

Yhteistyössä