Lasten pukeminen samanlaisiin vaatteisiin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja papan mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

papan mamma

Aktiivinen jäsen
06.05.2006
5 194
0
36
Mitä mieltä te olette?
Mä tykkään laittaa meidän pojille, ikäeroa 1v 4kk, samanlaiset vaatteet. Ei niitä monia ole, mutta muutamia. Laittaisin enemmänkin, mutta kun tuo kuopus käyttää noita esikoisen vanhoja, niin tuntuu hullulta ostaa paljoa uusia.

Mutta anyway, oon monien kuullut sanovan, että se on tyhmää ja jotenkin lapsi siitä kärsii. Miten teillä, onko ketään lapsena puettu siskon tai veljen kanssa samanlaisiin ja on "traumoja"? Mielipiteitä muutenkin. =)

:flower:

Meillä on tytöillä joitakin samanlaisia vaatteita, eli tykkään pukea ja aivan sama jos joku muu ei tykkää. Ikäeroa 1v5kk. Tytöt on halunneet samanlaisia vaatteita, esim syksy takit ja housut on samanlaiset, eivät halunneet erilaisia tai värisiä.

Mä tykkään aina välillä laittaa tytöille samanlaiset vaatteet, harvemmin vaan löytyy, kun ikäeroa on kuitenkin 8 vuotta :D

Tänään kun mennään juhliin, niillä on molemmilla samanlaiset mummin tekemät liivimekot :D

tytöt 3,5v ja 6v
puen heitä samanlaisiin vaateisiin taikka saman tamantapaisiin!
tyyliin jos esikkollan jonkun merkkinen farkkuhame niin kuopuksella on sitten farkkumekko saman merkkinen! taikka toisella on sama esim villapaita paitana niin toisella on villatakkina!
juhliin ostan paljon samanlaisia mekkoja taikka sitten samansarjan ainakin!

no mä pukisin kanssa!
mutta mulla on tyttö ja poika..
nyt mä puen tyttöö samantapasiin kun mulla on ja poika käyttää isänsä tyylisiä...heh. pitäs löytää pieni nahkarotsi pojalle ja bootsit =)

Alkuperäinen kirjoittaja paivi76:
Mitä mieltä te olette?
Mä tykkään laittaa meidän pojille, ikäeroa 1v 4kk, samanlaiset vaatteet. Ei niitä monia ole, mutta muutamia. Laittaisin enemmänkin, mutta kun tuo kuopus käyttää noita esikoisen vanhoja, niin tuntuu hullulta ostaa paljoa uusia.

Mutta anyway, oon monien kuullut sanovan, että se on tyhmää ja jotenkin lapsi siitä kärsii. Miten teillä, onko ketään lapsena puettu siskon tai veljen kanssa samanlaisiin ja on "traumoja"? Mielipiteitä muutenkin. =)

Meidät puettiin aina samanlaisiin, ja se oli KAMALAA! Mun mielestä voi olla saman tyylisiä vaatteita, mutta ei kai niiden ole pakko olla ihan samanlaisia - ainakaan saman värisiä...eihän???

Alkuperäinen kirjoittaja kärsinyt:
Mitä mieltä te olette?

Meidät puettiin aina samanlaisiin, ja se oli KAMALAA! Mun mielestä voi olla saman tyylisiä vaatteita, mutta ei kai niiden ole pakko olla ihan samanlaisia - ainakaan saman värisiä...eihän???

Kerro mikä siinä on kamalaa?
Oon varmaan vähän daiju, mutta en ymmärrä :ashamed:

Ja kyllä, meillä pojat on toisinaan ihan prikulleen samanlaisissa. :D

olen ajatellut että sitten kun tytöt itse sanovat mitä pukevat päällensä niin sitten en tietenkään sano että äiti pukee teidät näin! (samallailla/ samalla tyylilllä )
esikolle ei kaikki vaatteet enään kelpaa mitä koupuksella pidän niin silloin niitä ei pidetä joten en usko lasteni "kärsivän" siitä!

Minustakin on jotenkin vaan niin söpöä pukea nää meidän tytöt 1v5kk ja 2v11kk joskus samanlaisiin paitoihin tai mekkoihin =) Välillä ostan myös samanlaiset (eri väriset) ulkoilupuvut pienemmälle typylle ja kaksosveikalle :D

Mitä mieltä te olette?

No, tossa iässä ei ehkä vielä mikään, mutta kouluikäistä ärsyttää, kun on vaan sitä samaa laumaa kuin muutkin.... jonkinmoiset traumat sieltä vaan on tulleet. en osaa sitä paremmin selittää.

Täällä syyllinen!! :whistle:
Eli puin kaksoset (tyttö ja poika) samanlaisiin mutta erivärisiin pienenä.
Olivat NIIN suloisia,mansikka ja mustikka!!

Isompana väkisinkin tulee erilaista,eikä heillä tunnu varhasilapsuudesta olevan traumoja tuon pukemisen suhteen.Sanovat kuvista että söpöjä olivat!

Kyllä toisinaan puen isompanakin isoveljen ja pikkuveljen samoin sekä tytöt vaikka ikäeroa on 6 vee,samantyylisesti.
Juhliin ainakin.
Mäkin oon vähän daiju!!! :laugh:

Mitä mieltä te olette?

No, tossa iässä ei ehkä vielä mikään, mutta kouluikäistä ärsyttää, kun on vaan sitä samaa laumaa kuin muutkin.... jonkinmoiset traumat sieltä vaan on tulleet. en osaa sitä paremmin selittää.

Kiitos vastauksesta.
En ollut aikonutkaan poikia "pakottaa" vaatteisiin. Toki se ois musta ihanaa vielä alakoulussakin, mutta silloin saavat sitten ite päättää.
Nautin tästä niin kauan kuin voin. =)

Silloin tällöin tulee kyllä puettua ja ikäeroa on n. kuukausi vajaa 2 vuotta. Esim. päiväkodilla oli just tuossa valokuvaus ja halusin pojista sisaruskuvan joissa molemmilla samanlaiset vaatteet. :) Noilla ei monia samanlaisia vaatteita olekaan ja tuntuu et silloin kun haluis et on samanlaiset niin toisella onkin sitten vaatteet jo pesussa.

Yhteistyössä