Lasten puhelinkulut

• Viestiketjun aloittaja mitä mieltä
  • Ensimmäinen viesti
mitä mieltä
Exä osti kaikille kolmelle lapselle kännykät ja niihin liittymät.
Nyt on sitten tullut riitaa siitä etten suostu lataamaan lapsille puheaikaa.
Ensinnäkin minulla ei ole sellaiseen rahaa.Toiseksi minulta ei kysytty mitään kun kännykät hankittiin.Mielestäni lapset eivät tarvitse kännyköitä koska kouluun niitä ei saa ottaa ja minä olen aina puhelimenpäässä tavoitettavissa jos exällä on asiaa lapsille.Kun lapset ovat exällä viikonloput,niinä viikonloppuina lapsilla on aina kännykät kiinni eikä exä myöskään vastaa omaansa kun näkee että minä soitan.
Lisäksi hän on alkanut hoitamaan kaikki lasten asiat lasten kautta,niin että lapsille ilmoittaa koska hakee ym. ja minulle ei kerro kukaan mitään.Sitten joudun joka kerta kysymään että mihin aikaan haku tapahtuu.

koiraharrastaja
Meillä myös ex-mies osti molemmille lapsille kännykät, olivat tuolloin alle 7-vuotiaita. Itse olin sitä mieltä, etteivät lapset tarvi vielä puhelimia.
En ole koskaan maksanut puhelinlaskuja, vaan ex huolehtii niistä, lapsilla on saldorajat.
Mielestäni on kummallista, että ex-anoppi voi avata lapsille puhelinliittymät, vaikka ex-mies ei ole edes lasten huoltaja!!!Ko. liittymien ongelmana oli, etten minä, lasten yksinhuoltaja, saanut edes suljettua liittymää, kun lapsi hukkasi puhelimensa...Piti soittaa ex-miehelle, joka soitti äidilleen, että soittaa puhelinyhtiöön...ex-anoppi kun ei edes suostu puhumaan kanssani... :LOL:

Ei puheliyhtiö välitä kenelle liittymän avaat kunhan maksat.
Silloin on sinun nimissäsija vastuullasi vaikka käyttäjä olisi kuka.
Ei siinämitään merkillistä ole.
Samalla tavalla autoissa omistaja ja haltija jutut toimii.

Ap:lle: Minä en hyväksyisi tuota. Enkä sitä, että ex ei vastaa puhelimeen, kun lapset ovat siellä. Siis jos tekee sen ilkeilläkseen. Ja sen kyllä huomaa ajan kanssa.

Jos ex hankki puhelimet ja käyttäytyy noin, maksakoot laskutkin. Eihän kukaan vanhempi voi toiselle aiheuttaa ylimääräistä rahanmenoa edes neuvottelematta ensin asiasta.

No ole sitten lataamatta sitä puheaikaa.Muista kuitenkin että saat sitä varten elatusmaksut ja lisäät siihen vielä oman panoksesi..Sovitte vaikka pienen saldorajan jokaiselle!
Mies ei ihan selvästi halua olla kanssasi missään tekemisissä ja mikä pakko on jos lapset niin isoja et osaavat sopia..?? :headwall: Siksi hän ne kännykätkin varmasti osti!Voittehan te vaikka tekstiviesteillä infota toisianne..ei tule mitään ylimääräisiä kädenvääntöjä sitten samalla.

mitä mieltä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2006 klo 09:58 Harmaa kirjoitti:
No ole sitten lataamatta sitä puheaikaa.Muista kuitenkin että saat sitä varten elatusmaksut ja lisäät siihen vielä oman panoksesi..Sovitte vaikka pienen saldorajan jokaiselle!
Mies ei ihan selvästi halua olla kanssasi missään tekemisissä ja mikä pakko on jos lapset niin isoja et osaavat sopia..?? :headwall: Siksi hän ne kännykätkin varmasti osti!Voittehan te vaikka tekstiviesteillä infota toisianne..ei tule mitään ylimääräisiä kädenvääntöjä sitten samalla.
Aikuiset sopii keskenään lasten asiat,lasten kautta ei sovita mitään.Tämä on myös lastenvalvojan kanta.Elatusmaksut on tarkoitettu elämiseen,ruokaan,vaatteisiin,kenkiin,harrastuksiin,ei siihen että ne lataavat kännykkänsä täyteen typeriä soittoääniä ja pelaavat niillä maksullisia pelejä.Lapsille on varmaan sitten kiva syöttää ruuaksi niitä latauskortteja.Elatusmaksu on elämistä varten ei puheaikaa on minun mielipiteeni.Lapset saavat soittaa minun puhelimestaan kaikki asiansa mitä on tarvis.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2006 klo 10:23 mitä mieltä kirjoitti:
\
Aikuiset sopii keskenään lasten asiat,lasten kautta ei sovita mitään.Tämä on myös lastenvalvojan kanta.Elatusmaksut on tarkoitettu elämiseen,ruokaan,vaatteisiin,kenkiin,harrastuksiin,ei siihen että ne lataavat kännykkänsä täyteen typeriä soittoääniä ja pelaavat niillä maksullisia pelejä.Lapsille on varmaan sitten kiva syöttää ruuaksi niitä latauskortteja.Elatusmaksu on elämistä varten ei puheaikaa on minun mielipiteeni.Lapset saavat soittaa minun puhelimestaan kaikki asiansa mitä on tarvis.
En tiedä kuinka vanhoja lapsenne on, mutta minusta on luonnollista että lasten kasvettua asioista sovittaisiin keskenään ja vaikka viestillä varmistaisi et lapsi on muistanut kertoa tästä myös lähille.
Jos lapset pieniä niin silloin tottakai toisin!
Olisikohan sinunkin aika katkaista se napanuora ex:si?

mitä mieltä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2006 klo 10:30 Harmaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2006 klo 10:23 mitä mieltä kirjoitti:
\
En tiedä kuinka vanhoja lapsenne on, mutta minusta on luonnollista että lasten kasvettua asioista sovittaisiin keskenään ja vaikka viestillä varmistaisi et lapsi on muistanut kertoa tästä myös lähille.
Jos lapset pieniä niin silloin tottakai toisin!
Olisikohan sinunkin aika katkaista se napanuora ex:si?
Sä et ilmeisesti ymmärrä lukemaasi.Kun mua ei informoida mitenkään,ei soitolla,ei tekstiviestillä ja hakuajat vaihtelee.Jos se olis aina yksi ja sama niin ongelmaa ei olisi.Exän vallankäyttöä.Koskaan ei ilmoita mitään kun mulla voi olla vaikka suunnitelmia viikonlopulle.Aina yllätys hakeeko lapset vai ei.Koskaan en voi mitään menoa sopia.Exä on päästään sairas.Onneksi sain avun tähän asiaan kun sitä tänään lastenvalvojalta kysyin.Loppuu se lapsellinen kiusanteko.

peuhu
Me ilmoitamme hoitopäivistä kirjallisesti. Lappu vaan lapsen mukaan jossa aika milloin lapsi pitää laittaa linkkuun ja koska lähetetään meiltä pois. Hyvin on toiminut ja riitaisaa kanssakäymistä ei tarvita josta lapset kuitenkin kärsisi. Kysäiseppä sopisiko exällesi... jos vastaa puhelimeen.

Mielestäni lapselle ei saisi ostaa puhelinta jos lähi vanhemmalle ei se sovi tai sitten puhelimen ostajan pitäisi hulehtia kustannuksista.

Ihmeissään
En ymmärrä mitä ihmeen sopimista pitää koko ajan olla. Sopikaa hakuajat sellaisiksi että ne pätee aina, esim joka pe klo 18 ja palautus joka su klo 20. Ei tarvitse joka viikko soitella edes takasin milloin ja milloin.
Noista asioista ex-vaimot saa aina hyviä syitä soitella ja olla yhteyksissä, vaikka miehet haluisivat jo alkaa elää omaa elämää. Aivan turhaa soittelua!

Meillä miehen exä osti pojalle itse oman kännykän, jotta voi itse sillä soitella pojan nimeen. Näyttää siis että poika soittaisi ja luurin päässä onkin äiti
:LOL:
Ja puheluiden syyt ovat aivan turhanpäiväisiä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2006 klo 17:10 Ihmeissään kirjoitti:
En ymmärrä mitä ihmeen sopimista pitää koko ajan olla. Sopikaa hakuajat sellaisiksi että ne pätee aina, esim joka pe klo 18 ja palautus joka su klo 20. Ei tarvitse joka viikko soitella edes takasin milloin ja milloin.
Noista asioista ex-vaimot saa aina hyviä syitä soitella ja olla yhteyksissä, vaikka miehet haluisivat jo alkaa elää omaa elämää. Aivan turhaa soittelua!

Meillä miehen exä osti pojalle itse oman kännykän, jotta voi itse sillä soitella pojan nimeen. Näyttää siis että poika soittaisi ja luurin päässä onkin äiti

Se on hienoa jos todellakin kaikki sovittu toimisi,mutta eihän niin yksinkertaista aina ole.
Siinä ei enää sopimukset auta,jos toinen ei niitä noudata.Olkoon sitten kumpi vain.

mitä mieltä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2006 klo 17:10 Ihmeissään kirjoitti:

Ei voi sopia aikoja kun exän työ on epäsäännöllistä.

Meillä myös exä sopii aina lasten kanssa koska menevät iskälään jne (eivät mene mitenkään säännöllisesti sinne). Ajattelinpa kun seuraavan kerran lapset ilmoittavat että iskälle sopisi silloin ja silloin, otan sen kannan että ei minulle ole kukaan mitään ilmoittanut mistään iskäläreissuista. Pyysin kyllä juuri että jospa sopisit minun kanssani näistä asioista, saas nähä menikö perille.

Sama juttu kuin alkuperäisellä. Ex oli luvannut ostaa puhelimen lapselle, minulle mitään puhumatta. Kun kuulin tästä lapselta ja ehdotin isälle, että ostaisi synttärilahjaksi jotain muuta, koska lapsi ei puhelinta vielä tarvi, niin isä vastasi, että on luvannut sen ostaa ja ostaa kans. Myöhemmin ilmoitin hänelle, että oletan, että hän myös maksaa puhelinjulut eli ostaa puheajan, koska on minulle etukäteen puhumatta ostanut puhelimen, mutta ei suostunut. Sanoin, että kun olen yksinhuoltaja, niin minä päätän puhelimenkäytöstä eli käytetäänkö sitä vai onko se kaapissa käyttämättömänä.

Yhteistyössä