Lasten palastusliivit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
1v:lle pitäis ostaa pelastusliivit ja nyt toi testfaktan testi laittoi miettimään että ei mitä tahansa kannata ostaa. Harmi vaan kun en ymmärrä ruotsia niin en pysty lukemaan sitä testiä. Jos joku tietää mitkä ois hyvät liivit ja mistä saa niin olis tosi kiva. Ja onko 10v vanhat liivit ollenkaan pätevät? Mulle siis on ehdottoman tärkeää että lapsilla on turvalliset liivit päällä ei se että kunhan jotkut on kun niin kuuluu olla!

Me ostettiin kirpparilta varmaan 5-10 vuotta vanhat liivit 1,5-vuotiaalle. Testattiin niitä vauvauinnissa ja hyvin pysyi naama ylöspäin. Kyllä vanhatkin asian ajavat, kunhan vaan ostaa sellaiset, että varmasti jää naama ylöspäin sinne veteen.

Joo no täytyykin sitten testata niitä liivejä että toimiiko, eihän niistä muuten tiedä. Kaverilta ollaan siis saamassa ikivanhat liivit. Mistä muuten ostaessa tietää että ne on varmasti sellaset että se naama jää ylöspäin?

Tarttisin kans 2v8kuiselle n. 14,5 kiloiselle pelastusliivit.

Ei veneillä mut mökin pihassa on lampi ja uimarannalla juoksee laiturille.
Sellainen uimakelluke jossa keltaiset tötsät selässä on aivan liian suuri.

En mä osaa sanoa, et mistä ostettaessa näkee miten päin veteen jää. Luultavasti siellä niskan takana pitäisi olla kunnon "lärpäkkeellinen" kelluke myöskin, joka sitä takaraivoa ja päätä sitten tukee.

Minä erehdyin syksyllä ostamaan Helly Hansenin liivit, jotka todettiin nyt jossakin tutkimuksessa hengenvaaralliseksi (oli juttua useissa lehdissä vähän aikaa sitten). Harmittaa vietävästi, mutta en tiedä voiko niitä enää vaihtaakaan , epäilen että ei, vaikka käyttämättömät ovatkin.

Yhteistyössä