V
Voi jestas
Vieras
Ei sen ihan kaatosadetta tarvi olla kun "jonkin verran vettä pitävät" vaatteet ko kastuvat läpi kun ollaan ulkona se pari tuntia, pompitaan lätäköissä yms.
Tosin, kieltämättä aika monissa maissa pidetäänkin lasten kiusaamisena tätä suomalaista "ulkoillaan joka säässä" -kulttuuria joten ei ihme jos osa suomalaisista vanhemmistakin on sitä mieltä että huonolla ilmalla voitaisiin olla sisällä. Kuitenkin ollaan katsottu parhaaksi nuo päivittäiset ulkoilut jos ei olosuhteet ole ihan hirveät. Sen mukaan on vain mentävä jos lapsensa päiväkotiin laittaa ja jos se lapsen sateessa ulkoiluttaminen tekee vanhemmalle pahaa niin eikö sitä paremmalla syyllä kannata satsata niihin kunnolla vettä pitäviin varusteisiin, sen sijaan että pysyy kannassaan siitä kuinka lasten paikka ei ole pihalla kun sataa?
Jos ulkoillaan säällä kuin säällä, se sisältää myös kaatosateen(niinkuin täällä on jotkut puhuneetkin), ja siitä minä puhuin. Ei nyt liity mihinkään kulttuureihin tms.
Ei tosin ole ollut yhdessäkään päiväkodissa, missä minä olen töissä ollut, ja hyvä niin.