Lasten oudoimmat nimet 2012

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Moona 3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Moona 3

Vieras
Mitähän vanhemmat ajattelevat, kun haluavat lapselleen sellaisen nimen , että varmasti lapsi tulee siitä kärsimään. Esim, pojista Karhu ja tytöistä esim. Evilia. Viimeisimmästä tulee ensimmäisenä mieleen paholainen. Voi lapsi parat !!!

Musta tuo Evilia on kaunis nimi. Voisin antaa omalle tyttärellenikin jos vielä lapsia ilmaantuu...

BTW, jokaikisestä nimestä voi tehdä väännöksiä. Aika pieneksi käy nimilista jos pitää antaa "neutraali" ja "turvallinen" nimi kullannupulle. Entä jos sille tuleekin hörökorvat ja ulkonevat hampaat, kärsii se niistäkin jos ilkeitä kavereita sattuu tarhaan/kouluun.

• Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
Kikatin eilen vedet silmissä tolle uutisessa olleelle kalliope-nimelle. Mitä hittoa, minkälainen nimi on kalliope? Ja vielä tytölle? Ei kovin kaunis nimi ainakaan... :D

Kikatin eilen vedet silmissä tolle uutisessa olleelle kalliope-nimelle. Mitä hittoa, minkälainen nimi on kalliope? Ja vielä tytölle? Ei kovin kaunis nimi ainakaan... :D

tytön nimihän se selvästi on. pojallahan se olis hassumpi. eikö se ole käännös jostain kansainvälisemmästä tytön nimestä.
kalliopekin kaunimpi nimi kun ritva tai sirpa tai aino tai marta tai kerttu :D

Tossa nimilistassa ei kulmiani saanut kohoamaan kuin nimi Evilia, koska siitä vain nyt tulee mieleen evil=paholainen. Samantyyppinen nimi mielestäni kuin Cruella DeVil. Ihme, että on mennyt läpi.

Mitäs jos jättäisitte lapset rauhaan ja jos nyt mitenkään ei kykene itseään hillitsemään niin vetäytykää jonnekkin kivenkoloon höröttämään yksinänne.

[QUOTE="vieras";27702062]Tossa nimilistassa ei kulmiani saanut kohoamaan kuin nimi Evilia, koska siitä vain nyt tulee mieleen evil=paholainen. Samantyyppinen nimi mielestäni kuin Cruella DeVil. Ihme, että on mennyt läpi.[/QUOTE]

evil tarkoittaa pahaa, ei paholaista. devil on paholainen. mutta eniveiska, siinä vaiheessa kun lapsoset ovat edistyneet englannissaan tuohon asti, ei todennäköisesti olla enää alaluokilla jossa joku voisi väännellä eviliasta eviliä ja mieltää asian vielä hassuksi.

Hoh, lapseni nimi on päässyt tuolle listalle eikä se ole tuossa seurassa edes järin erikoinen :)

Mjölnir on kyllä oudohko.. Lausutaankohan se niin kuin kirjoitetaan vai miten.

Mä en ymmärrä, miksi Uncas ei kelvannut. Mun mielestä se on tosi hyvä nimi.

Toisaalta mä en käsitä miksi pitää olla joku lista nimistä. Onpa tosi persoonallista kun nimi, jonka siis pitäisi ilmaista muille, kuka on kukakin, joudutaan valita listasta. Toista se oli jollain inkkareilla, kun oli sellaisia nimiä, kuin "Hieno nuori mies" "Valkoisen miehen koira", "Lintunainen" tai "Pöllölapsi". Ja nimi saattoi vaihtua elämän aikana, niin että se aina kertoi jotain siitä ihmisestä.

Onpa tosi kiva olla joku Liisa, jos onkin oikeasti Pikku ruusu tai Puree nilkasta.: /

Okei, eli palsta on viimeistään nyt seonnut lopullisesti. Kyllä mä sen oon tienny jo pidempään että täällä suositaan kummallisia ja itse keksittyjä nimiä, mutta c'mon, Kalliope!?! :D toki jos se kerran on jonkun jumalattarennimi, mut oisi sitten ees kirjoittaneet sen c:llä niin kuin alkuperäinen nimi on. Kalliope on ihan sama kuin joku ois päättänyt antaa lapselleen nimeks vaikka sesilia, yhtä törpön näköistä suomennettuna. :D

Huomaa kyllä että nyky-vanhemmat ei paljoa lasta ajattele nimiä valitessaan. :(

Olisitteko itse lapsena ja teininä halunneet kantaa omituisia nimiä? Kalliope, Iloittu (pakko sanoa, että Ilovittu tulee mieleen) Karhu, Roihu... Minä en olisi halunnut olla mikään näistä.

Yhteistyössä