Tämäkään ei ole vastaus kysyjälle - odotan itse vinkkejä. Meillä juuri 2v täyttävä poika ei nukahda päivällä eikä illalla ilman taistelua. On elokuun jälkeen nukkunut omassa vuoteessaan vanhempien makuuhuoneessa. Aluksi minä nukutin hänet omaan sänkyynsä - makasin siellä hänen kanssaan, kun emme muuten saaneet häntä sinne. Tilanne on nyt se, että poika ei suostu nukahtamaan kanssani - istun lattialla sängyn vieressä tai sängyn jalkopäässä- vaan haluaa minun viereeni meidän sänkyyn tai että minä menisin hänen viereensä. Joskus tilanne menee vain hulinaksi, joten isänsä tulee apuun. Poika huutaa kurkku suorana minua - olen toisessa huoneessa tai makaan omassa sängyssäni. Jos isänsä yrittää nukuttaa alusta lähtien - ei onnistu, jos minä olen kotona. Mummi saa pojan nukahtamaan päivällä 5-10 minsassa (minulta/mieheltä menee tunti) ja iltaisin 20minsassa (jos emme ole paikalla). Meiltä menee iltasadun/laulun jälkeen vielä 50-80minsaa. Mies selviää yleensä vähemmällä, jos minä en ole kotona.
Neuvolassa ehdottivat siirtoa omaan huoneeseen ja isänsä nukuttamaan. En tiedä, kun poika huutaa sitten viikkoja minun perääni. Nytkin tämä tilanne on jatkunut kuukausia. Palaan töihin tammikuussa ja en oikein jaksaisi valvoa joka ilta 22.30 asti.... Poika nukahtaa yleensä silloin. Pojan elämässä ei ole muuttunut mikään ja kuten sanoin, minä olen kotona. Päivällä saan juosta ulkona mielinmäärin ja poika on 4 kertaa viikossa hoidossa mummilla useamman tunnin. Ei vierasta muita ihmisiä. Mutta aamuisin ja iltaisin poika on todella perääni - jopa wc'ssä käynnit yksin saavat aikaan "äiti, äiti" huudot ja poika tulee perässä.