Lasten molluskoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näppylänaaman äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näppylänaaman äiti

Vieras
Onko teidän muiden lapsille tullut molluskoita kasvoihin? Ja erityisesti silmien lähelle. Meillä tytöllä on yks iso molluska yläluomessa, aivan siinä ripsirajassa, ja sitten pari pienempää silmäkulmassa... Muualla kropassa ei juurikaan oo, paitsi toisessa polvitaipeessa muutama.

Näytin noita molluskoita lääkärille pari kuukautta sitten, antoi mulle neulan mukaan että jos uskaltaisin itse puhkaista?! Sanoi ettei viitsi itse alkaa puhkomaan ettei lapselle tule lääkärikammoa.... Mutta en tiedä, pitäisköhän pyytää toisen lääkärin mielipide, kun minusta tuntuu että tuo yläluomessa oleva molluska on kasvanut?!

Ja onko noihin mitään muuta hoitoa kuin se puhkominen?

Alkuperäinen kirjoittaja terkka:
Niin paksua rasvaa molluskan päälle kun apteekista löytyy. "Tukahduttaa" sen. Kokeile ensin sitä. Ja sitten jälkihoidoksi iholle perusrasvaa.

Ai rasvaa tuohon silmäluomessa olevaan molluskaan? En mä taida uskaltaa siihen mitään laittaa, on niin lähellä silmää.

Niin ja piti vielä selventää, en ole siis mitään alkanut itse puhkomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja terkka:
No voi siihen rasvaa laittaa. Paksu rasva ei valu ja ei sitä siihen kauhallista tarvi laittaa. Pieni kökkö vaan päälle. Vaikka nukkuessa.

Ok... Auttaako se tosissaan? Minkälaista rasvaa, bepanthenia? Sinkkirasvahan olis kans aika paksua käviskö se? Kumma kun meidän terkka ei oo ikinä osannut mitään neuvoja antaa, eikä tuo lääkärikään.

mun tytöllä oli kans silmäluomessa ja suun ympärillä ja mä nypin ne pois molluskapihdeillä yks kerrallaan kun oli nukahtanut nyppäsin yhden / ilta. Onhan se hurjaa ja pitää olla kirvelemätöntä puhdistusainetta mutta sitten niistä pääsee eroon kun nyppii puhkoo ne kaikki mahdollisimman pian ja lyhyessä aikaa ettei tule uusia.

Meillä kokeiltiin vaseliinit ja nyppimiset ja ei ne molluskat mihinkään kadonneet.Osterivinokas kapselit autto.Niitä saa luontaistuotekaupoista.Jotkut on sitä mieltä et niitä ei sais antaa mut minä annoin ja molluskat lähti.

Meillä ollaan totaalisen kyllästytty noihin molluskoihin. Ne on olleet jo yli vuoden! Taipeissa paljon jaloissa ja joitakin yksittäisiä siellä täällä. Poika atoopikko. Aikoinaan sain ne lähtemään isosiskoilta sillä Osterivinokkaalla. He olivat jo sen verran isoja, että ymmärsivät, kun selitin, miksi pitää noita kapseleita ottaa (annoin sisältä niistä siis sen pelkän jauheen). Pojalle yritin sitä syöttää; lopulta hän huomasi sen aina, vaikka kuinka sen johonkin yritin ujuttaa. Nyt ajattelin yrittää sitä toista versiota, mansikan makuista, ilmeisesti tablettiversio, jos sen murskaisin jauheeksi ja sekoittaisin johonkin. HUOH...kaikkea riesaa sitä pitää pienellä ihmisellä olla :(

Yhteistyössä