Lasten migreeni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko täällä ketään kenen lapsella on migreeni?

Mein 9v. tyttö on joulun jälkeen alkanut oireilla (todella kova päänsärky joka usein helpottaa vasta oksentaessa ) ja eilen hän soitti koulusta, iltu kurkussa että tule hakemaan kotiin. Tytöllä oli kovan päänsäryn lisäksi "puutunut" toinen käsi niin ettei ollut pysytynyt/jaksanut pitää haarukkaa kädessä:/

Ollaan tänään menossa ihan vaan tk-lääkäriin. Kysyisin nyt että millaisiin jatkotutkimuksiin lapsi laitetaan? Saako täsmälääkkeet vai onko lapsille olemassa migreeninesto lääkitystä?

meillä on pojalla ollut 4v:stä migreeni(nyt 6v)...perinteiset menee kalpeeks, ei kestä ääniä ja valoja. Särkee helkkaristi päätä ja helpottaa kun oksentaa..tota puutumista nyt en äkkiseltään muista mutta ainakin aikuisilla sitä voi olla ja on ihan normaalia.
Meillä on pojalle määrätty burana 200mg ja se on auttanut toistaiseksi jos kerkeää antamaan sen ajoissa.

Moi, meidän poika 8v, on kärsinyt 3 vuotta migreenistä. Mitään estolääkitystä ei vielä ole aloitettu, mutta lastenlääkärillä on käyty kyllä seurannassa.. ehkä sit pojalla aika harvoin noita migreenikohtauksia, kun lääkitystä ei nyt katsota tarpeelliseksi. Lastenlääkäri kehoitti antamaan kunnon annoksen särkylääkettä HETI kun pää alkaa särkeä vähänkin..

Kiitos teille:)

Minä ajattelin kuitenkin "vaatia" jotain tutkimuksia ( vaikka mulla ja mun äidillä on estolääkitys migreeniin, suvussa siis kulkee ) ihan vaan siksi että suljetaan pois muut mahdolliset syyt...

Vai onkohan se jo hiukan liian "vainoharhaista"?

Alkuperäinen kirjoittaja Mutteri:
Moi, meidän poika 8v, on kärsinyt 3 vuotta migreenistä. Mitään estolääkitystä ei vielä ole aloitettu, mutta lastenlääkärillä on käyty kyllä seurannassa.. ehkä sit pojalla aika harvoin noita migreenikohtauksia, kun lääkitystä ei nyt katsota tarpeelliseksi. Lastenlääkäri kehoitti antamaan kunnon annoksen särkylääkettä HETI kun pää alkaa särkeä vähänkin..

se on tärkeää..meillä poika on vähän semmonen et sitä joutuu tökkimään et hei muista sit kanssa sanoa..

sanotaan näin että paha migreeni kohtaus on rasite aivoille..vähän niinku juoksis täyttä vauhtia kuopiosta mikkeliin pysähtymättä :ashamed: (omaa teoriaa)

Kofeiini ja kipulääke heti kohtauksen alkuvaiheessa katkaisee useasti. Stasilla on 9-vuotiaasta ollut aina mukana kofeiinitabletti, parasetamolia ja jotain toista kipulääkettä ensiavuksi.

Meillä kans suvussa migreeni. Ei ole vainoharhaista sulkea pois muita vaihtoehtoja. Hyvä se olis ihan lasten lääkärin todeta vaiva migreeniksi.. vaadi ihmeessä jatkotutkimuksia :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiitos teille:)

Minä ajattelin kuitenkin "vaatia" jotain tutkimuksia ( vaikka mulla ja mun äidillä on estolääkitys migreeniin, suvussa siis kulkee ) ihan vaan siksi että suljetaan pois muut mahdolliset syyt...

Vai onkohan se jo hiukan liian "vainoharhaista"?

ei oo vainoharhasta mutta eriasia että voiko sitä oikeestaan tutkia sillä tavalla mitään jos oireet viittaa klassiseen migreenin. Että ei oo oireita muuhun.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutteri:

se on tärkeää..meillä poika on vähän semmonen et sitä joutuu tökkimään et hei muista sit kanssa sanoa..

sanotaan näin että paha migreeni kohtaus on rasite aivoille..vähän niinku juoksis täyttä vauhtia kuopiosta mikkeliin pysähtymättä :ashamed: (omaa teoriaa)

No meillä kans vähän ongelmana tuo ettei poika muista ajoissa sanoa.. sit kävellään pitkin seiniä ja oksennellaan :/
Hauska tuo sun teoria.. :) siltä se kyllä tuntuukin.. ite kun kärsin myös migreenistä.

Kiitos taas:) Juttelen sen lääkärin kanssa ja katson mitä mieltä se on...

Kofeiinia? Mistä sait tietää että se auttaa?

Olen valmis kokeilemaan melkein mitä vaan...

Yhteistyössä