Lasten lelujen säilytyksestä ;/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt siivoamaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästynyt siivoamaan

Vieras
Onpa taas synttärit vietetty ja lelukasaan tullut täydennystä mm. ponitalo ja NallePuhin talo joisssa molemmissa kymmeniä pikkuesineitä sisällä...sitten on 4 barbia joista niilläkin kaikkea pientä krääsää sekä kahviastiasto kuudelle...Miten ihmeessä säilytätte lasten leluja, että pysyy siistinä ja kunnossa?! Nukkevauvan mukanakin tuli tuttipulloa ja helistintä sun muuta ja nyt jo hukassa...Mulla on työn huoneessa hyllyillä sellaisia koreja, mutta eivät silti näytä tavarat pysyvän paikallaan...Säilytykseenkin on kannettu vaikka mitä krääsää säkkikaupalla. Nyt tietysti voi ajatella, että mitäs ostaa lisää leluja mutta ei ostetakkaan kun jouluna ja syntymäpäivillä..Jostain niitä vaan kertyy. Ja kyllä lapsi vielä mieluummin lelun toivoo lahjaksi kuin esim.vaatetta.

Meillä ei oikein toimi muuten kun et on riittävän isoja säilytyslaatikoita ja jokaiselle sarjalle on omansa ja sitten on erikseen sekalaisille leluille korinsa. Niihin sitten opetellaan yhdessä noita leluja keräämään.

Barbiet, legot ja puurautatienosat on meillä pysyneet suht. hyvin omissa laatikoissaan, pehmolelut omissaan ja isot nuket kasassa nuken sängyssä. Kaikki muu on sekaisin muovilaatikoissa. Vanhimmalla lapsella (6v.) alkaa tavarat pysyä jo melko hyvin paikoillaan, mutta nuorempien lasten lelut ovat sekaisin koska en jaksa koko aikaa olla niitä keräämässä...

Kai se riippuu lapsestakin tuo siisteys. Esim minä en ollut lapsena siisti ja mies sitäkin enemmän.

Kunnon oikean kokoiset (riittävän isot) laatikot erilaisille leluille. Ja lasta opetetaan pitämään niitä järjestyksessä. Meillä vielä homma toimii, mutta lapsi on vasta 2v. Eli oma laatikko leikkiruualle&astioille, 2*laatikko legoille, iso laatikko puurautatielle, laatikko autoille ja alakerrassa on pari laatikkoa sekalaisille leluille. Hyllyt kirjoille ja palapeleille, isommille leluille.

Poitsu eilen siivosi junaradan itse ja pyytämättä pois laatikkoon - vähän mä oon ylpee ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Meillä ei oikein toimi muuten kun et on riittävän isoja säilytyslaatikoita ja jokaiselle sarjalle on omansa ja sitten on erikseen sekalaisille leluille korinsa. Niihin sitten opetellaan yhdessä noita leluja keräämään.

Meillä on sama systeemi ja jos haluaa vaikka muumilaivan osineen niin kun leikki loppuu ne kerätään heti pois.

just hommasin semmosen lipaston jossa 6 isoa laatikkoo ja 4pientä.sinne järkkäsin lelut, pikku-autot, leikki astiat, ponit, yms. omiin laatikoihin ja kuvan lipaston oveen mitä missäkin on..ja hyvin pysyy lelut kasassa 4v nyt.. legot ja palikat ja isot autot omissa isoissa koreissa

meillä on joka lelusarjalle oma laatikko ,varustettuna omalla kuvalla esim. barbi laatikossa barbinkuva ja poni laatikossa ponin kuva, ja isot jutut esim. talot on hyllyillä yms esillä josta ne voi sitten leikkiin ottaa.

Yhteistyössä