lasten leikkiloruja/lauluja, kuka osaa neuvoo miten menee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AUTTAKAA!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AUTTAKAA!

Vieras
se laulu jossa karhuperhe tallustaa metsässä ja siinä sellanen kohta, kun "ensin syödään hunajaa sitten menään nukkumaan" ja äitikarhu toruu "nyt lapset nukkumaan", toinen mitä en muista on sellanen jossa tyttö näkee, että on valtavast satanut lunta ja kinos kasvaa, sit tyttö herää juoksee ulos ja lunta onkin vaan polviin asti

Miten menee laulu "Apina torilla on"...? Jatkuu ehkä näin "ja asu on moitteeton"? Tai sitten olen itse keksinyt tuon toisen säkeen. Parivuotias lauleskelee koko ajan tuota "apina torilla on", tarhasta oppinut.

Tarkoitatko tätä?

Nallet tallustaa lammen rantaan onkimaan.
Pienin suuren kalan saa. Muut ei ollenkaan.

Nallet tallustaa mustikoita maistamaan.
Pienin marjat mussuttaa. Muut ei ollenkaan.

Nallet tallustaa sienimetsään poimimaan.
Pienin täyden korin saa. Muut ei ollenkaan.

Nallet tallustaa karhuluolaan nukkumaan.
Pienin hyvän unen saa. Muut ei ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja AUTTAKAA!:
se laulu jossa karhuperhe tallustaa metsässä ja siinä sellanen kohta, kun "ensin syödään hunajaa sitten menään nukkumaan" ja äitikarhu toruu "nyt lapset nukkumaan", toinen mitä en muista on sellanen jossa tyttö näkee, että on valtavast satanut lunta ja kinos kasvaa, sit tyttö herää juoksee ulos ja lunta onkin vaan polviin asti

Olisiko karhulaulu tämä...

Piilossa metsän keskellä pesä karhuperheellä siellä asuu karhumuori ja kaksi pientä pentua.

Karhumuori tallustaa taa taa taa taa pikkuiset karhut kipittää titi titi vikkelään.

Ennen talven tuloa karhut menee nukkumaan karhumuori on huolissaan kun pennut riehuu aina vaan.

Silloin se muori komentaa nyt pennut nukkumaan ensin annan hunajaa sitten laulan lauluja

Karhumuori nukahtaa muorikin jo levon saa lumi peittää pesän sen karhut nukkuu kevääseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiheän palstailun kausi:
Miten menee laulu "Apina torilla on"...? Jatkuu ehkä näin "ja asu on moitteeton"? Tai sitten olen itse keksinyt tuon toisen säkeen. Parivuotias lauleskelee koko ajan tuota "apina torilla on", tarhasta oppinut.

Nyt apina torilla on, sen turkki on moitteeton, kun kuutamon valon loisteessa se, taas harjannut turkin on!

(löytyy sellaisesta matokirjasta, mikä soittaa musiikkia, Fisher Price)

ja on kuultu niin monet kerrat että tulee jo korvista ulos

:laugh:

haluatko kuulla muut saman kirjan rallatukset?

Yhteistyössä