Lasten kaverisynttäreistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Missähän vaiheessa voisin alkaa kutsuttujen vanhemmilta kyselemään ovatko kutsutut lapset tulossa. Kutsussa pyysin viikkoa ennen juhlia ilmoittamaan tulosta. Juhlat olisivat ensi viikolla. Kukaan ei ole ilmoittanut mitään. Oletanko ettei kukaan ole tulossa? Voiko sellaista edes kysyä että onko x tulossa? Lapset ovat uusia tuttavuuksia eskarista joiden vanhempia en tunne.

Jos kutsussa lukee että viikkoa ennen ilmoittautumiset ja jos kukaan ei ilmoittaudu niin ei ne sitten tule. Turha sitä on perään kysellä. Luulisi aikuisten osaavan ilmoittautua ajoissa.

Onko sulla vanhempien puh numerot vai onko kutsut laitettu eskarilaisen matkassa? Tuonikäisillä herkästi unohtuu reppuun.. voihan lapsi kysyä eskarissa kavereiltaan ovatko tulossa ja jos eivät tunnu tietävän asiasta niin kysy sitten vanhemmilta.
Itse olen kysellyt perään siinä vaiheessa kun oon menossa kauppaan synttärijuttuja varten(yleensä pari pvä ennen) jotta osaan ostaa tarvikkeita sopivasti.

Jos kutsussa lukee että viikkoa ennen ilmoittautumiset ja jos kukaan ei ilmoittaudu niin ei ne sitten tule. Turha sitä on perään kysellä. Luulisi aikuisten osaavan ilmoittautua ajoissa.

Niin vähän pelkään ettei ketään tule. Täytyy varmaan kumminkin jotain juhlaa laittaa jos joku tuleekin. Ikävää lapselle jos sitten ketään ei tule. Odottaa kovasti synttäreitä.

Jos sulla on numerot, niin kysy! Kutsu on voinut unohtua näyttää!
Jos ette tunne, niin voi olla että vanhemmat ei uskalla päästää tai lapsi arkailee. Yhteydenotto helpottaa tilannetta. Voit vaikka kysyä että onko tulossa ja onko allergioita.

Onko sulla vanhempien puh numerot vai onko kutsut laitettu eskarilaisen matkassa? Tuonikäisillä herkästi unohtuu reppuun.. voihan lapsi kysyä eskarissa kavereiltaan ovatko tulossa ja jos eivät tunnu tietävän asiasta niin kysy sitten vanhemmilta.
Itse olen kysellyt perään siinä vaiheessa kun oon menossa kauppaan synttärijuttuja varten(yleensä pari pvä ennen) jotta osaan ostaa tarvikkeita sopivasti.

Kutsut on viety kutsutuille henkkoht tai jätetty postilaatikkoon. Puh nrot on listassa missä osoitteetkin (saatu eskarista). Eli voisin kysellä muutamaa päivää ennen.

Ihan hyvin voi kysellä, että onko tulossa. Oman kokemuksen mukaan on ihan sama pyytääkkö ilmoittamaan tulostaan tai sitten ilmoittamaan, jos ei pääse, niin aina on joku joka ei ilmoita.
Itse olen viestitellyt tulon perään, kun oli ulkoistetut synttärit ja lukumäärä piti lyödä lukkoon ja maksukin meni pääluvun mukaan. Kouluikäisistä oli kyse ja monella vanhemmat eivät koko kutsua olleet nähneet, löytyi jostain repusta sitten, kun tiesivät ruveta etsimään. Kotisynttäreillä ei ole niin ollut väliä, jos joku ylimääräinen ilmottautumaton on tullut tai vastaavasti joku on jättänyt ilmoittamatta poisjäännistään.

Mun mielestä ei ole epäkohteliasta kysellä perään jos kutsun "vastausta pyydetään" on ignoorattu. Eli laittaisin tekstarin "Moi. Olen miettimässä tarjoiluja xxx juhliin ja ajattelin kysyä onko y tulossa ja onko allergioita tai muita rajoitteita?".

Mun kokemuksella se vastaaminen vain unohtuu, voi olla että juhlatkin unohtuu, mutta jos kerran kysäisee perään lähempänä niin on paremmat mahdollisuudet saada niitä kaivattuja vieraita :) Monet tuntuu ajattelevan että ilmoittaa lähempänä (jos ei vielä tiedä pääseekö) ja sit se jää.

Yleensä vien kutsut tasan viikkoa aikaisemmin ja vastauspyntö kahden päivän päähän. Näin ei ole liikaa aikaa unohtaa.
Olen itse kohtuu järjestelmällinen ja tunnollinen, mutta unohdin juuri pari vk sitten ilmoittaa ipanan yksille synttäreille. Jos sitä ilmottautumista ei tee heti, se unohtuu. Kun aikaa on vähemmän, asian miettii heti ja hoitaa samantien.

Ja joo, on ehkä vähän kiusallista perään kysellä, mutta kysyisin silti. Kivempi kuitenkin etukäteen tietää, onko ketä tulossa.

Yhteistyössä