Lasten kaverikyläilyistä ihmettelyä

Alkuperäinen kirjoittaja gloria mundille:
Millainen tuo perhe on? montako lasta? mikä vanhempien koulutus? jo on melkoisen härskiä toimintaa. nuoret vai vanhat vanhemmat? rikkaita vai köyhiä?

En tiedä vastausta yhteenkään kysymykseesi... Taitaa olla huono juttu?

Tosin lähes kaikkien lasten kavereiden kohdalla osaisin vastata vain yhteen kysymykseen: montako lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Meillä muistetaan aina sanoa lapsille lähtiessä, että aikaisemminkin saa tulla kotiin :))

Niin mäkin sanon. Eli sanon ajan jolloin on tultava kotiin tai sit aiemmin jos haluaa tai kyläilupaikassa ei saa olla.

Ja toivoisinkin että omani lähetetään kotiin jos menee pelkäksi riehumiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja gloria mundille:
Millainen tuo perhe on? montako lasta? mikä vanhempien koulutus? jo on melkoisen härskiä toimintaa. nuoret vai vanhat vanhemmat? rikkaita vai köyhiä?

Heilla on 3 lasta josta yksi poika yliopistossa, tytto on toista vuotta lukiossa, ja poika on 11 (se mun pojan kaveri). Aiti pitaa perhepaivahoitia, isa on duunari. Molemmat vanhemmat ehka varttia ylil 40-kymppisia. Aina ovat kaikissa lastensa urheiluissa mukana - varsinkin vanhempien lasten. Tama kolmonen jaa aina siina jalkoihin - kovia kehumaa lapsillaan ja heidan saavutuksillaan, kirkossa kovasti aktiivisia. Eivat rahassa kieri - aiti aina valittaa mulle kun ei ole varaa siihen ja siihen ja voi voi kun sitakin lapset haluais tehda mutta ku ei ole varaa,,,

Tama kolmas lapsi on aina jotenkin ihan tuuli ajolla - isainpaivan se vietti meilla; kertoi mulle kuinka oli kysynyt isaltaa etta eikos mentas kalaan - ihan vaan me kaksi - kun isainpaivana taalla pain ei tartte kalastus lupaa - olisi ihan ilmanen kiva homma viettaa isainpaivaa - isa oli sanonut etta ei viitti. Kyyneleet silmissa poika tata minulle kertoi,,, tuli niin paha olla hanen puolestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Näitä kumminkin riittää, siis vanhempia jotka tuikkaa lapsensa minne tahansa, hoitoon ja syötettäväksi, olettaen että muut kyllä hoitavat. Tosi röyhkeä asenne...

No tiedän paljon nuoria, terveitä ja hyväkuntoisia vanhempia, jotka kuskaavat lapset harva se perjantai mummolaan ja hakevat kotiin vasta sunnuntai-iltana - jos hakevat :( Äidit ja isät ovat patalaiskoja, kun eivät hoida omia lapsiaan. Niin, voihan ne mummot hoitaa lapset viikolla, viikonloppuna, jouluna, juhannuksena ja pääsiäisenä. Ja kesällä lapset voivat olla mummoloissa 1-3 viikkoa, jopa kuukaudenkin putkeen. Saavat vanhemmat vetää kaljaa, istua terassilla ja baarissa ja nukkua krapulaansa puoleenpäivään. Patalaiskat vanhemmat eivät lapsiaan hoida, kotiruokaa laita, siivoa ja pese pyykkiä.

Pitäisi ilmoittaa lastensuojeluviraomaisille, kun laiska ja uusavuton tai kaljaan menevä äiti tai isä hoidattaa alle kouluikäiset ja pienet koululaiset mummoloissa! On isovanhempien härskiä hyväksikäyttöä, kun ikäloput mummot hoitavat lapsia yötä päivää, laittavat ruoat, pesevät pyykit ja huolehtivat jopa lasten koulunkäynnistä.

Yhteistyössä