lasten kavereiden syömisestä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä en voi ymmärtää tuollaista käytöstä aikuiselta. En millään. Jos toinen näkee vaivan niin sillon toinen syö vaikka kiviä tai sitten ei tarvii tulla syömään ollenkaan. 7-vuotiaalta sellaista en toki vielä odota, vaikka meillä ei lautaselle saa jättääkään. Meillä periaate että lapsi ottaa kattilasta itse ruokansa ja ottaa sitten vaikka 5 kertaa lisää, kunhan syö lautasensa tyhjäksi. Ja sori vaan, samaa noudatetaan myös ruokavierailevien lasten kanssa. En ymmärrä yhtään tota nykyajan meininkiä että lapsille opetetaan että on ok kun heittää ruokaa roskiin. meillä ei heitetä, rahalla se on ostettu ja jos sitä lautaselleen kauhoo niin saa sitten syödäkin tai olla kauhomatta.

Alkuperäinen kirjoittaja y:
mä en voi ymmärtää tuollaista käytöstä aikuiselta. En millään. Jos toinen näkee vaivan niin sillon toinen syö vaikka kiviä tai sitten ei tarvii tulla syömään ollenkaan. 7-vuotiaalta sellaista en toki vielä odota, vaikka meillä ei lautaselle saa jättääkään. Meillä periaate että lapsi ottaa kattilasta itse ruokansa ja ottaa sitten vaikka 5 kertaa lisää, kunhan syö lautasensa tyhjäksi. Ja sori vaan, samaa noudatetaan myös ruokavierailevien lasten kanssa. En ymmärrä yhtään tota nykyajan meininkiä että lapsille opetetaan että on ok kun heittää ruokaa roskiin. meillä ei heitetä, rahalla se on ostettu ja jos sitä lautaselleen kauhoo niin saa sitten syödäkin tai olla kauhomatta.

no mä oon aikalailla samoilla linjoilla ton ruuan roskiin heittämisen kanssa. en ymmärrä sitä en millään. eilen jotkut kertoi kuinka meni kokonainen pizza roskiin kun maku ei miellyttänyt. olin aivan =O.

lasten kavereita en kyllä kehtaa syömään lautasta loppuun... olen kai nössö.

Mä en itse tykkää esim.oliiveista tai sinihomejuustosta mutta jos niitä nyt sattuu olemaan ruuassa ja ollaan vähän vieraamassa paikassa niin syön ne. Anoppilassa jo kehtaan nyppiä pois mutta en oikein muualla.
Lapsia "pakotan" maistamaan ja mitään ei nypitä pois. Pakko ei ole lautasta tyhjentää mutta maistaa täytyy.

Samaa touhua meillä...tosin teinit kyseessä. Yksi jättää jälkkäristä tietyn osan syömättä; "ei oo mun lemppareita", toinen ottaa kunnon annoksen ruokaa mutta jättää sitä lautaselle puolet kun ei jaksanutkaan kaikkea, kolmas irvistelee jos ruoassa on yhtäkin epämieluisaa raaka-ainetta (vaikka sen voisi noukkia pois), neljäs...no joo.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja as:
Alkuperäinen kirjoittaja aap:
Alkuperäinen kirjoittaja as:
mäkin olen ronkeli ruuan suhteen... miks ne lapset ei sais olla?? :o

vielä vähemmän ymmärrän ronkelia aikuista kuin lasta.

eli kaikkee olis pakko syödä?

no en nyt ihan niinkään tarkoita että KAIKKEA, mutta ronkeli on ronkeli, sellainen jolle ei meinaa mikään kelvata. se ei ole minusta ok enkä ymmärrä sitä. normaalilla ihmisellä on toki ruuat joista ei niin välitä, mutta ei saisi ronkeli olla joka nyppii ruustaan jotain yksittäisiä aineksia pois lähes aina.

Peesi. Tyyli just jolla sen tekee. Ikävä kyllä olen huomannut,että ronkelien lapsistakin tulee usein samanlaisia. Nypitään ja napitaan eikä mikään kelpaa.

poika oli tosi hyvä syömään n.10-11vee asti,melkein kaikki kelpas ja kasvikset oli parhaipien herkkujen joukossa...mutta nyt,argh,tuon 13veen kanssa yhtä temppuilua ja aina jotain valittamista.

Jotkut vaan on nirsompia kuin toiset.
Meillä yksi muksuista ei syö ollenkaan esim. perunaa, jogurtteja, rahkoja tai viilejä, banaania, nuudeleita. Riisiä ja maitoa suostuu puolipakolla ottamaan.

meillä tuollaiset.
pienenä söivät kaikkea. kävimme paljon ravintoloissa kun oli vaan esikoinen ja jaoin oman ruokani aina.
teimme terveellistä kotiruokaa aina kun hän oli pieni. söi ekan kerran karkkia 3v.

Yritän valita kaupasta terveellistä ja lisäaineetonta.

En tiedä mistä johtuu, tuleeko koulusta kaveripiiristä vai mistä, että ei syö mitään nykyään, ei tykkää mistään, pyörittelee ruokiaan puoli tuntia tai tunnin ja sinä aikana saa muutaman haarukallisen alas (paitsi herkut, jätski ym sekä pari ruokalajia mm. nuggetit) jne. Koulussa huomattu tyttöje nsyömättömyys myös.

Sama tarttuu pienempään.
Itse syön aina valtavan hyvällä ruokahalulla ja rakastan syömistä. sanon aina, että en tiedä mikä on paras ruoka, kun rakastan kaikkea ruokaa.

Eli esimerkistä ei ainakaan ole tuo. Olen itsekin väsynyt tilanteeseen.

söin itsekin lapsena huonosti, ei ollut koskaan nälkä, kerran jopa oksensin kun äiti pakotti syömään silakkalaatikkoa. Tuntui että koko ajan on ruoka. Noin viidennellä tai kuudennella luokalla alkoi ruoka maistua vasta, kai aloitin silloin kasvamaan?