lasten kavereiden syömisestä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ev

Vieras
en voi kuin ihmetellä sitä nirsoutta ja ruuan vähyyttä mitä syövät.

meillä on usein lasten kavereita syömässä. iältään kaikkea 7-11v. ja kaikki, siis ihan kaikki jotka ovat meillä tähän asti syöneet on hirveän rajoitteisia ruokansa kanssa. yksi ei juo maitoa kun ei tykkää siitä, toinen ei halua margariinia leivälleen, toinen ei syö jogurttia jos se ei ole juuri jotain tiettyä, annokset on sellaisia nokareita ja sitä sitten pyöritellään puoli tuntia haarukassa ja sitten jätetään sanoen "mä en oikeen tykkää tästä, voinks mä jättää" ja siis ihan perussafkaa teen, ei pitäisi mitenkään outoa olla suomalaisen lapsen suussa. yksi ei syö kuin tiettyä juustoa, useat lapset noukkii ruuan seasta vaikkapa herneet, sipulit yms pois... liha ei saa olla muuta kuin jauhettua kun sitä ei kuulemma voi pureksia... =O

omat muksut vetelee ruuan ku ruuan napisematta masuunsa ja syövät reippaat annokset niin ruokaa kuin kasviksia/salaattia.

syökö nää lapset kotonaan yhtä huonosti? onko tää joku opittu tapa ettei muka voi syödä sitä ja tätä ja tota ja tuosta en tykkää, ja tuon otan lautaselta kokonaan pois jne... mä olen pistänyt merkille ettei juuri mikään kelpaa hyvin usealle lapselle. ärsyttää jo ruokkia kavereita kun ei niille mikään kelpaa. mutta ruokin kumminkin kun se on lapsille kivaa kun on oma kaveri ruokavieraana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jokainen huolehtikoon omien lastensa syömisistä ja jättäköön toisten lasten aterioinnin heidän vanhempiensa huoleksi.

no kuule en mä mitään ressiä siitä ota että syövät meillä huonosti. ihmettelen vaan sellaista nirsoutta.

ja meillä on tapana että kaverit saa syödä jos meillä ruokaa riittää ja kaverilla on kotoa lupa. lapsista se on kivaa!

Onhan näitä ja kotona pilattu on tuollaset nirsot. Vois opettaa lapsille,että sanoo kohteliaasti ei kiitos jos ei välitä. Hesen ruuat kelpaavat yleensä nirsoille. Ja herkut.

Alkuperäinen kirjoittaja ev:

meillä on usein lasten kavereita syömässä. iältään kaikkea 7-11v. ja kaikki, siis ihan kaikki jotka ovat meillä tähän asti syöneet on hirveän rajoitteisia ruokansa kanssa. yksi ei juo maitoa kun ei tykkää siitä, toinen ei halua margariinia leivälleen, toinen ei syö jogurttia jos se ei ole juuri jotain tiettyä, annokset on sellaisia nokareita ja sitä sitten pyöritellään puoli tuntia haarukassa ja sitten jätetään sanoen "mä en oikeen tykkää tästä, voinks mä jättää" ja siis ihan perussafkaa teen, ei pitäisi mitenkään outoa olla suomalaisen lapsen suussa. yksi ei syö kuin tiettyä juustoa, useat lapset noukkii ruuan seasta vaikkapa herneet, sipulit yms pois... liha ei saa olla muuta kuin jauhettua kun sitä ei kuulemma voi pureksia... =O

omat muksut vetelee ruuan ku ruuan napisematta masuunsa ja syövät reippaat annokset niin ruokaa kuin kasviksia/salaattia.

syökö nää lapset kotonaan yhtä huonosti? onko tää joku opittu tapa ettei muka voi syödä sitä ja tätä ja tota ja tuosta en tykkää, ja tuon otan lautaselta kokonaan pois jne... mä olen pistänyt merkille ettei juuri mikään kelpaa hyvin usealle lapselle. ärsyttää jo ruokkia kavereita kun ei niille mikään kelpaa. mutta ruokin kumminkin kun se on lapsille kivaa kun on oma kaveri ruokavieraana.

Mä oon ihan samanlainen vaikka oonkin aikuinen. on tosi paljon ruokia/aineksia mitkä en va syö. en tykkää, ja usein jos saa suuhuni jotain sellaista mistä en tykkä en vaa saa mnevän sen alas..

Ja anoppikin on jo tottunut että kaivan lautasesta aina kaikki sipulit,oliivit jne.. pois. ei tarvi loukantua,ei se misään nimessä sun kokkaustaidoista kiini!

Alkuperäinen kirjoittaja asseri:
Kannattaisi mieluummin iloita, että omasi syövät hyvin kuin äimistellä toisten syömisiä?

t: yhden normaalin ja yhden syömishäiriöisen lapsen äiti

no tottakai olen iloinen siitä. kunhan tuli mieleeni, en mä sitä niin äimistele kun tilanne päällä. kunhan jutunjuurta kirjoittelin kun aloin miettiä kaikenlaista kun äsken oli taas pari ruokavierasta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja zxc:

Mä oon ihan samanlainen vaikka oonkin aikuinen. on tosi paljon ruokia/aineksia mitkä en va syö. en tykkää, ja usein jos saa suuhuni jotain sellaista mistä en tykkä en vaa saa mnevän sen alas..

Ja anoppikin on jo tottunut että kaivan lautasesta aina kaikki sipulit,oliivit jne.. pois. ei tarvi loukantua,ei se misään nimessä sun kokkaustaidoista kiini!

Tuollainen ruokien noukkiminen ja kaivelu on todella huonoa käytöstä. Kaivele omien seurassa äläkä missään nimessä opeta tuota huonoa tapaa muille. Huonot tavatkin opitaan nopeasti,siinä missä hyvätkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko koskaan kysynyt, kuinka sinun lapsesi käyttäytyy ruokapöydässa kylässä /vieraassa paikassa?

olen ja palaute on ollut vain positiivista ja päivittelyä että "voi kun meidänkin lapset söis niin reippaasti". ja kuulemma ovat kohteliaita ja kilttejä. kerran esikoinen ajattelemattomuuttaan oli kysynyt ohimennen kaverinsa isältä että "saako teillä muuten ruokaa ollenkaan"... mä olin aivan nolona kun kuulin tuosta mutta sitä isää oli kuulemma vaan naurattanut...

Alkuperäinen kirjoittaja opettaja:
Alkuperäinen kirjoittaja zxc:

Tuollainen ruokien noukkiminen ja kaivelu on todella huonoa käytöstä. Kaivele omien seurassa äläkä missään nimessä opeta tuota huonoa tapaa muille. Huonot tavatkin opitaan nopeasti,siinä missä hyvätkin.

siis jätän aina va syömättä mistä en tykkä. mutta mitä sille voi kun en saa sen ruoan alas!!! tai se tule heti takas oksennuksena....kumpi on parempi vaihtoehto??

Mulla on just päinvastaisia kokemuksia. Kaikkki meijän lasten kaverit tuntuu olevan tosi hyviä syömään. Tulee oikein hyvä mieli, kun tuntuu mun pöperöt maistuvat, vaikken mikään gourmetkokki olekaan =)

Harvoin lapset oikeasti ovat nirsoja. Yksi sellainen on lähipiirissä ja ravintolassakin tilaa spagetin ilman yhtään mitään, se jostain syystä ärsyttää mua suunnattomasti vaikka asiahan ei mulle kuulu tuon taivaallista.

Muuten kyllä meillä kaikki vierailevat lapset syö todella reippaasti ja suhtautuvat hyvin avoimin mielin ruokaan vaikka meillä varmasti on aika erilaiset pöperöt kuin omassa kodissa.

Alkuperäinen kirjoittaja as:
Alkuperäinen kirjoittaja aap:
Alkuperäinen kirjoittaja as:
mäkin olen ronkeli ruuan suhteen... miks ne lapset ei sais olla?? :o

vielä vähemmän ymmärrän ronkelia aikuista kuin lasta.

eli kaikkee olis pakko syödä?

no en nyt ihan niinkään tarkoita että KAIKKEA, mutta ronkeli on ronkeli, sellainen jolle ei meinaa mikään kelvata. se ei ole minusta ok enkä ymmärrä sitä. normaalilla ihmisellä on toki ruuat joista ei niin välitä, mutta ei saisi ronkeli olla joka nyppii ruustaan jotain yksittäisiä aineksia pois lähes aina.