Lasten kavereiden mukanaolosta esim kaupassa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiukkapipo varmaan olen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiukkapipo varmaan olen

Vieras
Miten paljon teillä muilla on lasten kaverit mukana päivittäisissä asioinneissa, esim kauppa-, uimahalli-, mummola ym asiointireissuilla? Siis jos ootte esim lähdössä vaikka kauppaan niin tuleeko lapsen/lasten kavereita mukaan?
Itseä alkanut vähän ahdistamaan kun nuoremman lapsen kaveri on pyytämässä meidän lasta mukaan vähän joka paikkaan. Eilen viimeksi pyysi että meidän lapsi saisi lähteä mukaan kun kävivät labrassa kokeissa. Samoin jos me ollaan suunniteltu esim uimahalliin menoa tai vaikka kauppaan niin lapset kysyvät pääseekö XX mukaan. Itse tykkään että liikkua ihan omalla porukalla, tai no joskus johonkin uimahalliin voi kavereita ottaakin mukaan mutta ei ihan joka kerta.
Kivahan se on että on kavereita mutta en kuitenkaan halua että ne kulkevat koko ajan matkassa, ettei mihinkään voida lähteä ilman sitä kaveria.

Ei ole muiden lapset mukana ollu vielä koskaan, uimahalliin voin ehkä myöhemmin ottaa kun osaavat uida ja yksin olla pukarissa ja suihkutiloissa. Nyt omat lapset on 3v. ja vajaa 6v. ja niissä on ihan tarpeeksi pitelemistä ja tavoille opettamista ja asioilla käydään jalan, metrolla tai pyörällä, joten se vähän rajottaa.

Ei ole. No korkeintaan jossain sukulaisella kyläillessä mut muuten ei. Ihan on hommaa täsä omassakin sakissa ja neljässä alle kouluikäsessä joten en ota ylimääräsiä.

Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:
sä oot aikuinen perheessä ja voit sanoa ei, jos haluat omalla porukalla mennä.

Juu toki sanonkin ettei käy kaverin mukaan tulo mutta on alkanut tosissaan rasittaa tuo jatkuva kieltäminen. Tuntuu että joka paikkaan on sitä kaveria pyydettävä mukaan, huoh.

kavereita en ota mihinkään mukaan ja lapset tietää sen! Kyllä kolmessa omassa on mulle ainakin ihan tarpeex eikä yhtään ylimäärästä kaitsettavaa mukaan tuu!!!!!

Yhteistyössä