Lasten kanssa taksissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Matkustatteko lasten kanssa taksilla ilman turvaistuimia? Meillä on edessä lentokentälle meno ja mietin menisimmekö sinne taksilla vai omalla autolla. Taksi tulisi hiukan edullisemmaksi kuin parkkimaksu, mutta sitten lapset 2v ja 4v joutuisivat matkustamaan ilman istuimia mikä sekin epäilyttää. Lento tosin lähtee keskellä yötä eli liikennettä on kovin vähän, mutta kuitenkin...

Minä matkustaisin tuon matkan ilman istuimia. Taksissahan saa kuljettaa lapsia ilman turvaistuimia, vaikka muissa autoissa ne lain mukaan vaaditaankin. Hyvää matkaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Menisin:
Minä matkustaisin tuon matkan ilman istuimia. Taksissahan saa kuljettaa lapsia ilman turvaistuimia, vaikka muissa autoissa ne lain mukaan vaaditaankin. Hyvää matkaa!

Kuskin EI TARVITSE ottaa lasta kyytiin ilman istuinta!!!!!

Viimeisellä lauseella tarkoitin sitä, että kyseessä on ajankohta jolloin muita autoilijoita on liikkeellä varsin vähän. Tämä _voi_ vähentää kolaririskiä.

Ap.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Juu ei tarvitse, mutta ei myöskään saa sakkoja jos ottaa - toisin kuin me tavallisen auton kuljettajat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Viimeisellä lauseella tarkoitin sitä, että kyseessä on ajankohta jolloin muita autoilijoita on liikkeellä varsin vähän. Tämä _voi_ vähentää kolaririskiä.

Ap.

Juu tottakai, eihän se taksikuski voi pöpelikköön ajaa.Voi jestas, mistä teitä sikiää?????? :o

Miksi te teette lapsia jos heidän turvallisuus ei hetkauta lainkaan tai sitä verrataan rahaan!!!!!!

Juu ei tarvitse, mutta ei myöskään saa sakkoja jos ottaa - toisin kuin me tavallisen auton kuljettajat.

Sä et ole tosissas? :o
Eli sakot on tärkeämmät kuin turvallisuus?

Oma auto tulee varmasti halvemmaksi, meinaan jos kuski hakee ne istuimet jostain tukikohdasta niin hinta nousee huimasti! Meillä vaihtui taksi kyyti toiseen kun matkan hinta olisi noussut istuimen kanssa 25-30 e

Sä et ole tosissas? :o
Eli sakot on tärkeämmät kuin turvallisuus?

Kukin punnitsee turvallisuusasiat omalla kohdallaan, vastasin vaan siihen, että kuskin ei tarvitse ottaa ilman istuimia kyytiin. Jos muotoilin huonosti ja hermostutin, niin sori vaan. Edelleen itse olisin valmis lyhyitä matkoja lapsiani ilman istuimia taksissa kuljettamaan.

Niin sitä kuljetaan joka päivä lasten kanssa ilman turvaistuimia liikenteessä...nimittäin busseissa...ja hengissä ollaan vieläkin! Juu´u bussit ovat tietenkin turvallisempia...

Meillä lasten turvallisuus on luonnollisesti tärkeintä! Kunhan tässä ennen matkaa pohdin eri vaihtoehtoja. Lentokenttäparkki maksaa 144/210? eli aika pitkä sentti sekin.. Myös kohdemaassa on liikuttava ilman turvaistuimia.

Ap.

Alkuperäinen kirjoittaja mites bussit:
Niin sitä kuljetaan joka päivä lasten kanssa ilman turvaistuimia liikenteessä...nimittäin busseissa...ja hengissä ollaan vieläkin! Juu´u bussit ovat tietenkin turvallisempia...

juu-u! kyllä bussi on todellakin turvallisempi kuin henkilöauto.

Meillä ei ole autoa ja jouduttiin kerran lähteä taksilla lasten kanssa lekuriin ja otettiin kyllä omat istuimet mukaan. Tosin eri asia jos ulkomaille lähtee, eihän niitä siellä viitsi mukana roudata. Eikö teillä olisi jotain sukulaista joka voisi tulla teidät sinne heittämään tai hakea auton lentokentältä aamulla?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä lasten turvallisuus on luonnollisesti tärkeintä! Kunhan tässä ennen matkaa pohdin eri vaihtoehtoja. Lentokenttäparkki maksaa 144/210? eli aika pitkä sentti sekin.. Myös kohdemaassa on liikuttava ilman turvaistuimia.

Ap.

Miten niin on liikuttava?

Yhteistyössä