lasten kanssa lentokoneessa (phuket) !!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nousut ja laskut menee parhaiten kun imettää. Silloin ei niin pahasti satu korviin. Korvikevauvalle voi tarjota pulloa. Vauvalle mukaan kantoliina, jossa voi nukkua.

Ja leikki-ikäisille paljon puuhaa. Pieniä leluja, tarravihkoja jne.

Näin ollaan pärjätty hienosti ja lapset ei ole KOSKAAN itkenyt lentokoneessa. Tosin noin pitkälle ei olla koskaan matkustettu.

[QUOTE="vieras";22843981]jeps, tuo tiedossa :)
lähinnä kiinnostaakin että MITEN eli jos vinkkiä on antaa niin otetaan vastaan![/QUOTE]

no, me ollaan oltu ihan tietoisesti vaan 8h lentomatkalla meidän muksujen kanssa ja se on edelleen ihan maksimi ( lapset nyt 4,5v ja 6v ) tuolla 8h matkalla taisivat olla 3v nuorin ja 4,5v vanhempi. Vanhemman kanssa ei mitään ihmeellistä olekaan, koska on rauhallinen poika ja keskittyy pitkiksikin ajoiksi esim. pelailemaan konsolipelejä, muta tuo tyttö on sellainen jolla ei meinaa peppu pysyä penkissä (tosin se pysyy kun muuta ei voi ) ja sitten alkaa se kitinä ja kiukuttelu ja väsyneenä kun ei malta alkaa nukkumaan niin on aivan mahdoton. Meillä lentokoneessa mukana aina tarrakirjoja, kirjoja, värityskirjoja, piirrustuskuvia jne jne.

Nuo thaimaan lennot on siitä hyvään aikaan, että yleensä lennetään yöllä, joten lapset nukkuvat hyvin ainakin osan ajasta. Me ollaan oltu vaan päivälennoilla, jolloin tuo viihdyttäminen hiukan haastellisempaa.

Onko vauva alle 11kg? Jos on, niin kannattaa vauvalle varata Babybascet, eli istumapaikat koneen etuosasta, jossa vauvakoppa paikka. Ensimmäisen kerran matkasimme Thaikkuun tyttäremme ollessa alle 1v. Tällöin matka sujui leppoisasti vauvan nukkuessa lähes koko lennon korissaan. Imetys/pullo/tutti nousun ja laskun ajaksi. Kentällä/koneessa myydään painetta tasaavia korvatulppia aikuisten ja lasten mallia. Meillä Molemmilla lapsilla on korvat putkitettu, joten tulletus pelaa ilmankin. Olen kuitenkin kuullut näitä kovasti kehuttavan.
Isommalle lapselle nousun/laskun ajaksi purkka suuhun. Olen saanut lastenlääkäriltä vinkin, että ennen lähtöä kannattaa antaa lapsille nenätippoja/suihketta sieraimiin. Röörit kun ovat kunnolla auki, niin korvissakaan ei tunnut niin kovasti painetta. Tarvittaessa myös kipulääkettä (mm parasetamol) voi antaa ennen lentoa.

Isommalle lapselle kannattaa varata lehtiä, piirrustustarvikkeita, kirjoja, pieniä leluja. Ja sitten naposteltavaa mm. rusinoita, pähkinöitä, suolatikkuja, nameja, mistä tykkääkin.
Meillä on ollut viime reissulla lapsillemme puhallettavat niskatyynyt (sellaiset niskaa myötäävät) ja niillä pystyvät mainiosti nukkumaan. Koneessa on jonkin verran peitteitä ja tyynyjä, mutta meillä on ollut aina mukana omat viltit lapsille.

Ruokailut koneessa on hoidettu niin, että toinen vanhempi on ensin syönyt ja auttanut toista lasta ja sitten vaihdettu.

Thaimaan lenot ovat yleensä aina yölentoja.

Ihanaa matkaa!! Mihin päin Phukettia olete matkalla? Kannattaa tsekata FantaSea! Upea esitys! Lavalla mm oikeita norsuja yms

kamala beachille, ilmeisesti turistirysä mutta lasten kanssa altaalla ja rannalla se ei kai niin haittaa...
noita tarrakirjoja olen pakkaillutkin jo, samoin pikkupikkukirjoja (mitä myydään kauppojen kassalla), suolakaloja ja kaakaopillimaitoja löytyy jo samoin.
vauva 6 kg, ei saatu vauvakaukaloa vaikka sellainen varattiin koneesta (oli soitettu miehelle tänään) joten minulla menee sitten aika vauvaa pyörittäessä.
kiitos tuosta niskatyynyvinkistä, sitä kokeillaan varmasti nyt. tuosta fantaseasta: onnistuukohan esitys lasten kanssa??
löytyykö lisää vinkkejä??

sitten lisää tyhmiä kysymyksiä eli onko koneessa yleensä mikro vai lämmittävätkö lentoemännät maitopulloa/ruokaa tarvittaessa?

Itseasiassa Kamala on yksi Phuketin rauhallisimmista rannoista. Hyvä valinta siis! FantaSea on nimenomaan juuri lapsiperheille oivallinen! Meidän lapset olivat 1 ja 3 kun kävimme esityksen katsomassa. Alueella on paljon muutakin, kuin esitys. On vähän kuin pienois huvipuisto. Matkatoimistot tarjoavat paketteja, joissa esitykseen kuuluu runsas buffet-illallinen, mutta ei ollut minusta arvonsa väärti. Kokemuksena tietenkin jees. Kannattaa muuten perillä kaikki matkat+retket ottaa paikalliselta agentilta. Säästät useita kymppejä verrattuna suomalaisten matkatoimistojen hintoihin. Myös waterpark erinomainen kohde lapsiperheelle.

Koneessa lentoemännät lämmittävät vauvan purkit ja maidot. itse ei siis tarvitse mikroja etsiskellä. Kannattaa muuuten ottaa koneessa isommalle lapselle kuulokkeet (hinta olikohan 4 tai 5€ meno+paluumatka). Löytyy erikseen lasten kanava ja tv:stä tulee piirrettyjä.

Onko sulla imetystyynyä? On nimittäin aika hikistä puuhaa pitää vauvaa koko lentomatka sylissä? Imetystyynyllä saisi hyvin tuettua vauvan syliin nukkumaan, niin että itselle jäisi kuitenkin kädet vapaaksi. Itse olen 2 krt tuon Aasia-välin mennen tullen vaihdellut miehen kanssa alle 2 veetä sylistä syliin ja viimein tajusin ton imetystyyny jutun. On tosi kätevä!

Yhteistyössä