Lasten kanssa keskenään etelän lomalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti tahtoo matkustaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti tahtoo matkustaa

Vieras
Onko kukaan ollut, siis ainoana aikuisena lasten kanssa lomailemassa etelän lomakohteissa kuten Kreikassa? Mieheni kun ei pidä matkustamisesta, pelkää lentämistä ja kauheasti haluaisin kuitenkin matkaan. Mukaan tulisi lapset 4-11v. ja ei oikein tuttavapiirissä ole ketään, jonka voisin pyytää meidän kanssa lomalle.

Hei, just äsken tein aloituksen samasta aiheesta. Meillä mies ei ehdi lomailla. Lapsia kolme. Haluaisin Kreikkaan tai Turkkiin (aika edullisesti). Haluaisin lähteä juhannuksen tienoilla.

Olen yh, joten olen aina matkustellut yksin lasten (3) kanssa. Tosin Euroopan ulkopuolelle. Mikäpä tuossa, miksi et lähtisi? Lapsesi ovat jo noin vanhojakin, varmasti teille tulee mukava reissu!

No mietin tässä samaa kuin tuo toinen aloituksen tekijä, että jos itse vaikka sairastun niin esikoinen on kuitenkin liian nuori huolehtimaan pienemmistään. Toki valitsisin hotellin niin, että sen alueella ravintoloita, market yms että ei tarvi hotellista poistua siinä tapauksessa vaan saa lapset ruokittua.

Lennot varmaan menee hyvin kun lentoaika kuitenkin tuonne alueelle lyhyt ja olen kyllä lentänyt paljon ja lapsetkin olleet aikaisemmin lentokoneessa.

Me olemme tosiaan matkustellut Afrikassa, siitä lähtien kun nuorin oli alle 2v. Minä en osaa turhia murehtia etukäteen, koska silloin tuskin poistuisin edes kotoa, kun ulkona voi jotain sattua! Tai voinhan kotonakin kaatua, lyödä pääni jne. En osaa olla nauttimatta elämästämme!

Minä en ole sairastunut matkoilla, mutta lapseni on. Siinäkin tilanteessa sain apua vaikka keneltä, sairaalasta,hotellista ja paikallisilta.

Mä olen haaveillut lähteväni syksyllä 6 ja 9-vuotiaiden kanssa, ehkä Kanarialle. Mies jäis 1,5v:n kanssa kotiin. Itseäkin vähän arveluttaa toisaalta, mut toisaalta olis kyl varmasti upea reissu ku ei olla moneen vuoteen matkusteltu ulkomailla.

Oon matkustanut lasten kanssa ilman miestä noin 10 vuotta noissa etelän kohteissa lapset on nuorimmillaan ollu 1v ja 3v nyt on jo tosi helppoa kun ovat 11 ja 13 =)
Kaupunkilomilla käydään sitten koko porukalla tai miehen kanssa kaksin

Alkuperäinen kirjoittaja Millamagia:
Mä olen haaveillut lähteväni syksyllä 6 ja 9-vuotiaiden kanssa, ehkä Kanarialle. Mies jäis 1,5v:n kanssa kotiin. Itseäkin vähän arveluttaa toisaalta, mut toisaalta olis kyl varmasti upea reissu ku ei olla moneen vuoteen matkusteltu ulkomailla.

Miksi ette lähde koko perhe lomalle? Kätevämpää se on kun on kaksi aikuista matkassa.

Mä olen matkustellut paljonkin lastenkanssa yksin. Ajanut pitkiäkin matkoja, mutta vain Suomen rajojen sisällä. Mies on ollut noilla ulkomaan matkoilla mukana. Mutta, voisin kyllä lähteä lasten kanssa yksin ulkomaillekin. Se ei oikeastaan eroa mitenkään kotimaan matkailusta, vain kieli on outo ja paikat erilaisia.... :whistle:

Mä oon aina reissannu yksin lasten kanssa , muksuja on 4. Risteilyt on helppoja , sit ollaan oltu Lontoossa , Mallorcalla ja Kos'illa , syksyllä mennään Pariisiin.

Ihan OK kaikki menny aina , sairastua voi Suomessakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi ette lähde koko perhe lomalle? Kätevämpää se on kun on kaksi aikuista matkassa.

Kätevämpää ainakin siinä suhteessa että lapsialennukset saa yleensä vain jos on kaksi aikuista matkassa. Muuten en tiedä, esim mun mies ei kestä aurinkoa joten miksi sen kannattaisi rantalomalle tulla makaamaan hotellihuoneessa, sen voi halvemmalla tehdä kotona

Kätevämpää ainakin siinä suhteessa että lapsialennukset saa yleensä vain jos on kaksi aikuista matkassa. Muuten en tiedä, esim mun mies ei kestä aurinkoa joten miksi sen kannattaisi rantalomalle tulla makaamaan hotellihuoneessa, sen voi halvemmalla tehdä kotona

Ei kai siellä syksyllä enää ole kovin kuuma? Vastaa peruslämmintä suomalaista kesää ja paljon voi tehdä muutakin kuin maata rannalla. Mutta tietenkin jos miehesi ei sinne halua, niin ei kannata lähteä :)

Ja tuosta halvemmuudesta en tiedä, koska lapsista menee todennäköisest täysi hinta jos mukana vain yksi aikuinen ja jos kaksi maksaa niin lapset usein -50% , alle 2v taas maksaa vaan muutaman kymmenen euroa. Eli hinta voi olla sama 1aik+2lasta kuin 2aik+3lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mietin tässä samaa kuin tuo toinen aloituksen tekijä, että jos itse vaikka sairastun niin esikoinen on kuitenkin liian nuori huolehtimaan pienemmistään. Toki valitsisin hotellin niin, että sen alueella ravintoloita, market yms että ei tarvi hotellista poistua siinä tapauksessa vaan saa lapset ruokittua.

Lennot varmaan menee hyvin kun lentoaika kuitenkin tuonne alueelle lyhyt ja olen kyllä lentänyt paljon ja lapsetkin olleet aikaisemmin lentokoneessa.

On totta ettäasiat mutkistuu jos matkan ainoa aikuinen sairastuu vakavasti. Jos matkustat jonkun matkanjärjestäjän pakettimatkalla niin oppailta saa varmasti apua yllättävissä tilanteissa. Ei kannata antaa pelolleen valtaa, muuten ei voisi koskaan poistua kotoaan... noin karrikoiden.

Alkuperäinen kirjoittaja Millamagia:

Kyllä me reissataan perheenäkin varmasti tulevaisuudessa etelässä, ja tehdään kesällä pidempi reissu kotimaassa koko poppoo.

Mut tällä syyslomalla haluan mennä isompien muksujen kanssa, voidaan sit rauhassa mennä kaikenmaailman vesipuistot ym. huolehtimatta taaperosta.

Mies saa hoitaa pientä sen viikon, kun muuten lähes kaikki kotiin/lapsiin liittyvä on arkena mun vastuulla. Ja siis haluan, että tää tuleva loma on LOMAA mulle itsellenikin. Ja tosiaan et isommat lapset saa multa aikaa ja kivoja yhteisiä muistoja, hekin kun on paljon joustaneet vauvan vuoksi. :)

Minä olin viime kesänä yksin kahden lapseni kanssa Kreikassa, Kreetalla. lapset silloin 3v ja 4v. Valitsin tietenkin hotellin&palvelut sen mukaan, että lomasta tulisi mahdollisimman "helppo" ja rentouttava minullekin. Lapset olivat 2h päivässä bamsekerhossa, olimme Blue Village hotellissa, ja lapsille/aikuisille oli järjestetty kivasti ohjelmaa pitkin päivää.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Työni puolesta paljon matkustavana pyydän: älkää ottako lapsia lentokoneeseen. Vuokratkaa kiljukauloille ihan oma kone.

Tai vuokraa sinä ihan oma kone :)
Kyllä meitä "pakosti" matkustajia on paljon ja ne pennut vaan voisivat vanhenpineen pysyä kotonaan. Kuka niitä kaipaa?

Työni puolesta paljon matkustavana pyydän: älkää ottako lapsia lentokoneeseen. Vuokratkaa kiljukauloille ihan oma kone.

Kyllä meitä "pakosti" matkustajia on paljon ja ne pennut vaan voisivat vanhenpineen pysyä kotonaan. Kuka niitä kaipaa?

Moniko "pakosti" matkustava lentää jollain Aurinkomatkojen tilauslennolla Helsingistä Kreetalle, tms...?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Moniko "pakosti" matkustava lentää jollain Aurinkomatkojen tilauslennolla Helsingistä Kreetalle, tms...?

Minä olen senkin joutunut tekemään.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Minä olen senkin joutunut tekemään.

No oiskohan pakosti matkustavan kannattanut ottaa joku toinen lento? Tai korvatulpat?

Pakostimatkustava kyseli, että kuka niitä pantuja kaipaa. Ainakin vanhemmat ja ehkä sossuntätitkin, jos pennut on pakostimatkustavien takia jääneet kotiin ilman valvontaa.

Pakostimatkustava voisi ensin opetella toisten huomioonottamista ja matkustaa vasta sitten. Nimittäin sua ei kaipaa kukaan.

Yhteistyössä