Lasten kanssa junaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Nyt kertokaa avuttomalle kun tarkotus olis lähteä viikonloppuna kahden lapsen kanssa junalla reissuun. Mitä se perhehytti meinaa? Entäpä paikka leikkipaikan vieressä? tarkoitus olis matkustaa 6tuntia ja lapset on 2 ja 5vuotiaat. Mikä olis paras ratkaisu, meinaan on melko pitkä matka ensimatkaksi junalla matkustamiseen lapsille?! Mitä kannattaa ottaa huomioon yleensäkkin kun lähtee tuon ikäisten kanssa junaileen...?!

kyselee tumpelo nolona!!

Perhehytissä on enemmän omassa rauhassa ja tilaa. Leikkipaikan vieressä tarkottaa juuri sitä siellä on vähän leluja ja joku pieni liukumäki, sekä tietty useimmiten muita lapsia :) Kannattaa ottaa mukaan lukemista, pienet piiristusvälineet, pikku naposteltavia. Ja tietty reissu junan läpi ravintolavaunuun on kiva, vaikka eväät oliski ni pillimehulle vaikka :)

tuossa tulikin, kokemuksesta sanon että perhehyttejä on tasan yksi junassa - se luultavasti jo varattu. IC-junissa leikkipaikka ylhäällä eli jos sinne jaksaa raahata tavarat niin hyvä paikka. Kipin kapin lippuja varaamaan, että saatte hyvät paikat!

Se hytti on alakerrassa ja vain portaat ylös ni siin on leikkipaikka. Suosittelen sitä perhehyttiä. Eihän se mikään suuren suuri ole, mut kyllä miellä viihtyi 1 ja 4 vuotiaat hyvin siellä. Siin on onneks ovi ni ei pääse lapset karkaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
saako perhehytin oven lukkoon jos menee leikkipaikalla käymään vaikkaba?

ei saa ja sielä voi olla muitakin, kuin te. Leikkipaikassa voi hermot mennä kaksivuotiasta vahtiessa, koska on tosi pieni ja saattaa olla paljon villejä lapsi paikalla. Pienempien kanssa olen kyllä valinnut perhehytin ja leluja mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

ei saa, ja ainakin meillä viimeks sellainen hytti että ovi ei meinannut pysyä kiinni, siis liukui auki.

ehkäpä taidan varata paikat leikkipaikan vierestä koska hulluahan se on jättää omat kamat sinne kun lähtee lasten kanssa leikkipaikalle...

Alkuperäinen kirjoittaja raivari junassa:

ei saa ja sielä voi olla muitakin, kuin te. Leikkipaikassa voi hermot mennä kaksivuotiasta vahtiessa, koska on tosi pieni ja saattaa olla paljon villejä lapsi paikalla. Pienempien kanssa olen kyllä valinnut perhehytin ja leluja mukaan.

meinaatko että samassa perhehytissä voi olla muitakin? :)

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja raivari junassa:

meinaatko että samassa perhehytissä voi olla muitakin? :)

perhehyttiin myydään 4 istumapaikkaa, ei sen väliä onko samaa porukkaa vai ei. Meilläkin kerran oli äiti poikansa kanssa ja minä tyttöni kanssa.

Me ollaan aina oltu leikkipaikalla. Parhaiten kestänyt hermot niin. Ei ole kovin villejä lapsia vielä ollut, on voinut rauhassa antaa lasten leikkiä. Eväät ja pientä puuhastelua, jos penkissä välillä istuu.

ja on ollut niinkin että aikuinen ja kaksi lasta, joista toinen ilman omaa paikkaa ja minä lapseni kanssa. Oli siinä säätämistä kun olivat valloittaneet 3 paikkaa ja minä sitten tupsahdin ja sanoin että meille on kaksi varattu...

Juniorilipun tarvitsee 6-17vuotias lapsi.Ilman paikkaa saa matkustaa alle 4-vuotias.Eli alle 6-vuotiaat menee ilmaiseksi,ja 4-vuotialle pitää olla oma paikkalippu.Mä olen aina mennyt perhelipulla mun lasten kanssa eli maksan yhdestä aikuisesta ja saan kaksi paikkaa.Niin olen matkustanut molempien kanssa n2kk iästä lähtien junalla Hyvinkää-Kajaani väliä.Periaatteessa alle 6-vuotias ei ole oikeutettu siihhen perhelippuun kun se menee niin että pitää olla yksi aikuinen jonka mukana tulee 6-17-vuotias lapsi joka maksaa sen puolikkaaan lipun.Ei ne kyllä koskaan meille ole mitään marisseet vaikka tätä sääntöä on rikottu joka kerta.

Tuli vähän epäselvästi.Mun mielestä omieni 3vee ja 1.5vee on kaikkein mukavin matkustaa junalla noin pitkää matkaa kun saa liikkua vähän vapaammin kuin autossa.Enkä ole kovin ylitsepääsemättömäksi kokenut vaikka on olllut välillä kaksi junan vaihtoa.

Leikkipaikka on yleensä liukumäki ja pöytä, jonka vieressä on pari kirjaa. Liukumäen suhteen olen vähän varovainen ennen asemia. Junalla on melko kova vauhti ja kun se alkaa jarruttamaan, meno saattaa olla nykivää. Istuessa sitä ei huomaa, mutta kun seisoo liukumäen päällä, nykäisy vaikuttaa tasapainoon.

Perhehytissä on usein pöytä, jossa kiinteä lelu. Sinne mahtuu myös vaunut tai rattaat. Pikkuisen on omaa rauhaa, toisin kuin leikkipaikan vieressä. Siellä pitää kuunnella sekä omien muksujen kitinät, että niiden, jotka tulevat muualta junasta laskemaan liukumäkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Minä kyllä suosittelen paikkaa heti leikkipaikan vierestä. Nimenomaan se ensimmäinen, niin on esteetön näky koko ajan lasten leikkeihin. Eikä lapset pitkästy! :D

Myös esteetön kuulo :kieh:

Totta tuokin! :D Minusta vain positiivista, että pystyy hyvin valvomaan lapsia. :D

Yhteistyössä