Lasten kanssa Jenkkeihin ja Karibian-risteilylle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jeps1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jeps1

Aktiivinen jäsen
02.08.2006
4 007
0
36
Ketkä ovat olleet ja millaisia vinkkejä olisi tarjolla?
Minkä ikäisten lasten kanssa olitte jne.

Meillä lapset olisivat matkan ajankohdan aikana 14v, 4v sekä vajaa 2v.
Tarkoitus olisi vuokrata talo reiluksi viikoksi miami/orlando-akselilta ja sitten mennä risteilemään viikoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja en tiiä:
juu en tiiä mutta ootteko te voittanu lotossa??

Paljonko luulet että toi kustantaa...? Taidat luulla paaaaljon kalliimmaksi kuin mitä on.
Tässä sulle hieman hintaesimerkkiä :
risteilyvko aikuiselta 700e
talonvuokra viikolta 500-700e
lentoliput 550e aikuiselta

Oletko varma, että kannattaa vuokrata talo? Tai haluatteko ehdottomasti sen talon eikä hotellia? Mä asuin kollegan kanssa pari vuotta sitten 11 päivää Orlandossa pienessä hotellissa ja kahden hengen huone+ aamiainen oli noin 20 dollaria per yö eli silloisten kurssien mukaan noin 12 euroa per yö.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Oletko varma, että kannattaa vuokrata talo? Tai haluatteko ehdottomasti sen talon eikä hotellia? Mä asuin kollegan kanssa pari vuotta sitten 11 päivää Orlandossa pienessä hotellissa ja kahden hengen huone+ aamiainen oli noin 20 dollaria per yö eli silloisten kurssien mukaan noin 12 euroa per yö.

Mä koen ton talon meille helpoimmaksi vaihtoehdoksi...ihan lasten edun vuoksi.
Nyt muoks muoks...me ollaan katseltu aika paljon sellaista ns hotellimaista kompleksia missä on noita vuokrataloja sillain rykelmässä.

Mä olen sitä mieltä, että loman pitää mennä hitaalla ja joustavalla aikataululla. Jos lapset ei jaksa, niin pitää voida "ottaa aikaa".
Me lähdemme kuukaudeksi Portugaliin maaseudulle. Sieltä voimien mukaan katselemaan paikkoja. Jos voimia ei ole, nautitaan maaseudun rauhasta.
Lapset 6- 12v ja heitä on 5.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Mä olen sitä mieltä, että loman pitää mennä hitaalla ja joustavalla aikataululla. Jos lapset ei jaksa, niin pitää voida "ottaa aikaa".
Me lähdemme kuukaudeksi Portugaliin maaseudulle. Sieltä voimien mukaan katselemaan paikkoja. Jos voimia ei ole, nautitaan maaseudun rauhasta.

lisään viellä, että meillä myös vuokra talo "tukikohtana".

Talo vuokraaminen on kyllä kannatava ja usein edellinenkin ratkaisu ja paljon kivempi vaihtoehto kuin joku tylsä hotelli. Ollaan vuokrattu pari kertaa keski-euroopasta, alueelta jonne saa edulllisesti lentoja ja vuokrattu sitten auto että päästään kiertelemään lähialueella. Paljon mielenkiintoisempaa tuutstua siihen paikalliseen kulttuuriin kuin olisi jos asuisi jossain isossa hotellissa turistialueella.

Ensi kesänä lähdetään manner-espanjaan, rannikolle kylläkin kun rakastan merta! Olisi tarkoitus vuokrata 150 huvila, jossa oma uima-allas ja puutarha, on sitten tilaa lasten kanssa olla. Oikein odotan että päästään taas ostamaan aamupalapatongit paikallisestä leipomosta, käydään syömässä pienissä tavernoissa, ollaan alueen lähes ainoat ulkomaalaiset ja tai ainakin ainoat suomalaiset. lllalla istutaan huvilan terassilla ja ollaan onnellisia :)

Me ollaan nyt lähdössä lasten kanssa Thaikkuihin ja mennään siellä nytkin, kuten aiempinakin vuosina, niin täysin lasten ehdoilla...kaikki retket varataan vasta edellisenä päivänä eikä muutoinkaan sovita koko loman ajaksi mitään muuta tavoitetta kuin se, että kaikki voi nauttia matkasta.

Alkuperäinen kirjoittaja matkailija:
Talo vuokraaminen on kyllä kannatava ja usein edellinenkin ratkaisu ja paljon kivempi vaihtoehto kuin joku tylsä hotelli. Ollaan vuokrattu pari kertaa keski-euroopasta, alueelta jonne saa edulllisesti lentoja ja vuokrattu sitten auto että päästään kiertelemään lähialueella. Paljon mielenkiintoisempaa tuutstua siihen paikalliseen kulttuuriin kuin olisi jos asuisi jossain isossa hotellissa turistialueella.

Ensi kesänä lähdetään manner-espanjaan, rannikolle kylläkin kun rakastan merta! Olisi tarkoitus vuokrata 150 huvila, jossa oma uima-allas ja puutarha, on sitten tilaa lasten kanssa olla. Oikein odotan että päästään taas ostamaan aamupalapatongit paikallisestä leipomosta, käydään syömässä pienissä tavernoissa, ollaan alueen lähes ainoat ulkomaalaiset ja tai ainakin ainoat suomalaiset. lllalla istutaan huvilan terassilla ja ollaan onnellisia :)

Kuulostaa ihanalta.

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:

Me ollaan nyt lähdössä lasten kanssa Thaikkuihin ja mennään siellä nytkin, kuten aiempinakin vuosina, niin täysin lasten ehdoilla...kaikki retket varataan vasta edellisenä päivänä eikä muutoinkaan sovita koko loman ajaksi mitään muuta tavoitetta kuin se, että kaikki voi nauttia matkasta.

Aivan.
Silloin se on aikuisillekin LOMAA :)

Asuimme 4v lasten kanssa New Yorkissa ja maa tuli mukavan tutuksi.Sinne vaan.Tosin siellä ei ehdi nähdä paljon mitään muutamassa viikossa-kuukaudessa.Olemme asuneet Suomessa nyt 2v ja käyneet joka vuosi Nykissä 3-5vkon reissussa.Karibialla oltiin yksi uusivuosi 2008.

Alkuperäinen kirjoittaja Anu:
Asuimme 4v lasten kanssa New Yorkissa ja maa tuli mukavan tutuksi.Sinne vaan.Tosin siellä ei ehdi nähdä paljon mitään muutamassa viikossa-kuukaudessa.Olemme asuneet Suomessa nyt 2v ja käyneet joka vuosi Nykissä 3-5vkon reissussa.Karibialla oltiin yksi uusivuosi 2008.

Onko sulla antaa mitään käytännönvinkkejä ja minkä ikäiset lapset teillä oli silloin kun olitte tuolla risteilyllä ?

Onko sulla antaa mitään käytännönvinkkejä ja minkä ikäiset lapset teillä oli silloin kun olitte tuolla risteilyllä ?

Lapset oli risteilyn aikana 10v, 6v, 4v ja 1v. Laiva oli mahtava;täynnä aktiviteetejä;kaikille jotakin. Kokonaishintaan kuului kaikki eli mitään ei osteltu erikseen ns.inclusive.Se helpottaa koska lapset ottivat söivät ja joivat kun siltä tuntui eikä rahaa tarvitse liikuttaa.Huoneemme oli tilava komio ja palvelu pelasi. Ruokailimme maissa,ravintoissa sekä tilaisimme huoneeseemme ruokaa...Ne laivat on siellä kuin pienois kaupunkeja ja rahalla saa mitä vaan.

Yksi käytännön vinkki ainakin Disney-linjan Karibian-risteilyjä ajatellen: joka paikassa moneen kertaan korostetaan, miten tipit ovat vapaaehtoisia ja täysin itsestä riippuvaisia. Kannattaa silti varautua siihen, että siellä todellakin odotetaan erillisen hinnaston mukaisesti tippiä kaikista palveluista ja viimeisenä risteilypäivänä tullaan keräämään rahat kaikilta matkustajilta erillisessä hytteihin jaetussa kuoressa.

Hinnastossa on annettu "suositukset" eri palveluista, eli esim. hyttisiivoojille, hovimestarille, tarjoilijalle jne oli omat taksat sen mukaan, monenko päivän risteilyllä on ollut mukana. Käytännössä nuo suositukset ovat minimihinnat, joita odotetaan maksettavan.

Tästä tulee iso lovi matkakassaan, ja siihen tosiaan kannattaa etukäteen varautua.

Muuten tuo Disney-linja voisi hyvinkin olla suositeltava teidän perheellenne, varsinkin jos lapsissa on Disney-hahmojen faneja.

Jaahans...tää Disney-linja oli mulle ihan uusi juttu...onko sulla heittää mulle linkkiä aiheesta ?
Tippauksesta: se on tuttua touhua joten tippilompakko on oltava erikseen.

Anu: muistatko millä laivalla olitte ? Ja mitä se mahtoi suurinpiirtein maksaa ?

Kuulostaa upealta..mistä/mitä kautta noita vuokrahuviloita ym.voi kysellä?!

Alkuperäinen kirjoittaja niinmuttakun:

Kuulostaa upealta..mistä/mitä kautta noita vuokrahuviloita ym.voi kysellä?!

http://hotels-and-discounts.com/

Anu: oliko tämä se Disney-linja jota tarkoitit ?

Tuo on juuri se Disney-linja, jota tarkoitin. Laiva, jolla olimme keväällä 2006, oli tuo Disney Wonder.

Tässä linkki niihin tippeihin (meidän perheemme osalta nuo "vapaaehtoiset", mutta käytännössä siis pakolliset tai siis "expected", olivat reilusti yli 200 dollaria):

http://disneycruise.disney.go.com/faqs/onboard-services/gratuities/

Alkuperäinen kirjoittaja tippaaja:
Anu: oliko tämä se Disney-linja jota tarkoitit ?

Tuo on juuri se Disney-linja, jota tarkoitin. Laiva, jolla olimme keväällä 2006, oli tuo Disney Wonder.

Tässä linkki niihin tippeihin (meidän perheemme osalta nuo "vapaaehtoiset", mutta käytännössä siis pakolliset tai siis "expected", olivat reilusti yli 200 dollaria):

http://disneycruise.disney.go.com/faqs/onboard-services/gratuities/

Muistatko paljonko teidän risteily maksoi ?
Ja ei noi tipit ole pahoja, samoilla summilla me ollaan menty noilla meidän thaikkulomilla...hyvästä palvelusta ollaan tähänkin asti mielellään tipattu.

Yhteistyössä