Lasten kanssa Amerikkaan...pelottavaa!!

  • Viestiketjun aloittaja ystävä
  • Ensimmäinen viesti
ystävä
Ystäväni lähtee Amerikkaan kolmen lapsen kanssa viikoksi. Kyllä minua pelottaa heidän puolestaan. Miten äiti pärjää kolmen viikarin kanssa mm Disney Landissa...etteivät vain tulisi siepatuiksi. Nykymaailma on niin paha.
 
mun mielestä
Alkuperäinen kirjoittaja ystävä:
Ystäväni lähtee Amerikkaan kolmen lapsen kanssa viikoksi. Kyllä minua pelottaa heidän puolestaan. Miten äiti pärjää kolmen viikarin kanssa mm Disney Landissa...etteivät vain tulisi siepatuiksi. Nykymaailma on niin paha.
Tarkkana on hyvä olla, mutta ei tätä elämää pelkäämäänkään voi alkaa!!
 
anais
...ja sitten on sellaisia kohteita missä saa pelätä kulkutautejakin. hyvin se menee.
siepatuksi voi tulla vaikka lähiostarilla jos on tullakseen. ja varmaan vielä paljon toden-näköisemmin. luulisi disney landin turva-systeemienkin olevan aikamoiset.
 
asuuhan siellä usassa aika paljon lapsiperheitä....
No ihan oikeasti Usassa on toki erilaiset ajatukset turvallisuudesta ja siitä mitä voit tehdä.
Lasta ei voi jättää yksin autoon tai joku tulee sanomaan ja varoittamaan tai laittaa lentokentällä vessaan menemään. Kun on lasten lähellä eikä mene outoihin paikkoihin outoihin aikoihin, niin ei siinä sen kummempaa.
 
Hyvin siella tuli viihdyttya 5 v, enka kertaakaan siella pelannyt.

Kukaan Yhdysvaltoihin matkustava/muuttava tuskin valttyy pelottelulta seka sensaatiouutisilta. Uutisia seuratessa syntyy helposti kasitys, etta elama siella on hengenvaarallista, ainakin jos lukee Iltalehtea .

Kumminkin valtaosa ihmisista ei joudu vakivallan tms kanssa tekemiseen muulloin kuin lehtea lukiessa tai tv:ta katsellessa..Paniikin valtaan ei kannata joutua, silla paras seuralainen on oma jarki. Yhdysvaltojen eri osat eroavat toisistaan kuin yo ja paiva myos turvallisuuden osalta. Idylliset pikkukaupungit, vaaraton maaseutu missa taloja ja autoja ei tarvitse lukita seka kiihkeat suurkaupungit ovat sanamukaisesti yhta kaukana toisistaan kuin ita on lannessa.



 
Minä suunittelen perheeni kanssa matkaa rapakon taakse, eikä ole tullut mieleenkään pelätä. Kyseessä seitsemäs reissuni, Disney Landissa olen muutamasti käynyt ja kyllä tuo siepatuksi joutuminen tuntuu lähinnä huvittavalta.
 
Gloria Mundi
Minua taas pelottaa kayda Suomessa kun niita rakanokkia on pitkin poikin ja sielta saa kuulla vaikka mita kamalaa niitten suusta. Ihmiset tonii ja tuupeksii, ryntailee paalle kun koittaa metroon menna, ovet paiskotaan silmille ja suuta soitetaan jos ei lasten 'varista' niin ainakin siita etteivat puhu Suomea,,,,,
 

Yhteistyössä