Lasten isosta ikäerosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puppis

Vieras
Meidän esikoinen on nyt juuri 3v täyttänyt ja kova vauvakuume vaivaa. Jos ajatusleikkinä ajattelisin, että tulisin vaikkapa kesällä raskaaksi, niin miltä kuulostaa noinkin iso ikäero lapsilla? Onko odottavissa esikoisen taholta kovia mustasukkaisuuksia vai mitä? Tietysti riippuu ihan lapsesta, mutta olisi kiva kuulla, miten muilla on mennyt, jos ikäero on lähestulkoon neljä vuotta.

Mä oon kuule aika varma että kaikki ikä-erot on aika hyviä! Itse olen taas miettinyt, että jos kovin nopeasti tekisi kaksi peräkkäin niin toisella jäisi "vauva-aika" elämättä?

Meillä on lapset nyt 8v. , 4v. ja 4kk eli juurikin suunnilleen 4 v. ikäeroilla ja ihan hyvin on menny. Esikoinen oli tyttö ja silloin meni vielä paremmin kun neiti oli ihan ihastunu vauvoihin muutenkin. Hoiti, silitteli ja suukotteli ja auttoi kovasti vauvan hoidossa. Nyt tää meidän jätkä 4 v. ei oo välttämättä niin ihastunu tohon vauvaan, mutta sen suurempaa mustasukkaisuuttakaan / kiusaamista ei oo. Mun mielestä on olu siinäkin mielessä hyvä ikäero, kun se esikko on kuitenkin jo 4 v. melko itsenäinen, eli syö itse, pukee itse, ei oo vaipoissa jne. Että ei kun vauvan tekoon vaan ;)

Meillä vauva nyt 3kk ja isosisko 4v1kk. Halusin lapset "isolla" ikäerolla että tyttökin sai olla äitin vauva pitkään. Ihan rehellistä mustasukkaisuutta meillä oli vain ensimmäiset kaksi viikkoa ja nyt on uhmaikä päällä, mutta uskon että tuo uhma olisi päällä vaikka pikkuveljeä ei olisikaan.