lasten iso ikäero...kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Meillä lapsi 4,5v ja ei ainakaan vielä ole toista tulossa. Ikäeroa tulee siis väkisinkin ainakin se viisi vuotta mahdollisesti jopa kuusi. Kiitollisena haluaisin kuulla kokemuksia näin suuresta ikäerosta.

PahaSilmä
Mun lapsilla on 5 vuotta ikäeroa. Ei niillä ihan aina yksiin mene, mutta leikkivät usein silti yhdessä ja iltaisin 3 vuotias haluaa halata 8 vuotiasta ennen nukkumaanmenoa. Se on kyllä suloista. :heart:

Kun vauva syntyi, tuo isompi (silloin 5 ) ei juurikaan ollut mustasukkainen, vaan halusi osallistua vauvan hoitoon. Monesti sanoo että pikkusisko on söpö tai ihana tai nätti. :heart:

mulla ja siskolla on seitsemän vuotta ikä eroa,mulle oli tosi vaikeaa kun koulu alkoi ja uus vauva tuli samaan syssyyn,seuraavalla siskolla on sitten melkeist 10v eroa muhun ja meillä ei ole oikeastaan mitään yhteistä tms. mahdollisimman pienet ikäerot on mun henk.koht. kokemuksen mukaan helpommat...

äittä
meillä tytöillä ikäeroa 3,2 vuotta mutta tuttavallani 5,6 vuotta. olen häneltä kuullut ettei ole kovin mustasukkainen kun ymmärtää jo paremmin että vauva tarvitsee paljon hoivaa. tuon ikäinen osaa itse hyvin syödä, käydä wc:ssä´, pukeutua, leikkiä itsekseen ja muutenkin on jo melko omatoiminen joten ei ole kahta syötettävää, vaipotettavaa jne. isosisarus voi myös hieman autella vauvan hoidossa omilla jutuillaan, viihdyttää vauva... mut yksilöllistähän se aina on että miten menee

äiti
meil lapsilla myös isot ikäerot.
Pelkästään positiivistä.
Ainut nega asia ehkä ett lasten vaatteita, siis niitä joita haluu säilyttää ja kerrrättää lapsten kesken joutuu säilöön varastoon/vaatehuoneeseen.

PahaSilmä
Mun sisko on mu 9 vuotta vanhempi ja veli 12 vuotta vanhempi. Molemmat on mulle tosi läheisiä, tavallaan minun parhaimpia ystäviä.

Tosin olen joutunut myöhemmin tutustumaan heihin, pienenä he toimivat minulle enemmän "aikuisina"

Tietysti olen mielissäni siitä, että olen olemassa ja että veli ja sisko on olemassa. juuri sellaisina kuin ollaan.

memmu
Veli on 6 vuotta vanhempi ja miehen veli on häntä 9 vuotta nuorempi ja olemme molemmat kokeneet nämä sisarus suhteet negatiivisina. Molemmat olisimme halunneet sisaruksia pienemmällä ikäerolla. Nyt vasta aikuisiällä olen veljeni kanssa jotenkuten tekemisissä ja mieheni ei juurikaan ole veljensä kanssa missään tekemisissä. Yhteispäätöksestä meille lapset tuleekin 2-3 vuoden ikäerolla ja mitään iltatähtiä ei tod. aleta vääntämään.

Yhteistyössä