lasten ikäerot

MIten teillä on nuo lasten ikäerot? ONko mielestänne parempi lyhyillä väleillä vai sitten se pari vuotta ja niin et äiti käy välillä töissä? Musta tuntuu et parempi ois jos ne tekis heti kaikki, ei ois sit vaippaikäsiä kymmentä vuotta pyörimäs jaloissa, eikä tarttis kymmentä vuotta hoidoista hakee ja viedä.. Ja itellekin parempi, voi sit kerralla laihduttaa kilot pois ettei tarvi joka välis sitä tehä x) Ja oishan niistä sit seuraa toisilleenkin :) Ja mitenkäs toi jos töissä joka välissä niin kuinka suhtautuu työnantaja? Kun jo etukäteen "tietää" että vuoden päästä se äiti jää taas äitiyslomalle.. Kuinka teillä on koettu tää asia? Jos siis tietää että haluu niitä lapsia enempi kuin yhen.. :)
 
Itse kun asiaa pitkään mietin, tulin kans siihen lopputulokseen et jos niitä muksuja meinaa tehdä, niin tekee sit "kaikki kerralla", eli vaihetaan sadat vaipat ja valvotaan kaikki yöt, mut ainakaan sitä ei (toivon mukaan) tartte tehdä sit 5 vuotta... :) Ja kun muksut on siinä iässä et ne lähtee pesästä, on aikaa, ikää ja jaksamista tehdä vielä itsekkin jotain, eikä niin että siellä on sit 5 vuotias vielä kotona..
 
"Poppis"
Mun lapsilla on 2v2kk ikäeroa (tyttö 3v, poika vajaa 10kk). Tällä hetkellä tuntuu että se on oikein sopiva ikäero, molemmat pitävät toisistaan varsinkin esikoinen on ihan paras viihdyttäjä kuopukselle =) . Olin välissä töissä osa-aikaisena rahan takia (sijaisuus, ei siis vakipaikkaa), saatiin kuitenkin työjärjestelyillä tehtyä niin ettei esikoista tarvinnut viedä hoitoon. Jos meille vielä kolmas lapsi tulee, niin tuo reilu 2v on mun mielestä hyvä ikäero ja siihen "tähdätään" (aivan kuin se olisi täysin itse päätettävissä ;) )
 
"vieras"
mulla 1v3kk ikäerolla,kun nuorin syntyi oli keskimmäinen 1v3kk ja vanhin 2v6kk,minusta sopiva ikäero,nyt on muksut niin isoja että viihtyy hyvin yhdesssä 5,6 ja 7v
 
Meidän lapsilla tulee olemaan ikäeroa 18kk, eli 1,5 vuotta. Musta se on aika hyvä ikäero. Musta 2 vuoden ikäero olis ihanteellisin. Koska lapsen olisi kuitenkin hyvä saada olla ensimmäiset 2 elinvuottaan se perheen keskipiste, vauva. Kaksi vuotta on myös sitten se yläraja, koska mä miellän asian niin, että mitä nopeemmin ne lapset saa tehtyä niin sitä nopeemmin ne muuttaa myös pois kotoota ja oma elämä voi alkaa. Eli ne lapset pitää tehdä myös mahd nuorena, että on elämää vielä jäljellä lasten jälkeen. Tosin tähän asiaan ei aina voi itse vaikuttaa.
 

Yhteistyössä