lasten ikäeroksi tulee 1v4kk.Millaista elämä on tämän ikästen kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
minä
Tämä se tosi on.Alku menee ihan päivärutiineissa ulkoilussa ja syömisissä.Minulle tuplarattaat olivat ainakin ihan ehdoton hankinta, kun menimme aina kävellen joka paikkaan.Elämä menee lasten ehdoilla.Kivaa se on.Kasvavat nopeasti ja heistä on tosi paljon seuraa toisilleen.Kavereita ovat.
 
reija
Täällä lapset juuri tuolla ikäerolla. Tyttö ja poika. Alku oli aivan kamalaa, siis jo toinen raskaus. Voin todella pahoin, migreeni yms ja piti vauvaa hoitaa. Molemmat oli vaipoissa jonkin aikaa samaa aikaa, voi vaippa rumbaa. Yöt ja päivät oli aluksi kamalii, vauva herätti ja söi öisin ja oli talvi. Toiste en tekis samaa!! Olin tosi poikki henkisesti ja fyysisesti, kuopus alkoi myös sairastaa 4kk (korvat) Mutta nyt vuosien jälkeen. He ovat parhammmat kaverit, lleikkivät, mutta myös paljon riitelevät!! Nyt vasta voin ajatella kolmatta, kun nuorempi on kolme =)
 
sisi
Meillä ikäero 1v7kk ja ainakin nää ekat 8kk on kyllä olleet rankkoja aikoja. Tuplat kannattaa ehdottomasti hankkia. (meillä Jule Twin, on tosi hyvät!) Mustasukkaisuutta tms. meillä ei juuri esiinny mutta elo kahden näin pienen ja avuttoman kanssa on usein kyllä aikamoista sirkusta, molemmat syö ja menee nukkumaan aina samoihin aikoihin ja tarvii apua ihan kaikessa eli toinen joutuu aina odottamaan. Ja kun toi kärsivällisyys ei ole vauvojen eikä taaperoiden parhaita ominaisuuksia niin kaikki ei kyllä aina mee nappiin. Aikataulut on kokoajan oltava mielessä ja yritettävä olla askeleen edellä jotta homma luistaa...
 
vieras
Asiat tapahtuu nuoremman tahtiin. Pottailut sun muut siis. Kivaakin saattaa olla hetkittäin. Enimmäkseen... ööööö tuota semmosta vähemmän idyllistä meininkiä. :D
 
tytöt nyt 2 ja 3
Meillä sujui todella hyvin.
Meillä oli viel vauvalla koliikki ,mutta siitä huolimatta kaikki sujui.Ei ollut pahemmin mustasukkaisuutta ja annoimme vanhemman osallistua vauvan hoitoon esim toi vaipan ku vaihdettiin vaippa jne.. Vietettiin isomman kanssa aikaa ku vauva nukkui.
Meillä oli tuplarattaat mutta jäi aika vähälle käytölle ,koska isompi halusi aina kävellä itse. Toki jos paljon liikkuu rattailla ni kannattaa hankkia. Meillä ei arki muuttunut paljoakaan kun toisen synnyttyä..
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja sisi:
Meillä ikäero 1v7kk ja ainakin nää ekat 8kk on kyllä olleet rankkoja aikoja. Tuplat kannattaa ehdottomasti hankkia. (meillä Jule Twin, on tosi hyvät!) Mustasukkaisuutta tms. meillä ei juuri esiinny mutta elo kahden näin pienen ja avuttoman kanssa on usein kyllä aikamoista sirkusta, molemmat syö ja menee nukkumaan aina samoihin aikoihin ja tarvii apua ihan kaikessa eli toinen joutuu aina odottamaan. Ja kun toi kärsivällisyys ei ole vauvojen eikä taaperoiden parhaita ominaisuuksia niin kaikki ei kyllä aina mee nappiin. Aikataulut on kokoajan oltava mielessä ja yritettävä olla askeleen edellä jotta homma luistaa...
TÄYSI peesi!
 
2 vaippapepun äiti
Alkuperäinen kirjoittaja reija:
Täällä lapset juuri tuolla ikäerolla. Tyttö ja poika. Alku oli aivan kamalaa, siis jo toinen raskaus. Voin todella pahoin, migreeni yms ja piti vauvaa hoitaa. Molemmat oli vaipoissa jonkin aikaa samaa aikaa, voi vaippa rumbaa. Yöt ja päivät oli aluksi kamalii, vauva herätti ja söi öisin ja oli talvi. Toiste en tekis samaa!! Olin tosi poikki henkisesti ja fyysisesti, kuopus alkoi myös sairastaa 4kk (korvat) Mutta nyt vuosien jälkeen. He ovat parhammmat kaverit, lleikkivät, mutta myös paljon riitelevät!! Nyt vasta voin ajatella kolmatta, kun nuorempi on kolme =)
Ei niitä vaippoja nyt niin usein joudu vaihtamaan. Melkein helpointa lastenhoidossa ja siitä aina toitotetaan...
 
HeviäPRKLE
meidän lapsilla on ikäeroa 1v1kk ja hyvin on mennyt.Aika raskasta on välillä mutta kaikkeen tottuu:)Mukavaa kun lapsista on toisilleen seuraa.. tuplat on ihan ehdottomat liikkumiseen!
 
rumaruu harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja tä on tosi:
yhtä helvettiä, oikeesti, en halua enää ikinä hätiköidä ikäeron suhteen, en suosittele kenellekkään!!!
Tältä mustakin välillä tuntuu :| mutta hyviäkin puolia on vaikka kuinka. Meillä tuplat oli ehdoton hankinta vaikkei käytettykään, kuin reilu ½ vuotta. Nyt kun näillä on ikää 2v7kk ja 1v5kk niin leikkicät jo yhdessä eikä äitiä tarvita koko aikaa leikittämään ja viihdyttämään.
 
reija
Alkuperäinen kirjoittaja 2 vaippapepun äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja reija:
Täällä lapset juuri tuolla ikäerolla. Tyttö ja poika. Alku oli aivan kamalaa, siis jo toinen raskaus. Voin todella pahoin, migreeni yms ja piti vauvaa hoitaa. Molemmat oli vaipoissa jonkin aikaa samaa aikaa, voi vaippa rumbaa. Yöt ja päivät oli aluksi kamalii, vauva herätti ja söi öisin ja oli talvi. Toiste en tekis samaa!! Olin tosi poikki henkisesti ja fyysisesti, kuopus alkoi myös sairastaa 4kk (korvat) Mutta nyt vuosien jälkeen. He ovat parhammmat kaverit, lleikkivät, mutta myös paljon riitelevät!! Nyt vasta voin ajatella kolmatta, kun nuorempi on kolme =)
Ei niitä vaippoja nyt niin usein joudu vaihtamaan. Melkein helpointa lastenhoidossa ja siitä aina toitotetaan...
Toinen rintamaito lapsi kakkasi päivässä noin seitsämän kertaa, myös yöllä.
 
Vakipalstailija vaan ei kirjoittanut
Hei

Hyvin se tulee menee. Meillä ekalla ja tokalla 1v2kk ja kolmennella 1v4kk neljännellä 1v1viikko
eli tytöillä 4kpl ikä eoa on 3v7kk-2vv ja hyvin on mennyt kaikki oli niin pieniä sisarusten synnyttyä
että ei osannu ees olla mustasukkasia toisistaan. Aina kun imetin niin kattovat muumeja tai teletappeja tai sitten luin heille tai loruteltiin tai laulettiin
Nyt tosin ovat jo kaikki koulussa ja erittäin läheisiä ovat keskenään

Onnea sulle
 
sisi
Alkuperäinen kirjoittaja apua...:
Alkuperäinen kirjoittaja tä on tosi:
yhtä helvettiä, oikeesti, en halua enää ikinä hätiköidä ikäeron suhteen, en suosittele kenellekkään!!!
Apua...

Mulla kaksoset ja seuraavan la on niin että lapset 1v 4kk....

APUAPUAPUAPUA
Herranjestas! Yritä järjestää itselles jonkinlaista apua (mummi, kummi, kaima, naapuri flikka tms. IHAN KUKA VAAN JOLLA ON KAKSI KÄTTÄ) ainakin ekaksi puoleksi vuodeksi, muuta neuvoa en voi sanoa...
 
Sssalla
1v3kk täällä. Aika hektistä, nätisti sanottuna ;) Kuopus huusi ekat 6kk, mies suuren osan ajasta ulkomailla töissä jne kivaa. Mutta elossa ollaan, nyt lapset 3v ja melkein 2v :)
 
ihanat
mun on ihan pakko tunnustaa, että minä olen nauttinut täydestä sydämestä näistä pienistä. Meillä toisella ja kolmannella juuri ikäerona tuo 1v 4kk. Tyttö ja poika. Ekassa ja tokassa onkin pitkä, liki kuusi vuotta ikäeroa ja mun mielestäni lyhyt ikäero on meille ollut parempi. On ihanaa, kun lapsista on seuraa toisilleen. Kyllä sen huomaa, miten pienikin nauttii toisen lapsen seurasta. Toki se rankkaakin välillä on. Huonosti nukuttuja öitä ja meillä kuopus oli pahassa infektiokierteessä yli puolivuotta, mutta kyllä minä olen ollut onnellinen ja tyytyväinen pieneen ikäeroon. Hyät kaverukset ovat ja mustasukkasuutta ei ole ollut lainkaan, nyt ovat 2v4kk ja 1v vipeltäjät.

niin joo, tuplat meille hankittiin ja on käytössä ollut
onnea teille!
 
äippä
meillä kolme lasta ja kaikilla on ikäeroa 1v 2kk eikä todellakaan ole rankkaa vaan aivan ihanaa, ei se ole rakkaa todellakaan jos todella haluat noinpienllä ikäeroll alapsia, meille on tuloss anyt neljäs , mutta kolmosen ja nelosen ikäeroksi tuleekin nyt 1v 5kk.
Tuplat on hyvät tai sitten seisomalauta, meilläkummatkin hyväksi havaittuja.
Joten pienellä ikäerolla vaan lapset, suosittelen =)
 
Noilla nuorimmilla on ikäeroa 1v3kk. Nyt ovat 2,5v ja reilu 1v. Vanhin täyttää kohta 6.

Tässähän tää on menny, ei voi valittaa. Välillä pitää kiirettä, mutta se johtuu enimmäkseen tosta osa-aikatyöstä ja tästä järjettömästä eläinlaumasta, ei niinkään lasten ikäerosta.

Ja mä muuten hommasin ne tuplakärryt ihan turhaan. Niin vähälle käytölle jäivät, että olisin voinu jättää ostamatta.
 
Työmyyrä
Ap, ihan tavallista se on. Ja miksi ei olisi?

Ja ei, mulla ei ole ikinä ollut tuplarattaita, enkä ole niitä tarvinnutkaan. Alussa käytin sisaristuinta vaunuissa välillä, välillä vanhempi istui pulkassa tai käveli. Mulla ei nyt ole ollutkaan älytöntä tarvetta kulkea siellä ja täällä, hyvin on pärjätty kotosallakin.

Nyt nuo viisi- ja neljävuotiaat leikkivät keskenään ja ovat aivan parhaat ystävät! Ja kun riidaksi meinaa mennä, niin siitäkin päästään kun keksitään kivaa tekemistä.

Elämä on asenteesta kiinni. :)
 

Yhteistyössä