[QUOTE="toinenko";23650809]Koskaanhan ei voi etukäteen tietää miten se arki sitten sujuisi, mutta olen kyllä samaa mieltä siitä että pitkälti myös asennekysymys.
Ja toisekseen juuri sitä ei voi tietää milloin se kakkonen sitten tulisi, voihan siihen mennä aikaa vaikka kuinka kauan vaikka päätettäisiinkin,että saa tulla..
Mä itse olen nyt 25, veljet 23 ja 21,5v ja pikkusisko 18v ja yhdessä aina touhuttu. Tietysti meitä on 4 ja kaikki suht lähekkäin.[/QUOTE]
Arjen sujuminen ei mielestäni ole asennekysymys ollenkaan,vaan siihen vaikuttaa monet sellaiset tekijät, joihin ei itse voi vaikuttaa. Lapset itsessään jo ratkaisee persoonineen ja vaatimuksineen ( mm. nukkvuatko hyvin, vai valvottavatko, omatoimisuus,), myös se miten väsyneeksi käyt itse siinä, tuleeko mitään masennusta, saatko apua.
Mutta se miten asiaan suhtautuu puolestaan on asennekysymys. Asennetta todella kysytäänkin jos kaikki menee vaikeamman kaavan mukaan. Meillä arki oli vaikeaa, se ei mielestäni johtunut minun asenteestani. Väsymystä vastaan jouduttiin vuosi taistelemaan kahden huonosti nukkuvan vauvan ja yhden pienen itkuisen vauvan kanssa.
Hammasta purren mentiin ja ihan järjissään ollaan. Se on asennekysymys. Silti jälkeenpäin uskallan myöntää, että oli haastavaa, enkä lähtisi toiste
Jos saan vielä jonainpäivänä lapsia, luultavasti toivon vähintään 3 vuoden ikäeroa pienimpien välille. nuorin on nyt jo kolme vuotias, enkä uskalla edes harkita kolmatta lasta vielä.