Lasten ikä/kengän koko

• Viestiketjun aloittaja Jalaka
  • Ensimmäinen viesti
leena
No, minäpä taidankin tehdä ennätyksen! Tai oikeastaan poikani. Hän on 2 v. 6 kk ja kaikki kengät kokoa 30, paitsi kumpparit 31. :D

Tyttärellä 14 v. 3 kk on taas koko 39 tai joskus 40. Kumpparit ja goretexit kokoa 41.

mirkku -64
Tyttö 4v7kk koko 26-27
Poika 5v9kk koko 29
Poika 8v1kk koko 34
Poika 9v11kk koko 37-38
Tyttö 11v8kk koko 37
Tyttö 14v2kk koko 36-38
Poika 15v9kk koko 43
Poika 16v10kk koko 44-45
Tyttö 18v1kk koko 38

Ja vanhimmasta en sitten ole ihan sataprosenttisen varma, että onko hällä 37 vai 38, kun on jo sen ikäinen, että ihan itse ne omat kenkänsä käy shoppaamassa. Muiden lasten kengät käydään yhdessä ostamassa ja katsotaan siitä mittalaudalta, kun ne koothan menee sinne 36-37:n asti.

Nyt ei ole neljännelle (14v likka) tarvinnut pariin vuoteen suuremman koon kenkiä ostella, jota olen vähän kyllä ihmetellyt. Eikös sen ikäisen jalan pitäisi vielä kasvaa vai olenko ihan väärässä? No, kaipa se kasvupyrähdyskin sieltä sitten vielä tulloopi.

mirkku -64
Leena, oho, onpas isot jalat teidän kersoilla! Minulla 14v tytär ja kenkä on sellainen n. koko 37! On niitä kyllä eri tahtiin kehittyviä lapsia, kun jo 14-vuotiaalla on koon 40 kenkiä. :O Itsellä oli siinä iässä varmaan suurinpiirtein joku 33-34 jalka, joten olen kyllä vähän lasteni jalannumeroita ihmetellyt, kun aika kookkaita tuppoovot olemmoon. Ja varmaan se pituuskin vaikuttaa, meillä lapset aina olleet tosi normaalin kokoisia, että teillä varmaan aika isoja...?

mirkku -64
Ai niin, 15-vuotiaan kurasaappaat (siis kunnon kestävät) on kokoa 44. Ja 16-vuotiaan 46. Ostettiin samanlaiset molemmille, kun lapsistahan on hauskaa, kun on samanloista vaatetto päällö.

No just
Alkuperäinen kirjoittaja mirkku -64:
Leena, oho, onpas isot jalat teidän kersoilla! Minulla 14v tytär ja kenkä on sellainen n. koko 37! On niitä kyllä eri tahtiin kehittyviä lapsia, kun jo 14-vuotiaalla on koon 40 kenkiä. :O Itsellä oli siinä iässä varmaan suurinpiirtein joku 33-34 jalka, joten olen kyllä vähän lasteni jalannumeroita ihmetellyt, kun aika kookkaita tuppoovot olemmoon. Ja varmaan se pituuskin vaikuttaa, meillä lapset aina olleet tosi normaalin kokoisia, että teillä varmaan aika isoja...?
Mullakin oli jo 12-vuotiaana kengänkoko 38 ja nyt kolmekymppisenä -ylläri- edelleen 38...

Omilla lapsillani taas tyttö 5v n. 30, pojalla 3v n. 27 ja tytöllä 1,5v n.22. Kahta tai kolmea eri kokoa on koko ajan kaikilla käytössä mallin mukaan. Ja sille, joka kertoi mittaavansa lapsen jalan mittalaudalla, niin se ei kerro koko totuutta, vaan kengän sisäpohja.

Yhteistyössä