Lasten huoneen sisustus: Löysin tällaisen kivan tapetin. Kerro miten sitä käyttäisin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UHU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

UHU

Aktiivinen jäsen
29.10.2008
1 563
0
36
Kävin kattelemassa tapetteja lasten leikkihuonetta varten. Löysin tällaisen mielestäni aivan ihanan tapetin mutta jäin miettimään miten sitä käyttäisin.

Huone on pitkulainen n. 3,6m x 4,7m ja yläkerrassa eli pitemmiltä seiniltä katto on matalammalla. Laittaisinko nalletapettia yhden seinän ja maalaisin muut esim. samalla pohjavärillä kuin tapetissa. Vai vain osan yhdestä seinästä tapetilla. Samasta kirjasta löytyisi myös samaa tapettia kuin pohja, käyttäisinkö sitä muihin seiniin?

Paljon vaihtoehtoja :snotty:

Ja sitten mitä väriä käyttäisin tehosteena. Itsellä tuli mieleen punainen tai vaaleansininen. Ideoita?

Minusta tuossa kuvassa oleva, ns. taulutyyli on kiva... eli tapettia keskelle seinää haluttu määrä, ja ympärille maalia. Siihen voisi vielä vaikka laittaa jotkut listat kiertämään tapetoitua kohtaa, niin tulisi kivasti kehystetty alue seinään.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Minusta tuossa kuvassa oleva, ns. taulutyyli on kiva... eli tapettia keskelle seinää haluttu määrä, ja ympärille maalia. Siihen voisi vielä vaikka laittaa jotkut listat kiertämään tapetoitua kohtaa, niin tulisi kivasti kehystetty alue seinään.

Peesi.

Tulee levoton tunnelma jos laittaa enemmän.

Tätäkin minä mietin, mutta sivuseinät on matalammat (korkeun jotain 170cm ) tuon katon takia. Päätyseinistä toisessa on keskellä isot ikkunat ja toisessa keskellä ovi. Jos sivuseinälle laittaisi taulumaisesti niin tulis aika pieni alue.

mä ihastuin kans tohon tapettiin....k-raudassako sitä oli?

Itse maalaisin tai tapetoisin sillä toisella muut seinät ja laittaisin tuota vaan yhteen....

Meijän poika on ny 8v. Olisko toi jo liian lässy tapetti hänelle? :wave:

Mä varmaan laittaisin sitä ikkunalliseen päätyseinään tai ovelliseen seinään, mutta vain puoleenväliin saakka. Tapetin ja maalatun seinän erotuskohtaan laittaisin tummahkosta puusta "puuboordin" jossa olisi tasaisin välein koukkuja/nuppeja. Näihin voisi sitten tarvittaessa/halutessa ripustaa jotain tavaroita/koristeita roikkumaan. Loput seinät ja tapettiseinän yläosan maalaisin.

Punainen olisi mielestäni ehdottomasti paras tehosteväri. Laittaisin esim. punaisen maton ja muitakin punaisia tekstiilejä sekä pöytälamppu tms.

Alkuperäinen kirjoittaja BUBO:

Tätäkin minä mietin, mutta sivuseinät on matalammat (korkeun jotain 170cm ) tuon katon takia. Päätyseinistä toisessa on keskellä isot ikkunat ja toisessa keskellä ovi. Jos sivuseinälle laittaisi taulumaisesti niin tulis aika pieni alue.

No varmaan sitten laittaisin sen ikkunaseinän tuolla tapetilla, matalat seinät maalaisin tummanruskealla ja oviseinän vaaleansinisellä. Kieltämättä kuulostaa vähän siltä että hankala tuota tapettia sinne tunkea... en ainakaan niihin mataliin seinin laittais - se on sitten vähän kuviosta kiinni sopiiko ikkuna- tai oviseinälle.

Mä laittaisin niihin matalempiin seiniin joko sitä pohjaväritapettia, tai ehkä vielä mieluummin tummaksi sävytettyä tai koivunväristä vanerilevyä tai vastaavaa. Nalletapettia korkeampiin päätyihin.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiTakkutukka Raitasukka:
mä ihastuin kans tohon tapettiin....k-raudassako sitä oli?

Itse maalaisin tai tapetoisin sillä toisella muut seinät ja laittaisin tuota vaan yhteen....

Meijän poika on ny 8v. Olisko toi jo liian lässy tapetti hänelle? :wave:

Joo, K-raudassa. Kysy pojalta mitä se tykkäis :)

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mä varmaan laittaisin sitä ikkunalliseen päätyseinään tai ovelliseen seinään, mutta vain puoleenväliin saakka. Tapetin ja maalatun seinän erotuskohtaan laittaisin tummahkosta puusta "puuboordin" jossa olisi tasaisin välein koukkuja/nuppeja. Näihin voisi sitten tarvittaessa/halutessa ripustaa jotain tavaroita/koristeita roikkumaan. Loput seinät ja tapettiseinän yläosan maalaisin.

Punainen olisi mielestäni ehdottomasti paras tehosteväri. Laittaisin esim. punaisen maton ja muitakin punaisia tekstiilejä sekä pöytälamppu tms.

Tätäpä pitääkin miettiä. Hauskoja ideoita!

Alkuperäinen kirjoittaja BUBO:
Alkuperäinen kirjoittaja -:

Tätäpä pitääkin miettiä. Hauskoja ideoita!

Olen edelleen ehdotukseni takana, MUTTA laittaisinkin niinpäin, että tapetti on sen seinän yläosassa ja alaosa maalattuna. Koska jos niistä koukuista/nupeista roikkuu jotain on aika levotonta jos yläosa on vain maalattu ja alaosassa tapettia ja tavaraa edessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hieno joo. Mutta käytännössä rauhallinen seinäpinta on paljon parempi, kun lastenhuoneessa käytännössä on paljon tavaraa.

Tästä on tulossa vain leikkihuone. Lapset nukkuvat toisessa huoneessa joten ei välttämättä tule kamalasti tavaraa/huonekaluja tuonne.

Yhteistyössä